Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Administracinė teisė>Apygardos administraciniai teismai ir jų kompetencija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Apygardos administraciniai teismai ir jų kompetencija

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Apygardos administracinis teismas - bendros Lietuvos teismų sistemos dalis. Administracinių teismų sistema. Administracinių teismų pagrindinės nuostatos. Apygardos administracinio teismo kompetencija. Išvados.

Ištrauka

Analizuojant Lietuvos Respublikos Konstitucijos VII ir IX skirsnių nuostatas, galima daryti išvadą, kad teisminę valdžią Lietuvoje sudaro Konstitucinis teismas, bendrosios kompetencijos teismai ( Lietuvos Aukščiausiasis teismas, Lietuvos apeliacinis teismas, apygardos teismai ir apylinkės teismai ) ir specializuoti administraciniai teismai ( apygardų administraciniai teismai ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas ). Visiškai nauja Lietuvos teismų sistemoje yra specializuoti administraciniai teismai ir savarankiškas Konstitucinis teismas, kurie nebuvo žinomi Lietuvos dvidešimtojo amžiaus teismų sistemos istorijai [1, p.34].
Viena iš esminių aplinkybių kuria XVIII - XIXa. grįstas teismų nepriklausomumo principas, buvo ta, kad žmogui turi būti suteikta reali galimybė apsiginti nuo visagalio absoliuto - valstybės, kai ši nepagrįstai bando riboti jo teises. Ilgainiui ši idėja taip įsišaknijo demokratinėse valstybėse, jog šiandien daugeliu atveju pripažįstama, kad teisminė valdžia yra galingesnė už kitas dvi ir net gali kištis į jų veiklos sritį [1, p. 91].
Pasaulinė praktika rodo, kad asmens gynimas nuo valstybės savivalės paprastai įgyvendinamas dviem būdais: per bendrosios kompetencijos teismų arba per specializuotų administracinių teismų sistemą. Administracinių teismų paskirtis yra nagrinėti skundus (prašymus) dėl viešojo ir vidinio administravimo subjektų priimtų administracinių aktų bei veiksmų ar neveikimo. Šių ginčų specifika yra ta, kad vienas dalyvis, kurio veiksmai paprastai skundžiami, yra valstybė. Tad administracinių teismų sistema turi užtikrinti asmens teisių apsaugą nuo daug stipresnės valstybės.
Visais atvejais gilinantis į teismų sistemą ir teisminę valdžią svarbu analizuoti atskirų teismų kompetenciją. Šio darbo paskirtis yra atskleisti apygardos administracinio teismo kompetenciją, teismo veiklos sritis, tikslinę paskirtį, giliau ir plačiau pažvelgti į teismų reformą, kuri pakeitė iki tol veikusią teismų sistemą, istorinio metodo pagalba detaliai pasekti aplinkybes, kurios paskatino įstatymų leidėją suformuoti administracinius teismus.
Ilgą laiką Lietuvoje veikė pirmoji sistema, t.y. visi ginčai su valstybe spręsti Civilinio proceso kodekse įtvirtinta bylų, kylančių iš administracinių teisinių santykių, teisena. Šiuos ginčus nagrinėjo bendrosios kompetencijos teismai. Padėtis iš esmės pradėjo keistis 1998 m. birželio 25 d. Seimui priėmus naują teisinės sistemos reformos matmenų redakciją, kurioje nustatyta, kad bendrųjų teismų sistemos pagrindu Lietuvoje įsteigiami dviejų instancijų administraciniai teismai, kurių kompetencijai perduodamos bylos dėl valdymo institucijų ir valdininkų priimtų sprendimų teisėtumo bei kitos bylos, kylančios iš administracinių teisinių santykių. Sudarius tinkamas ekonomines, finansines ir organizacines prielaidas, siekta sukurti savarankišką administracinių teismų sistemą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-25
DalykasAdministracinės teisės referatas
KategorijaTeisė >  Administracinė teisė
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis17.14 KB
AutoriusLiudas
Viso autoriaus darbų12 darbų
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasUlvidiene
Švietimo institucijaŠiaulių valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Apygardos administraciniai teismai ir ju kompetencija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Šiaulių valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Ulvidiene
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą