Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Vaikų emocinės ir elgesio problemos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų emocinės ir elgesio problemos

  
 
 
123456789
Aprašymas

Bešeimių vaikų ir vaikų, gyvenančių su tėvais elgesio problemos. Įvadas. Vaikų, netekusių tėvų globos, psichosocialinės problemos ir jų priežastys. Bešeimių vaikų psichosocialinės problemos. Bešeimių vaikų emocinių ir elgesio problemų atsiradimo priežastys. Bešeimių ir vaikų gyvenančių su abiem tėvais,emocinių ir elgesio problemų ypatumų palyginimas. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas:
Ši problema yra aktuali, ne vieno mokslininko jau nagrinėta, dėl to, kad globos namų auklėtiniai turi labai daug psichosocialinių problemų, kurias lėmė vaikystėje išgyventi traumuojantys įvykiai, taip pat jos gali būti susijusios su dabartinėmis gyvenimo sąlygomis globos institucijoje. bei aptarti vaikų elgesio ir emocines problemas, gyvenančių su abiem tėvais.

Tikslas:
Išsiaiškinti bešeimių ir vaikų gyvenančių su abiem tėvais, emocinių ir elgesio problemų ypatumus.

Uždaviniai:
1. Išsiaiškinti globos namų auklėtinių ir vaikų, gyvenančių su abiem tėvais, psichosocialines problemas.
2. Aptarti bešeimių vaikų ir vaikų, gyvenančių su abiem tėvais, psichosocialinių problemų priežastis.
3. Palyginti bešeimių vaikų ir vaikų, gyvenančių su abiem tėvais, emocinių ir elgesių problemų ypatumus.


Vienas dažniausiai stresą vaikui sukeliančių veiksnių yra tėvų praradimas arba atskyrimas nuo jų. Ypač tai pasakytina apie vaikus, kurie ne įvaikinami, o apgyvendinami globos namuose. Tokia padėtis susiklosto tada, kai biologiniai tėvai miršta arba tėvai su vaikais blogai elgiasi ir jais nesirūpina. Nustatyta, jog vaikų globos namuose gyvenantiems vaikams būdinga daug didesnė agresija, delinkvencija, šalinimasis, nerimas ar depresija, akivaizdesnės somatinio pobūdžio bei dėmesio problemos. Tai gali būti sietina tiek su vaikystėje išgyvenančiais traumuojančiais įvykiais, tiek su dabartinėmis gyvenimo sąlygomis globos institucijose.
Agresija kaip psichosocialinė problema. Agresija – tai viena iš didžiausių elgesio problemų vaikų globos auklėtiniams, nes agresyvų elgesį jiems sunku užgožti. Manoma, kad pagrindinė aplinka, skatinanti agresyvų elgesį, yra vaikų globos namai ir mokykla. Galimos agresijos priežastys: silpnas emocinis ryšys tarp šeimos ar šeimynos narių, prasta priežiūra, nesaugumo jausmas, bejėgiškumas, baimės jausmas, nepasitikėjimas aplinkiniu pasauliu, vaiko susidūrimas su nepatenkintais poreikiais, savo interesų gynimas, savarankiškumo ir nepriklausomybės siekimas. Be to, vaikų globos auklėtiniai jaučia, kad jie yra kitokie negu šeimoje su abiem tėvais augantys vaikai, jaučia, kad visuomenėje dažnai jų vengia, nenori priimti jų kaip pilnaverčių visuomenės narių, todėl natūralu, kad jie jaučia agresiją, pyktį. Augant uždaroje institucinėje aplinkoje nesusiformuoja pilnaverčiai socialiniai ryšiai.
Delinkventiškas elgesys kaip psichosocialinė problema. Delinkventinis elgesys – tai smulkūs nusižengimai, moralinių elgesio normų pažeidimai, kurie nesukelia rimto pavojaus ir nepadaro rimtos žalos (pvz.: tai gali būti nedisciplinuotas, konfliktiškas elgesys, epizodiškas alkoholio vartojimas, bėgimas iš pamokų ir pan.).
Gatvės vaikai kaip vaikų psichosocialinė problema. Dar yra tokių vaikų, kurie nuolat bėga iš vaikų globos namų. Jie dar vadinami gatvės vaikais. Jų veikla įvairi: vieni elgetauja, kiti siūlo paslaugas (pilstyti automobiliams benziną, pasaugoti ar juos nuplauti, perpardavinėja laikraščius), treti – padeda sudarinėti įvairius sandėrius, kartais seksualinius. Gatvės vaikai aktuali ir opi problema, nes jie dažniausiai pažeidžia teisėtvarką, nusikalsta. Jų problema yra ta, kad nesugeba prisitaikyti prie juos supančios aplinkos, taip pat jiems sunku laikytis globos namų parengtų taisyklių, jiems neįdomu mokytis bei trūksta motyvacijos ko nors siekti.
Šalinimasis arba uždarumas kaip psichosocialinė problema. Tai vaiko vengimas bendrauti, bendradarbiauti ir pan. Augdami uždaroje įstaigoje, neturėdami artimo žmogaus, kuriuo galėtų pasitikėti, instituciniai vaikai užsisklendžia savyje, nepasitiki ugdytojais ir bendraamžiais. Dėl pilnaverčio bendravimo su suaugusiaisiais nebuvimo, neišsiugdyto pasitikėjimo suaugusiuoju, atsiranda baimė atsiverti, todėl išgyvenimai, tikrosios baimės, nerimo, destruktyvaus elgesio priežastys yra slepiamos. Taip pat bijodami būti nesuprasti, atstumti, pašiepti, instituciniai vaikai nelinkę kitiems pasakoti savo išgyvenimų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-11-25
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis13.06 KB
AutoriusSimona
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasR. Tamašauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku emocines ir elgesio problemos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • R. Tamašauskienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą