Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Kognityvinė psichologija>Atmintis. Jos rūšys. Biologiniai atminties mechanizmai. Pagrindiniai atminties procesai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Atmintis. Jos rūšys. Biologiniai atminties mechanizmai. Pagrindiniai atminties procesai

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Atminties vieta smegenyse. Atminties rūšys ir procesai. Įsiminimas. Išvados.

Ištrauka

Atmintis yra vienas iš psichikos procesų, kurių dėka mes suvokiam save kaip egzistuojančius laiko tėkmėje, ryšyje su praeitimi, dabartimi ir ateitimi. Tradiciškai ji buvo suprantama kaip vientisa, neskaidoma sistema. Dabar atmintis suprantama kaip protinių gebėjimų rinkinys, priklausomas nuo keleto smegenų sistemų veiklos, gali būti apibūdinama kaip gebėjimas įsiminti, išsaugoti ir atgaminti bei panaudoti patyrimo teoriją. Tad galime teigti, kad atmintis tai – žmogaus patirties atstatymas prote, tačiau pati atmintis kaip objektas nėra visai aiški, kadangi nuo pat mąstymo pradžios žmonės stengėsi išsiaiškinti, kodėl mes prisimename matytus, girdėtus, jaustus ar net sapnuotus dalykus. Šis procesas yra esminis protavimui, mokymuisi, problemos suvokimui, sprendimo priėmimui bei tapatumo konstravimui. Atmintis jau senovės filosofams buvo įdomus tyrimų objektas. Platonas teigė, jog mintys ir jausmai atmintyje palieka antspaudus, panašiai kaip paliekami įspaudai vaško lentelėje. Ši idėja nepajudinamai gyvavo iki 19 a.
Darant begalinius tyrimus, buvo pastebėta, kad, sužalojus net labai plačias smegenų sritis, atmintis paprastai nesutrinka. Eksperimentiškai ir kliniškai buvo rasta, kad dvipusė Amono ragų (hipokampų) smegenyse rezekcija sutrikdo naujos informacijos įrašymą į atminties fondus. Pažeidus kairįjį hipokampą, sutrinka sugebėjimas įsiminti žodinę informaciją, o dešiniojo Amono rago pažeidimas sutrikdo regimąją, erdvinę bei muzikinę atmintį ( taigi, šias struktūras galima laikyti mūsų nuosavos biologinės "videokameros" įrašančiomis galvutėmis ...). Smegenų pusrutulių kaktinių skilčių žievės suardymas sutrikdo valingą informacijos paiešką atminties fonduose ir dėl to pasireiškia nekontroliuojamas informacijos įrašymas ir iškvietimas. Smilkininių galvos smegenų pusrutulių žievės suardymas sutrikdo atsiminimų eiliškumą (nėra teisingos atsiminimų sekos). Be to, struktūros, esančios viduriniame gumbure, o taip pat smegenų kamieno kylančioji aktyvuojančioji tinklinio darinio dalis turi didelę reikšmę informacijos įrašymui ir atgaminimui.
Individualios atminties saugojimas nėra susijęs su DNR metabolizmu. Galvojama, kad individualios atminties saugojime pagrindinai dalyvauja RNR (Ribonukleino rūgštis), nes preparatai, skatinantys RNR sintezę ( pvz., amfetaminai), pagerina atsiminimo ir mokymosi galimybes. Eksperimentiškai buvo rasta, kad gyvūnų "mokymosi" metu jų smegenyse sustiprėja RNR sintezė. Be to, buvo rasta, kad mokymosi metu smegenyse susidaro žymiai daugiau naujų tarpneuroninių ryšių. Mokymasis tiesiogiai veikia smegenų struktūrinę organizaciją. Žmonėms ir eksperimentiniams gyvuliukams, gyvenantiems sudėtingesnėse, bet ne ekstremaliose, gyvenimo sąlygose, susidaro daugiau tarpneuroninių sinapsių, sustorėja posinapsinės neuronų membranos kai kuriuose smegenų žievės sluoksniuose.
Šiuo metu pagrindiniu individualios atminties substratu yra laikomos sinapsės. Atsiminimo metu vyksta posinapsinių membranų baltyminių makromolekulių konformaciniai ir struktūriniai pokyčiai, jos pereina į neurono kūno baltymus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-22
DalykasKognityvinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Kognityvinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis32.67 KB
AutoriusDainius
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasKristina Zdanytė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Atmintis.Jos rusys. [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Kristina Zdanytė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą