Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Intelektas (15)

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Pirmieji bandymai sukurti intelekto testus. Intelekto teorijos. Turinio klausimas. Proceso klausimas. Intelekto testai. Intelektas. Wechslerio intelekto testas. Testams svarbios savybės. Normalinio pasiskirstymo dėsnis. Intelekto kraštutinumai. Esminiai klausimai intelekto tyrimuose. Stabilus ar kintantis? Prigimtis ar išmokimas? Socialinių grupių palyginimai. Išvados.

Ištrauka

Žmogaus prisitaikymą ir išlikimą gamtoje garantuoja ne aštrūs dantys ar greitos kojos, bet protas. Todėl nenuostabu, kad nuo seno žmogaus protingumas buvo didžiausias filosofų ir mokslininkų susidomėjimo objektas. Dar Platonas pastebėjo, kad žymių tėvų vaikai taip pat daug pasiekia. Tačiau jis manė, kad ne viską lemia prigimtis, mokymui taip pat tenka didelė reikšmė. Todėl Platonas siūlė naudoti intelekto matą talentingiems vaikams atrasti, kuriems vėliau turėtų būti skirtas ypatingas dėmesys ir mokymas, kad jie išvystytų visus savo pajėgumus. Tačiau ši idėja negalėjo būti įgyvendinta paprasčiausiai dėl to, kad iki šio amžiaus nebuvo sukurti intelekto testai. Todėl filosofams, bandant įrodyti genijaus paveldimumą, teko tenkintis biografijų ir šeimų geneologinių medžių tyrinėjimu.
XIX amžius buvo ypatingai turtingas bandymais sukurti intelekto testus. Tačiau dauguma tyrinėtojų ėjo ne tuo keliu —jie manė, kad intelektas didėja žmogui priimant informaciją per jutimo organus, ir darė išvadą, kad kuo pranašesni jutimo organai (pvz., kuo geresnis regėjimas), tuo didesnis intelektas. Tyrimai, aišku, parodė, kad tai nėra tiesa.
Tačiau 1881 metais įvyko tai, kas padarė lemiamą įtaką intelekto testų kūrimui. Prancūzijoje įvedus privalomą mokyklos lankymą vaikams, visi, taip pat ir protiškai atsilikę vaikai, atsidūrė mokyklose. Švietimo sistema buvo pasiruošus suteikti jiems pagalbą, tačiau pirmiausia reikėjo nustatyti protiškai atsilikusius vaikus. Iškilo praktinis intelekto testų poreikis, Prancūzijos švietimo ministras paprašė tyrinėtoją Alfredą Binet sukurti testą, kuris padėtų nustatyti atsiliekančius vaikus. Ironiška, kad testas, kurio taip norėjo Platonas, buvo sukurtas ne genijams, bet protiškai atsilikusiems vaikams atrasti.
Kurdamas intelekto testą Binet atmetė teoretizavimus, kas yra intelektas, ir tiesiog kūrė testą, kuris prognozuotų, kurie vaikai galės sėkmingai mokytis mokykloje, kurie ne. Binet turėjo įtraukti į testą mokyklai reikalingų įgūdžių, tokių kaip kalba matematika ir pan., matavimą. Tuo pačiu metu testas siekė matuoti gebėjimus, o ne mokymo rezultatus (pasiekimus), todėl testo užduotis ribojosi kasdiene patirtimi atlikti neturėjo būti reikalingas joks papildomas mokymas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-20
DalykasKognityvinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Kognityvinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis22 KB
AutoriusRasa
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno ryšininkų mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Intelektas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Kauno ryšininkų mokykla / 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą