Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Civilinė teisė>Alternatyvus vartojimo ginčų sprendimas Lietuvos teisėje. Institucijų, nagrinėjančių ginčus ne teismo tvarka įgalinimai
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Alternatyvus vartojimo ginčų sprendimas Lietuvos teisėje. Institucijų, nagrinėjančių ginčus ne teismo tvarka įgalinimai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Alternatyvus vartojimo ginčų sprendimas Lietuvos teisėje. Institucijų, nagrinėjančių ginčus ne teismo tvarka įgalinimai.

Ištrauka

VTGĮ 3 str. 3 d. nustatyto, kad kai prekių pardavėjas, gamintojas ar paslaugų teikėjas nevykdo šiame įstatyme nustatytų reikalavimų, vartotojas turi teisę kreiptis į valstybės, savivaldybių institucijas ir įstaigas, visuomenines vartotojų teisių gynimo organizacijas arba į teismą dėl pažeistų teisių gynimo.
Išskiriamos šios pagrindinės valstybės institucijos, turinčios įgalinimus vartotojų teisių gynimo srityje.
Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos gina pažeistas vartotojų teises, kai pardavėjas ar paslaugų teikėjas nevykdo VTGĮ 5, 7, 8 str. nustatytų reikalavimų dėl informacijos apie prekes ir paslaugas pateikimo, prekių ir paslaugų saugos ir kokybės ne maisto produktų srityje. VTGĮ 7 str. 10 d., 8 str. 6 d. skelbia, jog vartotojas su skundu dėl netinkamos prekių ar paslaugų kokybės turi teisę kreiptis į inspekciją dėl pažeistų savo teisių gynimo arba į teismą. Bet kokiu atveju vartotojas turi teisę kreiptis į teismą dėl nuostolių, padarytų netinkamos kokybės prekėmis ar paslaugomis, atlyginimo. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr.745 numato, kad inspekcija tiria vartotojų skundus dėl ne maisto produktų ir paslaugų, kurie neatitinka privalomųjų ir deklaruojamųjų reikalavimų. Juose suteikta inspekcijai teisė tikrinti produktų saugą, įstatymų numatytais atvejais taikyti pažeidėjams administracines nuobaudas, taip pat skirti kitas sankcijas. Inspekcija tik atlieka tyrimą pagal vartotojo skundą bei turi teisę skirti administracines nuobaudas, tuo tarpu skundų ikiteisminį nagrinėjimą pagal inspekcijos pateiktą medžiagą atlieka NVTAT.
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos viršininko 2002 m. įsakymu Nr. 1R – 83 (2005-03-08 įsakymo Nr. 1R-27 redakcija) buvo patvirtintos Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje ne maisto produktų inspekcijoje prie Ūkio ministerijos taisyklės. Pagal jas vartotojo skundas - kreipimasis į Inspekciją nurodant, kad yra pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašant juos apginti. Pagal taisykles Skundą dėl pažeistų vartotojų teisių, įsigijus netinkamos kokybės prekes ar paslaugas, pareiškėjas pagal rekomenduojamą formą Inspekcijai pateikia, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas nevykdo teisėtų vartotojo reikalavimų, įsigijus netinkamos kokybės prekę ar paslaugą. Rekomenduojama skunde nurodyti, kokią pagalbą vartotojas nori gauti atstatant savo pažeistas teises pagal Inspekcijos kompetenciją:
- nustatyti įsigytų prekių ar paslaugų kokybę;
- pateikti vartotojui prekių ar paslaugų saugos atitikties įvertinimo dokumentus;
- nustatyti ar vartotojui buvo suteikta išsami, tiksli ir aiški informacija apie prekes ar paslaugas raštu;
- parengti Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai prie Teisingumo ministerijos dokumentus, reikalingus kreiptis į teismą dėl pirkimo – pardavimo ar paslaugų teikimo sutarties nutraukimo ir vartotojo pardavėjui ar paslaugų teikėjui sumokėtų pinigų grąžinimo;
- dėl paslėptos reklamos teikimo, dėl reklamos žalingo moralinio ir fizinio poveikio vaikams bei reklamos telefonu, telefaksu, teleksu, elektroniniu paštu teikimo be reklamos vartotojo sutikimo ar jo prašymo.
Skundas dėl pažeistų vartotojo teisių, kai pirkėjui nepatinka nupirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas ir pardavėjas nevykdo jo pageidavimų, nagrinėjamas vadovaujantis Ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 "Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo" (Žin., 2001, Nr. 58-2105), patvirtintų Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių 16 punkte nustatytomis sąlygomis. Asmenų skundai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) trečiajame skirsnyje nustatyta administracine procedūra ir šiomis taisyklėmis. Skundo nagrinėjimas negali tęstis ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo jo gavimo Inspekcijoje datos, jeigu įstatymų nenumatyta kitaip.
Jeigu Inspekcijos administracija ar teritorinis padalinys, kuriai (iam) paduotas skundas, nėra įgaliota (as) spręsti išdėstytų klausimų, skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Inspekcijoje datos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 19 str. 2 d., Inspekcijos viršininko, ar Inspekcijos viršininko pavaduotojo, teritorinio padalinio vedėjo vardu, persiunčiamas kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-17
DalykasCivilinės teisės referatas
KategorijaTeisė >  Civilinė teisė
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis15.01 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai0 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Alternatyvus vartojimo gincu sprendimas Lietuvos teiseje. Instituciju nagrinejanciu gincus ne teismo tvarka igalinimai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2014-11-05 IP: 86.38.8.197
    monika sako

    Darbas yra senas, 2006 m., tad informacija nėra atnaujinta. Neverta siųstis darbo, nes nėra reikiamos ir tinkamos informacijos šioms dienoms. Siūlyčiau administracijai šį darbą ištrinti iš sistemos.

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą