Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Kokybės valdymas viešajame sektoriuje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kokybės valdymas viešajame sektoriuje

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – išanalizuoti kokybės valdymo viešajame sektoriuje ypatumus. Kokybės ir viešojo sektoriaus sąvokos. Kokybės valdymas viešajame sektoriuje. Kokybės apdovanojimai kaip metodas kokybės valdymui vykdyti. Išvados.

Ištrauka

Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą aktualu modernizuoti viešąjį administravimą, kuris vis dar menkai tesirūpina vartotojų poreikiais bei patikimais partnerystės ryšiais su kitomis organizacijomis.
Kokybės valdymas padeda didinti verslo konkurencingumą ir gerinti ekonominius rezultatus privačiame sektoriuje, tačiau kol kas kokybės valdymas lėtai integruojasi į viešąjį administravimą Lietuvoje, todėl tikslinga tirti ir ieškoti praktinių priemonių integracijos procesui spartinti.
Darbo objektas – kokybės valdymą viešajame sektoriuje nagrinėjantys moksliniai straipsniai bei kita literatūra.
Darbo tikslas – išanalizuoti kokybės valdymo viešajame sektoriuje ypatumus.
Darbo uždaviniai:
1. Teoriškai išanalizuoti kokybės bei viešojo sektoriaus sąvokas.
2. Išnagrinėti kokybės valdymą viešajame sektoriuje.
3. Ištirti kokybės valdymo tobulinimo metodus.
Darbo metodai - literatūros analizė; literatūros sisteminimas; loginė analizė; sintezės metodas; išvadų formulavimas.
Darbą sudaro: įvadas, 3 skyriai, išvados ir naudotos literatūros sąrašas.
Kokybės valdymą viešajame sektoriuje nagrinėja nedaugelis lietuvių autorių – plačiausiai šią temą analizavo Kaziliūnas A. (2006, 2007) ir Pociūtė D. (2002).


Prieš pradedant analizuoti kokybės valdymą viešajame sektoriuje, reikėtų ištirti, kas yra kokybė, ir kas yra viešasis sektorius. "Kokybė pripažįstama pagrindine Europos organizacijų konkurencingumo didinimo priemone, o ES Kokybės programoje kokybės politikai suteikiama verslo ir viešojo sektoriaus organizacijų veiklos plėtojimo strateginė reikšmė. <...> Kokybė yra svarbiausias bet kokio profilio organizacijų ir jų produktų konkurencingumą ir pardavimų plėtrą lemiantis veiksnys. <...> Kokybė – privaloma komercinio kontrakto ir bet kurios kitos veiklos sutarties sudedamoji dalis (sutartis laikytina niekine, jeigu joje nėra aptarti trys esminiai dalykai – kokybė, kaina ir terminai)" (Ruževičius J. 2007, P.13).
Senčila V. ir Skiparienė I. pastebi, jog "žodis kokybė dažnai vartojamas skirtingomis reikšmėmis. Dvi tokios reikšmės yra "atitikimas reikalavimams" arba "tobulumo laipsnis". Sąvoka "atitikimas reikalavimams" leidžia argumentuotai įrodinėti, kad "kokybė kainuoja mažiau", taip tam tikrais atvejais ir yra. Ir priešingai, "tobulumo laipsnis" reiškia, kad "kokybė kainuoja daugiau". Tokio vartojimo pavyzdys: įrengti ir eksploatuoti penkių žvaigždučių viešbutį kainuoja daugiau nei pensioną. <...> Pagal standarto nustatytą apibrėžimą, kokybė – tai turimų charakteristikų visumos atitikties reikalavimams laipsnis" (Senčila V., Skiparienė I. 2007, P.61).
Ruževičius J. teigia, jog "kokybė gali būti apibrėžiama kaip standartų ir specifikacijų reikalavimų atitiktis, tinkamumas naudoti, klientų poreikių patenkinimo laipsnis. Todėl mokslinėje literatūroje yra bandymų tam tikru būdu sugrupuoti skirtingas sąvokas, priskirti jas prie tam tikrų grupių arba kategorijų ir taip suformuoti pagrindą geriau suvokti kokybės sampratą" (Ruževičius J. 2007, P.23).
Akivaizdu, jog kokybės sampratą pakankamai paprasta apibūdinti, tačiau viešojo sektoriaus sąvoką apibrėžti daug sudėtingiau. Lane J. E. teigia, kad "viešasis sektorius yra politinių susirinkimų įteisintas biudžetas (arba biudžetai). Čia turima omeny politinis biudžeto sudarymas, įvairių valdžios lygmenų politinių institucijų surenkami ir naudojami ištekliai". Tačiau čia tik vienas iš galimų apibrėžimų. Pasak Lane J. E., "tokiu apibrėžimu ignoruojamas kitas svarbus valdžios poveikio visuomenei šaltinis – įstatymų leidimas" (Lane J. E. 2001, P.31).
"Patį bendriausią "viešojo sektoriaus" apibūdinimą formaliai galima pavaizduoti šitaip:
"Viešasis sektorius" ═ apibr. "Vyriausybės veikla ir jos pasekmės"
Čia pateikiama viešojo sektoriaus samprata išreiškia tradicinį požiūrį į viešąjį sektorių kaip į viešojo administravimo arba viešosios valdžios sektorių" (Lane J. E. 2001, P.31). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-08-21
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis24.45 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasLekt. Edita Stumbraitė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kokybes valdymas viesajame sektoriuje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Lekt. Edita Stumbraitė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą