Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Švietimo finansavimas ir gerinimo galimybės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Švietimo finansavimas ir gerinimo galimybės

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132
Aprašymas

Įvadas. Švietimo finansavimo principai. Švietimo finansavimo šaltiniai. Švietimo Vaučeris. Švietimo Vaučerio samprata. Vaučerio idėja švietime: istorinė apžvalga. Vaučerio šalininkai ir oponentai. Švietimo Vaučeris, argumentai "už". Švietimo Vaučeris, argumentai "prieš". Moksleivio krepšelis. Finansavimo sistemos trūkumai ir švietimo reformos tikslai. Moksleivio krepšelio apskaičiavimo metodika. Moksleivio krepšelio įvedimo etapai. Moksleivio krepšelio pranašumai ir trūkumai. Priešmokyklinuko krepšelis. Pastabos ir siūlymai. Švietimo programų ir mokyklų finansavimas. Aukštųjų mokyklų finansavimas. Profesinio mokymo finansavimas. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimas. Švietimo finansavimo gerinimas. Valstybės švietimo finansavimo vertinimas. Išvados. Priedai (3).

Ištrauka

Daugelyje išsivysčiusių valstybių švietimas laikomas valstybiniu prioritetu. Lietuvos Respublikos Švietimo įstatyme skelbiama, kad "Švietimas - prioritetinė valstybės remiama Lietuvos Respublikos raidos sritis. Jis grindžiamas humanistinėmis tautos ir pasaulio kultūros vertybėmis, demokratijos principais bei visuotinai pripažintomis žmogaus teisėmis ir laisvėmis. Švietimas lemia krašto kultūrinę, socialinę bei ekonominę pažangą, stiprina žmonių ir tautų solidarumą, toleranciją, bendradarbiavimą".
Lietuvoje prioritetas švietimui ir mokslui deklaruojamas, tačiau iki šiol valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšų buvo skiriama nepakankamai. Suprasdamas ir atsižvelgdamas į mokslo ir švietimo svarbą Lietuvos ūkiui, žmonių gerovei ir valstybės stabilumui, Lietuvos Respublikos Seimas 2000 m. gruodžio 7 d. priėmė "Lietuvos Respublikos mokslo ir švietimo ilgalaikio finansavimo įstatymą". O nuo 2002 m. sausio 1d., įsigaliojo nauja bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo tvarka, kuri remiasi "moksleivio krepšelio" ir sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodika. Tačiau švietimo sistema susiduria su akivaizdžiomis problemomis. Šiuo metu atrodo, kad didžiausia jų – laiku negaunami mokytojų atlyginimai. Bet tai – tik viena iš problemų. Akivaizdu, kad mokinių tėvai labai dažnai yra nepatenkinti švietimo paslaugomis, mokytojai nepatenkinti savo atlyginimais, o visa sistema neefektyviai naudoja mokesčių mokėtojų pinigus ir nėra šimtu procentų orientuota į besimokantįjį.
Lietuva nėra pirmoji šalis, susidūrusi su poreikiu keisti mokyklos finansavimą. Tai tikrai visų šalių problema, kuri yra gana plačiai analizuojama. Aš pasistengsiu šiame darbe apžvelgti su švietimo finansavimu susijusias problemas ir jų sprendimo būdus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-01-30
DalykasMokslo ir švietimo kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis346.1 KB
AutoriusOlga
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasRamanauskienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Svietimo finansavimas ir gerinimo galimybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 30 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Ramanauskienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą