Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>Ikimokyklinio amžiaus vaikų savivoka ir ateities įsivaizdavimo ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ikimokyklinio amžiaus vaikų savivoka ir ateities įsivaizdavimo ypatumai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536
Aprašymas

Įvadas. Savivokos bei ateities orientacijos sampratų analizė. Šeima – pirminė vaiko asmenybę formuojanti institucija. Šeimos analizė teoriniu aspektu. Šeimos funkcijų įtaka vaiko savivokai. Žaidimų reikšmė vaiko savivokai. Tyrimo metodologijos aprašymas. Tyrimo rezultatai. Teorinė diskusija. Išvados. Priedai (4). Išnašos.

Ištrauka

Problema. Vaiko savivokai didelę įtaką turi aplinka, taip pat vaiko veikla. Supantys aplinkiniai įtakoja savęs kūrimo ir suvokimo procesą. O žaidimas yra kasdieninė mažylio veikla.
Ikimokyklinio amžiaus vaiko metai ( nuo dviejų iki šešerių metų ) literatūroje yra vadinami žaidimų metais. Tai reiškia, jog šiame amžiuje ypatingai svarbi žaislų, žaidimų bei kitų daiktų, kuriuos vaikas naudoja savo veikloje reikšmė. Žaidimas suteikia vaikui galimybę ugdyti savarankiškumo, kūrybiškumo, iniciatyvumo galias, sutelkti dėmesį, emocijas, pojūčius, išmokti bendrauti, įgauti naujų įgūdžių, įsijungti į supančią aplinką. Kuo turtingesnė vaiką supanti žaidybinė aplinka, tuo labiau ugdomi vaiko gabumai.
Žaisdami vaikai įsikūnija įvairiausiuose vaidmenyse, žaidžia realias gyvenimiškas situacijas, mėgdžioja savo tėvus, taip pat kuria įsivaizduojamas situacijas. Todėl reikia ugdyti vaikų žaidybinius gebėjimus: suteikti vaikams informacijos, gyvumo organizuojant žaidimą, per žaidimą supažindinti su įvairiomis profesijomis, šventėmis. Taip vaikas nuo mažens orientuojamas į ateitį. Žaisdamas vaikas pažįsta ne tik tai, kas jį supa, bet ir patį save. Todėl žaidimas labai reikšmingas vaiko savivokai. Kiek įtakos savęs suvokimui bei projektavimui ateityje turi žaidimas, kaip jį organizuoti? Kiek reikšmingas savęs kūrimo ir suvokimo procesas. Tai klausimai, kurie turi dominti tiek pedagogus, psichologus, tiek ir vaikų tėvelius bei kitus asmenis, palaikančius santykį su vaikais.
Žaidimo metu vaiko veikloje svarbu ne tik žaislai ar daiktai, bet taip pat ir supanti aplinka. Šeima yra būtent ta institucija, kurioje prasideda vaiko žaidybinė veikla. Tėvų formalus ir neformalus poveikis, tikslingas šeimos funkcijų įgyvendinimas, taip pat, kaip ir žaidybinė veikla neatsiejamai susiję su vaiko ateities projektavimu. Emociškai pozityvi aplinka šeimoje, darnūs tarpusavio santykiai, tėvų įsitraukimas į vaiko veiklą bei jo paskatinimas yra labai svarbūs veiksniai formuojantis mažylio asmenybei. Tėvai turi padėti vaikui suvokti ir kurti save patį bei supantį aplinkinį pasaulį.
Temos naujumas, aktualumas. Ikimokyklinio amžiaus vaiko savivoka bei įsivaizdavimas ateityje yra gana įdomus ir aktualus aspektas. Nors šiuolaikinėje pedagoginėje bei psichologinėje literatūroje gana nemažai dėmesio skiriama ikimokyklinio amžiaus vaikų veiklai analizuoti, tačiau apie vaiko savivoką ir savęs įsivaizdavimą ateityje rašoma gana mažai. Daugiau dėmesio skiriama pačiai žaidybinei veiklai, jos ypatumams, organizavimui apibūdinti, arba šeimos įtakai asmenybės formavimuisi aptarti. Darbo naujumas – vaiko savivoką bei ateities įsivaizdavimą aiškinti neatsiejai nuo vaiko organizuojamos žaidybinės veiklos bei šeimos įtakos.
Šio darbo tyrimo objektas – ikimokyklinio amžiaus vaikų savivokos bei ateities įsivaizdavimo ypatumai.
Pagrindinis darbo tikslas – išanalizuoti šeimos bei žaidybinės veiklos reikšmės vaiko savivokai bei ateities įsivaizdavimui teorinį aspektą.
Numatytam tikslui pasiekti keliami tokie uždaviniai:
• atskleisti teorines mokslines koncepcijas ir teiginius, susijusius su šeimos įtaka vaikui bei žaidybinės veiklos organizavimu,
• išsiaiškinti, kiek santykis su supančiais aplinkiniais yra reikšmingas vaiko savivokai,
• ištirti žaidybinės veiklos reikšmę vaiko savivokai bei ateities įsivaizdavimui.
Darbo metodika, kuria remiantis bus įgyvendinti šie uždaviniai:
• mokslinės literatūros analizė bei sintezė,
• kiekybinis tyrimas su ikimokyklinio amžiaus vaikais,
• loginė lyginamoji analizė.
Darbo struktūra. Darbą sudaro trys teorinės dalys su potėmėmis bei praktinė darbo dalis – atlikto tyrimo aprašymas. Pirmoji plano dalis skirta esminėms darbo sąvokoms analizuoti. Antrojoje plano dalyje analizuojama šeima, kaip pirminė vaiko asmenybę formuojanti institucija. Aiškinausi šeimos sampratą, funkcijas, uždavinius. Įdomu, kaip vaiko elgesys, vertybių, nuostatų formavimasis priklauso nuo tėvų vadovavimo stiliaus, asmeninių savybių. Juk tai, ką vaikas įgaus šeimoje, vėliau kaip "kopiją" panaudos ir kurdamas savo šeimą. Santykiai šeimoje didžia dalimi įtakoja tai, kuo vaikas gyvens ir vadovausis ateityje. Trečioji plano dalis skirta žaidimų problematikai atskleisti. Žaisdama vaikas tyrinėja supančią aplinką, mokosi, stebi aplinkinius, įgyja patyrimo. Žaidimas ir žaidybinė veikla padeda vaikui surasti naujus problemų sprendimo būdus, leidžia reikštis fantazijai, išmėginti save skirtinguose vaidmenyse, kas padeda suvokti savo paties individualumą ir supančio pasaulio įvairumą.
Praktinėje darbo dalyje analizuojamas Vilniaus rajono Riešės darželyje atliktas tyrimas. Tyrimo metu organizuotas interviu su dviem darželio auklėtojomis, taip pat stebėti keturi ikimokyklinio amžiaus vaikai, analizuoti jų piešiniai. Praktinėje darbo dalyje bandomi pagrįsti arba paneigti teorinės dalies teiginiai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-27
DalykasRaidos psichologijos kursinis darbas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis34 puslapiai 
Literatūros šaltiniai22
Dydis1.39 MB
Autoriusjekaterina
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA. Monkevičienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ikimokyklinio amziaus vaiku savivoka ir ateities isivaizdavimo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 34 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • A. Monkevičienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą