Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Kainodara>Kainodara ir kontraktai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kainodara ir kontraktai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Tikslas – susipažinti su įvairiais kainos nustatymo metodais bei kontraktų sudarymo ypatumais, pateikti konkrečius produktų kainos apskaičiavimo ir kontraktų pavyzdžius. Kainų nustatymas. Pasirinkto produkto - suknelės EXW kainos kalkuliacija. Pardavimo vartotojui produkto - suknelės kalkuliacija. Produkto – suknelės kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Importuojamo elektrinio variklio techninių ekonominių parametrų palyginimo metodu kainos nustatymas. Statybos inžinieriaus paslaugos kainos nustatymas. Eksportuojamo produkto – suknelės kainos kalkuliacija CIF Talino uostas. Kainos koregavimas pirkimo-pardavimo kontrakte. Kontraktų sudarymas. Ofertos ir užsakymo sudarymas. Informacija, kurią firma pateikia, aprašydama komercinį kontraktą. Pirkimo – pardavimo kontraktas. Distribucinis produkto akyto betono blokelių kontraktas. Optimalaus kontrakto pasirinkimas. Išvados.

Ištrauka

Rinkos sąlygomis kainų teorijos ir praktikos plėtojimo klausimai itin svarbūs, nes kiekviena firma privalo rengti savo kainų politiką, išmokti savarankiškai nustatyti rinkos kainas gaminamai ir parduodamai produkcijai. Kainodaros problemos ekonomikoje visada buvo gana sudėtingos ir nepakankamai ištirtos, o kainos – labai svarbus socialinių ir ekonominių santykių elementas. Per jas reguliuojamas visas gamybos ir prekybos procesas. Kainoms būdingos apskaitos, agregavimo, kontrolės, mokėjimų ir pajamų susidarymo, išteklių paskirstymo funkcijos.
Kaina yra vienas iš pagrindinių marketingo elementų rinkos ekonomikos sąlygomis. Labai svarbu teisingai nustatyti kainą, nes nustačius aukštą kainą prarasi rinką ir klientus, o nustačius žemą kainą prarasi pelną.
Kainodaros metodai yra labai įvairūs ir kartais sudėtingi ir priklauso nuo prekių rūšies, paskirties, naujumo, kokybės, prekės gyvavimo ciklo, firmos tikslo.
Pasaulyje vyrauja dvi kainodaros sistemos:
• Sąnaudinis metodas;
• Ribinis metodas.
Be to, prekių kainų nustatymui gali būti naudojami šie metodai:
- Nenuostolingumo metodas;
- Kainos nustatymas orientuojantis į paklausą;
- Kainos nustatymas orientuojantis į konkurencijos lygį;
- Tarpusavyje pakeičiamų prekių kainų nustatymas;
- Kainų skalės nustatymo metodas;
- Profesinių paslaugų kainų nustatymas;
- Kainos nustatymas atsižvelgiant į prekės gyvavimo ciklą;
- Panaudojant ekonominės analizės metodą;
- Naujų gaminių kainos nustatymas;
- Optimalaus kainų lygio nustatymas
- Techninių ekonominių palyginimų (parametrinis) metodas ir t.t.

Norint, kad verslas klestėtų neužtenka vien tik gerai sudaryti kainas, labai didelį dėmesį reikia teikti ir kontraktų sudarymui, nes kontraktai, tik sudaryti remiantis pasauline praktika, leidžia verslininkams užtikrintai jaustis bendradarbiaujant su užsienio firmomis ir padeda greičiau integruoti Lietuvos ekonomiką į Europos erdvę.
Kontraktai apima ir teisėtvarką, kurią būtina numatyti sudarant sandorius bei kontraktinius santykius tarp šalių rinkos sąlygomis. Čia kontraktas, tampa pagrindiniu dokumentu, kuriuo remiamasi ir nuo to kaip jis sudarytas praktikoje priklauso pažiūra į partnerį, firmą, jų prestižą ir stabilumą. Užsienio partneris nebendradarbiaus su verslininku, kuris nežino Europoje nusistovėjusių pagrindinių verslo normų ir taisyklių. Todėl dirbant verslo sferoje būtina susipažinti su sutartiniais dokumentais, kurie pripažinti pasaulinėje verslo praktikoje. Mūsuose į kontraktą dar vis žiūrima supaprastintai, ribotos funkcijos ir taikymo sritys, o turinys labai ir nepagrįstai trumpas, stinga sutartinės verslininkystę reguliuojančios juridinės praktikos. Trumpi džentelmeniški sandoriai ir įsipareigojimai neretai primena, kad rinkoje vyrauja žiaurūs įstatymai, kurie atneša nuostolius, partnerių ir prestižo praradimą.
Šiandieninėje praktikoje išskiriami tokie naujausi kontraktai:
viešųjų pirkimų kontraktas, lizingo kontraktas, frančižės kontraktas, forvardiniai kontraktai, faktoringas, forfeitingas, statybos ir gamybos kontraktai, partnerystės kontraktai, tarptautinių krovinių pervežimo ir transporto kontraktai, distribuciniai kontraktai, inžiniringo ir know-how kontraktai, licenciniai kontraktai, komiso kontraktai, fiučeriniai kontraktai.
Kontraktų reikšmė ta, kad nuo jų kokybės priklauso įmonės veiklos rezultatyvumas, pelningumas, efektyvumas. Jeigu įmonė sudaro eilę gerų pelningų kontraktų, tai užtikrina efektyvų gyvavimą ir funkcionavimą. Komercinių kontraktų visuma sudaro gamybos programą. Blogai sudarytas ir vienas stambus kontraktas gali sužlugdyti įmonę, todėl itin svarbu, kad kontraktai būtų sudaromi apgalvotai, praktiškai, teisiniu požymiu.
Kontraktus galima sudaryti su įvairiais partneriais ir įvairiomis sąlygomis, todėl labai svarbu išsirinkti optimalų kontraktą. Tai padaryti galima remiantis finansų matematika ir kontraktų įvertinimo metodika.
Sudarant kontraktus rekomenduotina konsultuotis su ekonomistais, juristais, marketingo specialistais ir tik tada ryžtis pasirašyti kontraktą. Lietuvoje kontraktų sudarymo patirtis yra menka, todėl rekomenduojama vadovautis daugiašalėmis konvencijomis, kurios yra jas ratifikavusioms šalims privalomos, todėl kontraktas turi būti įvykdomas. Kitaip kontraktas gali būti vykdomas pagal kontrahento sąžinę. Rinka, rinkos ekonomika dažnai primena, kad joje vyrauja žiaurūs principai, pasitaiko apgavysčių, turto praradimų, nes teisinės procedūros brangiai kainuoja ir atneša vien tik nuostolius. Praktiškai kiekviena firma turi atstovus teismuose.
Kiekvienas kontrahentas privalo laikytis nustatytų kontrakte įsipareigojimų. Įvykdžius kontraktą firma gauna nemažą pelną, bet neįvykdžius iškyla pavojus gauti dideles baudas ar sankcijas. Jei šalys ar įmonės viena kita pasitiki nebūtina sudaryti detalizuotą kontraktą, jeigu partneriai nežinomi, būtina sudaryti detalų pagrįstą kontraktą. Dažniausiai kontraktai sudarinėjami kaip sistemos. Sudarius vieną kontraktą reikia sudaryti visą eilę subkontraktų.

Taigi kursinio projekto tikslas – susipažinti su įvairiais kainos nustatymo metodais bei kontraktų sudarymo ypatumais, pateikti konkrečius produktų kainos apskaičiavimo ir kontraktų pavyzdžius.
Iškeliami šie pagrindiniai uždaviniai:
- apskaičiuoti kainas EXW, DDP, nenuostolingumo bei parametriniu metodu bei kainą eksportuojamam produktui, nustatyti statybos inžinieriaus teikiamų paslaugų kainą;
- taip pat atkoreguoti kontrakte kainą dviem būdais;
- pateikti informaciją, kurią turi suteikti firma pasirašydama kontraktą;
- pateikti produkto ofertą ir užsakymą;
- sudaryti pasirinktinai pirkimo-pardavimo kontraktą;
- sudaryti naujausią komercinį kontraktą
- išrinkti optimalų kontraktą pagal pasirinktas skirtingas kreditavimo sąlygas ar kitas sąlygas.
Kursinio projekto objektas yra kainų sudarymas skirtingais metodais produktui – suknelei, pirkimo-pardavimo bei distribucinio kontrakto sudarymas.

Šitas kursinis projektas yra tipinis kainų ir kontraktų sudarymo pavyzdys. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-05-25
DalykasKainodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara >  Kainodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis39.99 KB
Autoriusskynnetik
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasA. Miečinskienė
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kainodara ir kontraktai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • A. Miečinskienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą