Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Asmenybės vystymosi veiksniai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Asmenybės vystymosi veiksniai

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Asmenybės formavimasis. Asmenybės raidos problemos. Asmenybės savęs vertinimas. "Aš" charakteristikos. Asmenybės ryšiai su "aš". Vaiko vystymosi, auklėjimo ir mokymo sąveika. Asmenybės vystymosi veiksniai. Asmenybės vystymosi funkcija. Mokymo ir mokymosi vieningumas. Asmenybės pozicija ir veikla. Visapusiška asmenybė – ugdymo tikslas. Kaip išugdyti tokią asmenybę? Ugdytojo metodai. Žmogaus pažinimo metodas. Kūrybiškumo ugdymas ir vertinimas. Kūrybiškumo vertinimas. Verbalinio kūrybiškumo užduotys. Išvados.

Ištrauka

Pedagoginė psichologija nagrinėja mokymo proceso psichologinius klausimus, pažinimo proceso formavimąsi, protinio vystymosi kriterijus. Nustatoma kokiomis sąlygomis pasiekiamas geriausias efektas. Taip pat nagrinėja pedagoginio bendravimo klausimus, mokinių ir mokytojų tarpusavio santykių problemas, mokinių individualaus priėjimo principus, individualių skirtumų psichologiją. Pagrindinis objektas pedagoginėje psichologijoje – vaikas. Kad susiformuotų visapusiška, brandi asmenybė įtakoja ir paveldėjimas, ir aplinka, kurioje svarbų vaidmenį vaidina ugdymas. O taip pat ir žmogaus veikla, jo prisitaikymas prie esamų sąlygų. Žmogus, būdamas aplinkos dalimi, joje veikdamas ir ją keisdamas, tuo pat metu ir pats keičiasi. Dirbant, mokantis, sąveikos su aplinka procese vyksta įvairiapusis žmogaus vystymasis, formuojasi jo sąmonė, plėtojasi įvairios bendražmogiškosios savybės, individualūs bruožai. Asmenybė – tai žmogus kaip visuomeninė, protinga būtybė, gebanti dirbti, turinti savitus psichikos ir socialinius bruožus. Asmenybės individualumą labiausiai parodo skirtingi charakterio ir temperamento bruožai, skirtingi gebėjimai ir skirtinga kūrybinė veikla.
Asmenybės struktūra – tai jos karkasas, bet jis nėra kažkoks sustingęs darinys. Ugdymo procesas asmenybę keičia, taigi keičiasi ir jos karkasas: intelektas, veiklos motyvacija, charakteris. Kitimą skatina daugelis veiksnių, todėl žmogus įvairiais amžiaus tarpsniais būna lyg kitoks, įgyja individualių skirtybių. Kompetentingas, sumanus pedagogas pateiks vaikui intelektinę pakylą, ant kurios šis turi užlipti. Kad asmenybė vystytųsi, reikia nuolat orientuoti vis į sudėtingesnius dalykus. Taip vaikas, padedamas suaugusiojo, pereis į sudėtingesnius funkcionavimo lygmenis. Žinojimas, įgytas socialinės sąveikos metu, pasidaro individualiu, individualus žinojimas plečiasi ir sudėtingėja. Galiausiai taip susiformuoja tam tikroje bendruomenėje sėkmingai funkcionuojantis suaugęs žmogus. Pedagogo pasitikėjimas žmogumi, optimizmas, gerai organizuotas ugdymas darys įtaką vaiko asmenybei, kuri kinta ir vystosi. Žinant individualias ugdytinių skirtybes, galima efektyviai veikti norima kryptim besiformuojančią asmenybę, padėti jai tobulėti.


Asmenybės formavimasis - ilgas procesas. Jo užuomazgos pastebimos, kai vaikas pradeda veikti savarankiškai, savo iniciatyva, atsisakydamas vyresniųjų pagalbos. Antrųjų metų pabaigoje - trečiųjų pradžioje vaikas pirmą kartą pasako: "aš pats". Savarankiškumui didėjant, ryškėja individualybė. Mokykliniai metai - svarbus asmenybės brendimo laikas, bet ir po jų nesibaigia jos vystymasis.
Asmenybės ir savęs suvokimo vystymąsį lemia daugelis veiksnių, kurie grupuojami į endogeninius (vidinės kilmės) ir egzogeninius (išorinės kilmės) veiksnius. Yra daugelis nuomonių, kas gi lemia asmenybės formavimąsi: aplinka ir auklėjimas, ar įgimtos savybės.
Endogeniniai vystymosi veiksniai yra paveldimumas ir brendimas. Iš ankstesnių kartų paveldimos tam tikros savybės, turinčios įtakos ne tik biologiniam, bet ir psichologiniam vystymuisi. Brendimą skatina vidiniai augimo procesai, glaudžiai sąveikaujantys su aplinka.
Egzogeniniai veiksniai - tai aplinkos poveikiai, į kuriuos individas reaguoja, vienus įsisavindamas, kitus atmesdamas. Išmokimas - svarbus asmenybės vystymosi veiksnys. Juo įgyjama individuali patirtis, padedanti įsitvirtinti visuomenėje.
Visi šie veiksniai formuoja paauglio ar jaunuolio savęs suvokimą ir asmenybę. Kalbant apie veiksnius, formuojančius tai, negalime nepaminėti protinių sugebėjimų ir pažinimo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-06-20
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis24 KB
AutoriusSima
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaUtenos kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Asmenybes vystymosi veiksniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Utenos kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą