Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Intelektas (9)

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Kas yra intelektas. Kaip matuojamas intelektas. Intelekto testų patikimumas. Intelektas: įgimtas ar įgytas. Intelektas ir sėkmė mokykloje. Ar galima pagerinti intelektą. Intelekto kitimas. Išvados.

Ištrauka

Mes dažnai vartojame sąvoka intelektas. Sakome kad vieno ar kito žmogaus yra aukštas intelektas, kito žemas. Diskutuojame apie intelekto svarba mūsų gyvenime. Tačiau kas iš tiesų yra intelektas? Juk tai ne koks konkretus "daiktas" kurį turi, arba neturi vienas ar kitas žmogus.
Yra aišku viena: intelektas yra sąvoka, turinti paaiškinti, kodėl vieni žmonės geriau už kitus atlieka pažintines užduotis .
Yra dvi intelektą aiškinančios teorijos. Nebūtinai viena kuri nors iš šių teorijų turi būti teisinga, o kita klaidinga. Tiesiog vieni pabrėžia vienas intelekto sąvybes, o kiti – kitas.
Psichologas Howardas Gardneris priėjo išvados, kad intelektą sudaro įvairūs dėmenys. Jis išanalizavo įvairių kultūrų, socialinio sluoksnio žmones, taip pat žmones turinčius išskirtinius gebėjimus keliose srityse, bei žmones turinčius "specialisto" sindromą.. Žmonių, turinčių "specialisto" sindromą intelekto testų rezultatai būna prasti, tačiau jie turi išskirtinių gebėjimų muzikos, skaičiavimo ar piešimo srityje. Gardneris įrodinėjo, kad mes turime daugialypį intelektą, sudarytą iš vienas nuo kito nepriklausančių intelekto rūšių . Be verbalinių ir matematinių gebėjimų, kuriuos galima išmatuoti testais, žmonės dar turi atskirus gebėjimus reikalingus muzikai atlikti it t.t. Visi vienaip ar kitaip prasimušę pasaulyje žmonės turi skirtingas intelekto rūšis pvz.: įvairūs kompozitoriai, politikai, verslininkai, mokslininkai. Todėl Gardneris mano kad intelekto testai yra per siauri, kad galėtu nustatyti žmogaus gabumus. Dažniausiai jie koncentruojasi į matematinius ir verbalinius gebėjimus. Tačiau Gardneris sulaukia daug kritikos, nes jis sulygina visus gebėjimus. Argi verbaliniai ir samprotavimo gebėjimai nėra svarbesni už muzikinius gebėjimus? Juk nesakome, kad žmogui, neturinčiam muzikinių gebėjimų stinga intelekto.
Robertas Sternbergas ir Richardas Wagneris intelektą skirsto į 3 dalis: akademinį, praktinį ir kūrybinį intelektą.
Akademinis intelektas, tai įvairių problemų sprendimo įgūdžiai. Šis intelektas yra labai svarbus mokantis ir yra matuojamas intelekto testais.
Praktinį intelektą mes naudojame gyvenime. Jo pagalba galime priimti praktinius sprendimus, išsiskuti iš įvairių gyvenimiškų situacijų. Praktinis intelektas nėra matuojamas intelekto testais.
Kūrybinis intelektas atsiskleidžia reaguojant į naujas situacijas. Jo pagalba galime rasti išeiti iš netikėtai susidariusios painios situacijos .
Kai kurie mokslininkai nuo akademinio intelekto dar skiria socialinį intelektą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-16
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis14.19 KB
AutoriusBlackened
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Intelektas (9) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą