Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Socialinė psichologija>Mokinių adaptacijos mokykloje sunkumai ir jų priežastys bei sprendimų būdai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokinių adaptacijos mokykloje sunkumai ir jų priežastys bei sprendimų būdai

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Adaptacijos samprata. Vaiko adaptacijos ypatumai. Adaptacijos ypatumai penktoje klasėje. Adaptacijos ypatumai aukštesnėse klasėse. Adaptacijos problemos ir jų sprendimo būdai. Mokytojų įtakos ir tėvų svarba sėkmingai mokinių adaptacijai.

Ištrauka

Nuo pat gimimo gyvename tarp žmonių, priklausome įvairioms socialinėms grupėms – šeimai, mokyklai, darbo kolektyvui, visuomenei ir t.t. Pagrindinis žmogaus siekis – surasti tarp kitų savo vietą, priklausyti. Jei jaučiamės priklausą, o tai reiškia – svarbūs ir reikalingi, mūsų elgesys bus pakankamai produktyvus, nes patenkindami savo siekį priklausyti, mes prisidedame prie visos grupės gerovės. Situacijos, kai to poreikio negalime patenkinti, nesijaučiame grupės dalimi, lemia mūsų prastą savijautą. Norėdami ją pataisyti, elgiamės ne visada priimtinai. Ypač tai aktualu kalbant apie jauną, nesusiformavusią asmenybę.
Kiekvienas žmogus nuo pat atėjimo į šį pasaulį neišvengiamai turi adaptuotis, t.y. jo organizmas turi prisitaikyti prie pakitusios aplinkos arba jis turi išlaikyti pusiausvyrą su aplinka.
Adaptacijos terminas plačiai vartojamas ir yra prigijęs ne tik biologijoje, bet ir psichologijoje, pedagogikoje, sociologijoje bei kituose moksluose.
Biologijoje adaptacija suprantama kaip viena iš svarbiausių ir universaliausių biosistemos savybių, atspindinčių jos ryšį su aplinka. Enciklopedijoje rašoma, kad "adaptacija vadiname organizmo struktūrų bei funkcijų prisitaikymo egzistuoti tam tikromis sąlygomis procesą". Taigi adaptacija traktuojama kaip statistinė biosistemos dinaminė savybė, kai kalbama apie jos prisitaikymą egzistuoti nuolat besikeičiančioje aplinkoje.
Psichologijoje adaptacija apibrėžiama atsižvelgiant į asmenybės ypatumus. Sociologai mano, kad adaptacijos metu pasikeičia žmogaus elgesys. Kartais išryškėja tokios psichologinės reakcijos, kaip teigiamos ar neigiamos emocijos, agresyvumas ar panašiai. Šiuo metu atsiradusios neigiamos emocijos veikia vegetacinę sistemą, dėl to gali sutrikti normali jos veikla, išsivystyti liga.
Iš pateiktų apibrėžimų matome, kad vieni autoriai adaptaciją supranta kaip prisitaikymą, kiti – kaip pripratimą, dar kiti- kaip kliūtį, atsiradusią individui patekus į naujas sąlygas, ar kaip naujos patirties įtraukimą į jau turimas pažinimo struktūras.
Mokymo(si) procese svarbi socialinė adaptacija. Nuo biologinės adaptacijos socialinė adaptacija skiriasi tuo, kad nepatenkinęs socialinių poreikių organizmas nežūva (skirtingai nei biologinės adaptacijos metu), bet jo gyvavimas tampa sudėtingesnis jam pačiam ir aplinkiniams. Kai adaptacija asmenybės atžvilgiu yra adekvati, žmogus susikuria palankius socialinius padarinius ir lengvai vyksta tolesnė jo adaptacija. Kai adaptacija asmenybės atžvilgiu neadekvati, žmogus susikuria neigiamus socialinius padarinius, kurie dar labiau apsunkina adaptaciją. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-12
DalykasSocialinės psichologijos konspektas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasKonspektai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis13.07 KB
AutoriusDorota
Viso autoriaus darbų12 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu adaptacijos mokykloje sunkumai ir ju priezastys bei sprendimu budai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 7 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą