Įvadas. Tikslas – apžvelgti veiksnius, darančius įtaką efektyviai komunikacijai organizacijose. Komunikacija organizacijoje: samprata ir rūšys. Komunikacijos modelis. Komunikacijos kryptys. Verbalinė, neverbalinė ir mišri komunikacija. Komunikacijos efektyvumas ir problemos. Komunikacija grupėse. Susirinkimų planavimas, vadovavimas jiems, klausytojų dėmesio valdymas. Susirinkimų planavimas. Susirinkimo plano sudarymas. Susirinkimo trukmė, laikas ir grupės dydis. Susirinkimo patalpa. Vadovavimas susirinkimams. Klausytojų dėmesio valdymas. Klausymas ir klausytojų tipai. Verbalinė ir neverbalinė komunikacija. Verbalinė komunikacija. Neverbalinė komunikacija. Kinetika. Prisilietimai. proksemika. Paralingvistika. Daiktai kaip komunikacijos priemonė (daiktų kalba). Kultūrų komunikavimas. Kultūrinis kontekstas ir jo įtaka komunikavimui. Ggeert Hofstede kultūros dimensijų samprata. Galios atstumo dimensija. Individualizmas versus kolektyvizmas. Vyriškumo-moteriškumo dimensija. Neapibrėžtumo vengimo dimensija. Ilgalaikės-trumpalaikės orientacijos dimensija. Richardo D. Lewio kultūrų klasifikavimas. Kultūrinių skirtumų reikšmė efektyviam komunikavimui organizacijoje. Komunikavimo etika. Etiškos organizacijos kultūros kūrimas. Organizacijos etinio lygio kėlimo būdai ir priemonės. Etikos kodeksas – etinio elgesio vadovas. Etinių problemų kilimo ir jų analizės lygmenys. Etiniai sprendimai ir jų priėmimas organizacijoje. vadovo komunikavimas su pavaldiniais. G. Hofstede skirtingų kultūrų analizė Metodologija. Rezultatai. Galios atstumas. Individualizmas – kolektyvizmas. Vyriškumas – moteriškumas. Neapibrėžtumo vengimas orientacija į trumpalaikius – ilgalaikius tikslus. Išvados. Priedai (1).