Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Organizacinė psichologija>Heterogeniškumo apraiškos jūsų grupėje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Heterogeniškumo apraiškos jūsų grupėje

  
 
 
123456789
Aprašymas

Tendencijos. Problematika. Tradicinių ir netradicinių studentų bruožai. "Netradicinio studento" apibrėžtis. Kognityvinių stilių įvairovė. Mokymosi būdai ir stiliai. Grupės organizacijos lygmenys.

Ištrauka

Šiuolaikinėse studijose stebimas pastovus, įdomus procesas – heterogeninių grupių amžiaus atžvilgiu egzistavimas. Šalia taip vadinamų tradicinio amžiaus studentų (apie 23 m.) didėja netradicinio amžiaus studentų (virš 23 m.) skaičius. Šitoks reiškinys tapo mūsų dienų realija, kasdienybe. Tačiau ši realija kelia ir tam tikras problemas. Dėstytojai privalo vienu metu dirbti ir su tradiciniais, ir su netradiciniais studentais. Studentai yra priversti gana ilgą studijų laiką praleisti kartu mokantis, dirbant, bendraujant ir bendradarbiaujant. Iš pokalbių su studentais, dėstytojų korpusų aiškėja, kad tęstinių studijų metu formuojasi trys heterogeniškumo valdymo tendencijos andragoginės veiklos procese.
Tendencijos:
kai kuriais atvejais dėstytojai nekreipia dėmesio į heterogeninės grupės amžiaus atžvilgiu susidarymą ir egzistavimą. Todėl manoma, kad nereikia jokios intervencijos; tarpusavio santykiai mokymosi procese klostosi "natūraliai", bet taip nėra;
tiek dėstytojų, tiek studentų iniciatyva vyksta grupės narių integracijos, unifikacijos procesai, priklausomai nuo to, kurių studentų grupė (tradicinio ar netradicinio amžiaus) ar dėstytojo veikla dominuoja;
dėstytojai kartais atiduoda pirmenybę netradicinio amžiaus studentams, teigdami, jog pastarieji yra labiau motyvuoti, turi didesnę patirtį, todėl lengviau su jais dirbti ir bendradarbiauti. Tokiu atveju užmirštami tradicinio amžiaus studentai.
Problematika:
Sunkumai, su kuriais susiduria ir dėstytojai, ir studentai, privertė mus į heterogeniškumo valdymą pažiūrėti kitu (ne vien amžiaus skirtumo) rakursu:
a) kito "skirtingo nuo manęs" amžiaus atžvilgiu egzistavimą;
b) teisės būti skirtingam pripažinimas;
c) bendrų sąlyčio taškų ieškojimas ir radimas, pripažįstant kiekvieno besimokančiojo skirtumą;
d) andragoginės veiklos diferencijavimas;
e) savitumo išlaikymas bendradarbiaujant ir bendraujant, vystant socialines kompetencijas;
f) atitinkamos aplinkos kūrimas.
Problemos aktualumą atspindi ir individualūs pokalbiai su TSI studentais. Jų metu išryškėjo tokios heterogeninės grupės narių problemos:
a) skirtingos narių nuostatos, vertybės, patirtis, kompetencijos trukdo normaliai tiek dėstytojų, tiek studentų veiklai, sukelia konfliktus, net frustracijas;
b) dėstytojai nelabai sutaria su savimi ir studentais, pasirinkdami tą pačią studijų strategiją, taktiką, aplinką, ritmą skirtingo amžiaus grupės nariams. Tai paskatino pradėti tyrimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-05
DalykasOrganizacinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Organizacinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai1
Dydis87.68 KB
Autoriussonata
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasdoc.Anužienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Heterogeniskumo apraiskos jusu grupeje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • doc.Anužienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą