Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Psichofizinės įtampos reguliavimas, relaksacinis kvėpavimas, psichogeninė treniruotė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Psichofizinės įtampos reguliavimas, relaksacinis kvėpavimas, psichogeninė treniruotė

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Psichofizinės įtampos reguliavimas. Relaksacinis kvėpavimas. Psichogeninė treniruotė. Apibendrinimas.

Ištrauka

Išgyvendami vidinius konfliktus, ieškome žmogaus, kuriam galime "atverti širdį", stengiamės racionaliai įvertinti, išanalizuoti savo padėtį.
Jausdami įtampą ar nemalonų nuovargį, einame pasivaikščioti, pasėdėti ant upės kranto ar medžių paunksmėje, klausomės mėgstamos muzikos, skaitome detektyvą, žiūrime "muilo operas", griebiamės mezginio ar kito raminančio užsiėmimo, atliekame fizinius pratimus.
Yra begalės relaksacinių (atsipalaidavimo) procedūrų, kurių atlikimui nereikia jokių specialių sąlygų ar priemonių. Tereikia noro ir nuoseklių praktinių pratybų, kad jas išmoktume.
Šio darbo tikslas – analizuojant literatūrinę medžiagą išanalizuoti kai kuriuos pratimus padedančius įveikti stresą, atsikratyti nuovargio bei pagerinti savijautą.
Vienas iš būdų, padedančių sukurti pusiausvyros ir ramybės būseną, neleidžiantis plisti įtampai ir neigiamiems jausmams - kūno raumenų relaksacija (atsipalaidavimas). Jos poveikis susijęs su visiems gerai žinomais faktais apie tai, kad bet kokia emocinė įtampa iššaukia ir įtampas įvairiose kūno vietose, pvz., supykus automatiškai įsitempia rankų, veido raumenys, kvėpavimo aparato raumenys; išsigandus – plaukai "piestu stojasi", nerimas "sugriaužia" gerklę, krūtinę ir t.t.. Ir priešingai: ramybė sieloj paskleidžia ramybę kūne, raumenys atsipalaiduoja, kvėpavimas išsilygina, judesiai laisvėja.
Amerikiečių gydytojas E. Jacobson įrodė abipusę priklausomybę tarp kūno ir psichinės įtampos. Jis sukūrė metodą, padedantį palaipsniui atpalaiduoti visus kūno raumenis, o tai savo ruožtu, padeda atpalaiduoti ir psichinę įtampą. Šis metodas vadinamas "progresuojančia raumenų relaksacija".
Metodiniai nurodymai:
Progresuojanti raumenų relaksacija gali būti įsisavinta per 1 – 2 savaites, sistemingai treniruojantis bent 2 kartus po 15 min. per dieną. Treniruotės metu dirbama nuosekliai su tam tikromis raumenų grupėmis, stengiantis įsisąmoninti:
Kokie raumenys dažniausiai (ar chaotiškai) įsitempę,
Skirtumą tarp įtampos ir atsipalaidavimo jutimų.
Atsipalaiduoti galima gulint ant lygaus, neįdumbančio paviršiaus arba sėdint kėdėje su atrama galvai. Kiekvienas raumuo ar jų grupė yra įtempiama 5 – 7 sek., o po to atpalaiduojama 20 – 30 sek. Procedūra turėtų vykti pagal tą pačią, standartizuotą instrukciją. Galima naudoti nuoseklaus ir palaipsninio atsipalaidavimo instrukciją (A) arba sutrumpintą simultaniško atsipalaidavimo instrukciją (B). Mokymosi pradžioje naudingesnė nuoseklaus ir palaipsninio raumenų atpalaidavimo procedūra, kurią vėliau galima keisti į sutrumpintą (simultanišką) raumenų atpalaidavimo procedūrą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-18
DalykasPsichologijos referatas
KategorijaPsichologija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis17.2 KB
Autoriusieva
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasL. Maleckienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Psichofizines itampos reguliavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • L. Maleckienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą