Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Programos>Macromedia Flash script kalbos panaudojimas algoritmavimo įgūdžių ugdymui
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Macromedia Flash script kalbos panaudojimas algoritmavimo įgūdžių ugdymui

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152
Aprašymas

Įvadas. Interaktyvioji grafika – Macromedia Flash. Flash programos atsiradimo istorija. Flash actionscript. Actionscript scenarijų kūrimas. Objektiškai - orientuotas Actionscript modelis. Pagrindiniai darbo su Actionscript metodai. Actionscript sintaksė. Kintamieji. Duomenų tipai Actionsript. Pagrindinės valdymo struktūros. Nuosekli veiksmų seka. Sąlygos operatoriai. Ciklas. Žinomo kartojimų skaičiaus ciklas. Ciklas cikle. Duomenų struktūros: masyvas. Duomenų struktūros: įrašas. Tekstinės bylos. Procedūros ir funkcijos. Išvados.

Ištrauka

Algoritmavimo bei programavimo mokykloje pradedama mokyti 9-10 klasėje. Vyresnėse klasėse moksleiviai gali pasirinkti programavimą ir mokytis toliau. Programuojama daugiausiai su Turbo Paskalio kalba. Vyresnėse klasėse galima mokyti objektinio programavimo. Jis yra vaizdingesnis ir mokiniai mieliau mokosi.
Pagrindinis informatikos mokymo tikslas bendrojo lavinimo mokykloje – informacinės moksleivių kultūros ugdymas. Įgyvendinant šį tikslą siekiama moksleiviams perteikti fundamentalių informatikos žinių ir sąvokų sistemą, paskatinti juos domėtis technologinėmis naujovėmis, ieškoti ryšių su bendrąja žmonijos kultūra, ugdyti įgūdžius naudotis kompiuteriais bei kitomis informacijos technologijos priemonėmis, lavinti loginį, operacinį, algoritminį mąstymą, gebėjimą planuoti sudėtingesnių uždavinių sprendimų eigą, aprašyti ją algoritmais.
Programavimas arba algoritmavimas yra viena iš svarbiausių informatikos dalių, o uždavinio sprendimo "algoritmizavimas" yra pagrindinė informatikos paskirtis, kurios sampratą turi įdiegti bendrojo lavinimo mokykla. Mokymas programuoti vysto loginį mąstymą ir keičiasi mokinių mokymosi būdas. Kasdienė procedūrų naudojimo ir programavimo patirtis tampa jiems pagalbos šaltiniu mokantis mokykloje. Programavimas formuoja sugebėjimą išskirti svarbiausius užduoties, problemos sprendimo etapus: analizę – užduoties išskaidymo į atskiras dalis; plano sudarymą – kaip kiekvienos dalies sprendimo; sintezę – atskirų dalių apjungimo. Išmokti programuoti kokia nors programavimo kalba – suprasti jos semantiką ir sintaksę, o tai padeda formuoti moksleivių kalbos stilių. Programavimas skatina eksperimentuoti, formuluoti ir tikrinti hipotezes.
Su kokia programavimo kalba tikslingiausia supažindinti moksleivius? Konkreti programavimo kalba – tai tik priemonė realizuoti tikslus: mokyti programuoti, sudaryti kūrybos ir atradimų aplinką ir t.t. Ir mokytojo pasirinkimas turi būti pagrįstas pirmiausia jo tikėjimu tuo, ko moko. Tik tada jis ir jo mokiniai pasieks geriausių rezultatų. Svarbiausia visiems suvokti, kad mokymas turi būti nukreiptas ne į taisyklių išmokimą, o į mąstymo proceso formavimą.
Bendrojo lavinimo mokykloje dvyliktoje klasėje įvestas informatikos kursas "Programavimas":
1. Programavimo kalbos ir transliatoriai.
2. Pagrindiniai programos struktūros elementai.
3. Pagrindiniai duomenų tipai.
4. Pagrindinės valdymo struktūros: sąlyginis sakinys ir veiksmų kartojimas.
5. Procedūros ir funkcijos.
6. Duomenų struktūros: masyvas.
7. Duomenų struktūros: įrašas.
8. Tekstinės bylos.
9. Programavimo technologija.
Programavimas – tai bendravimas su kompiuteriu tokia kalba, kuri suprantama ir kompiuteriui, ir juo dirbančiam žmogui. Labai svarbu suvokti programavimo esmę – keliolika pagrindinių konstrukcijų. Tuomet nei jo bijosime, nei jis stebins. Vaikui išmokti kalbą nebūtų sunku, jei jis turėtų tinkamas sąlygas. Mokytis kompiuterio kalbos reikėtų taip natūraliai, kaip mokomasi, pavyzdžiui, prancūzų šnekamosios kalbos Prancūzijoje, o ne taip, kaip jos mokoma Amerikos mokyklose. Kas sudaro tas tinkamas sąlygas? Pirmiausia – tai ugdymo filosofija, antra – pasirinkta programavimo kalba, trečia – tai mokymo metodika. Flash ActionScript – tai ir pedagoginė filosofija, ir programavimo kalba, ir mokymo metodika, tinkanti ne tik mokyklinio amžiaus vaikams, bet ir vyresniesiems. Todėl siūloma moksleivių algoritminį mąstymą papildomai ugdyti vaizdesne ir paprastesne Flash Actionscript sistema.
Tyrimo problema: Mokyklose moksleivių algoritmavimo įgūdžių ugdymui tiek dešimtose, tiek dvyliktose klasėse plačiai naudojama Turbo Pascal programa. Ši programavimo aplinka puikiai tinka supažindinti moksleivius su programavimo konstrukcijomis ir turint programavimo Paskaliu pagrindus nesunkiai galima išmokti ir kitos programavimo kalbos. Tačiau ši aplinka nėra vaizdinga ir išvedami į juodos spalvos ekraną programos rezultatai silpnesniems moksleiviams yra sunkiai suvokiami. Yra sunku suvokti kaip vyksta programa, matant tik galutinius rezultatus ekrane. Dvyliktose klasėse jau yra siūloma mokyti objektinio programavimo Delphi programavimo aplinka. Ši sistema yra daug vaizdingesnė ir įdomesnė moksleiviams. Kaip alternatyvą, algoritmavimo įgūdžių ugdymui galima naudoti ir Flash ActionScript programavimo kalbą. ActionScript – scenarijų programavimo kalba, naudojama interaktyviems Flash filmams kurti.
Hipotezė: Macromedia Flash ActionScript kalba ugdymo praktikoje gali būti panaudota papildomam algoritmavimo įgūdžių ugdymui.
Tyrimo tikslas: Ištirti Macromedia Flash Script kalbos papildomo taikymo galimybes algoritmavimo įgūdžių ugdymui bendrojo lavinimo mokyklos informatikos pamokose bei atskleisti algoritmavimo ir programavimo Macromedia Flash sistemoje mokymo metodikos efektyvumą.
Tyrimo uždaviniai:
• Apžvelgti programos Macromedia Flash ActionScript kalbos galimybes bei pagrindinius darbo su šia programa metodus.
• Atlikti lyginamąją bendrojo lavinimo mokyklos dvyliktos klasės "Programavimo" modulio turinio, pritaikant jį Flash ActionScript aplinkoje, analizę.
• Pateikti papildomam algoritmavimo įgūdžių ugdymui kiekvienos modulio "Programavimas" turinio dalies pritaikymo Flash ActionScript kalboje pavyzdžius.
• Paruošti algoritmavimo ir programavimo Macromedia Flash Script sistemoje mokymo metodikos planą bei kiekvieno skyriaus uždavinius.
Tyrimo objektas: Macromedia Flash Script kalbos panaudojimo papildomam algoritmavimo įgūdžių ugdymui galimybės. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-21
DalykasProgramų diplominis darbas
KategorijaInformatika >  Programos
TipasDiplominiai darbai
Apimtis50 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis208.44 KB
Autoriustodana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasLekt. L. Kaklauskas
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasTęstinių studijų institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Macromedia Flash script kalbos panaudojimas algoritmavimo igudziu ugdymui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 50 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Lekt. L. Kaklauskas
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą