Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Europos Sąjungos (ES) transporto politika ir jos įtaka Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Europos Sąjungos (ES) transporto politika ir jos įtaka Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas. Atskleisti Europos Sąjungos (ES) transporto politikos ypatumus ir jos įtaką Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams. Europos Sąjungos (ES) transporto politika. Europos Sąjungos (ES) politikos įtaka Lietuvos transporto sistemai. Krovinių vežimas tarptautiniais maršrutais. Europos Sąjungos (ES) transporto politikos įtaka Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams. Europos Sąjungos (ES) reguliuojančių normų įtaka transporto efektyvumui. Pagrindinės transporto rūšys ir jų raida Europos Sąjungoje (ES) ir Lietuvoje. Geležinkeliai. Kelių transportas. Oro transportas. Jūrų transportas. Išvados.

Ištrauka

Pasaulinės ekonomikos plėtra ir geografinė padėtis lėmė Lietuvai Baltijos jūros regione užimti tranzito valstybės padėtį tarp Vakarų ir Rytų, Šiaurės ir Pietų. Lietuvos transporto sektorius jau dabar yra dalis transeuropinio transporto tinklo. Lietuvos narystė ES turi didžiulės įtakos šalies transporto sektoriui. Tai ne tik galimybė laisvai ir nevaržomai veikti išsiplėtusios ES transporto paslaugų rinkoje, bet ir įvairūs įsipareigojimai.
Darbo tikslas. Atskleisti ES transporto politikos ypatumus ir jos įtaką Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams.
Šiam tikslui įgyvendinti išsikelti tokie uždaviniai:
1. Vadovaujantis Lietuvos ir užsienio mokslininkų įžvalgomis aptarti ES transporto politiką;
2. Pristatyti krovinių vežimą tarptautiniais maršrutais;
3. Aprašyti ES politikos įtaką Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams, aprėpiant ES reguliuojančių teisės aktų įtaką transporto efektyvumui;
4. Išanalizuoti pagrindines transporto rūšis ir jų Europos Sąjungoje ir Lietuvoje;


Bendrosios transporto politikos tikslai išplaukia iš Europos Sąjungos, kaip šalių naujos kokybės bendradarbiavimo darinio, tikslų. ES buvo pradėta kurti siekiant padidinti saugumą Europoje bei pagerinti šio regiono konkurencingumą pasaulio mastu. Ekonominės integracijos vienu iš veiksnių buvo aštri konkurencija su JAV Europos bei pasaulio rinkose. Konkurencingumui padidinti buvo iškeltas uždavinys sukurti Europoje bendrąją rinką – panaikinti kliūtis laisvam prekių, paslaugų, kapitalo ir žmonių judėjimui.
Siekis sukurti sąlygas laisvam judėjimui neišvengiamai paliečia transportą – kaip pagrindinį šio judėjimo būdą. 1957 m. Europos bendrijos steigimo (Romos) sutartyje [30] transportui skirta atskira dalis. 70 jos straipsnis numato būtinybę sukurti bendrąją transporto politiką. Sutarties 71 straipsnis įtvirtina Europos Tarybos uždavinį nustatyti: "(a) bendras taisykles, taikomas tarptautiniam transportui, vykstančiam į valstybės narės teritoriją ar iš jos, arba važiuojančiam per vienos ar keleto valstybių narių teritoriją; (b) sąlygas, kuriomis valstybėje narėje nuolat negyvenantys vežėjai gali jos teritorijoje teikti transporto paslaugas; (c) priemones transporto
saugumui gerinti; (d) kitas atitinkamas priemones". Sutartyje akcentuojamas skirtingų šalių transporto paslaugų teikėjų vienodas traktavimas (laisvės teikti paslaugas, mokesčių bei sąlygų prasme) bei transporto politikos priemonių sąryšis su ekonomine ir socialine aplinka. Praktiškai šios sutarties nuostatos nebuvo įgyvendinamos daugiau nei trisdešimt metų. Reali Bendroji transporto politika pradėta formuoti ir įgyvendinti Europos komisijos tik po 1985 m. Europos Teismo sprendimo, kuris įpareigojo Komisiją vykdyti sutarties nuostatą dėl bendrosios transporto politkos suformavimo. Pagrindinis kliuvinys Komisijai veikti buvo šalyse esamų transporto veikos sąlygų skirtumai, dėl kurių Taryba negalėdavo priimti bendrų sprendimų. Teismas praktiškai suteikė Komisijai teisę leisti teisės aktus. Vėliau prielaidas vykdyti transporto politiką sustiprino Mastrichto sutartis (1992 m.), kurioje buvo pakeista sprendimų priėmimo procedūra Taryboje.
Naujausios bendriems transporto politikos klausimams skirtos Baltosios knygos "Europos transporto politika 2010: metas spręsti" pagrindinė mintis - transporto sistemos reikšmingumas Bendrijos ekonomikai bei jos subalansuotumas: "Moderni transporto sistema turi būti subalansuota ekonomine ir socialine, taip pat ir aplinkosaugine prasme". Jos keliamus uždavinius galima sugrupuoti į keturias pagrindines grupes:
(1) Liberalizacijos pagalba pasiekti didesnį transporto efektyvumą,
(2) Sumažinti išorinį transporto poveikį,
(3) Pakeisti modalinį pasiskirstymą,
(4) Sumažinti patį susisiekimo poreikį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-01-14
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis38.37 KB
AutoriusEgle
Viso autoriaus darbų17 darbų
Metai2009 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasJ. Dvorak
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Europos Sajungos (ES) transporto politika ir jos itaka Lietuvos tarptautiniu kroviniu vezejams [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 19 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • J. Dvorak
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą