Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Sprendimo likviduoti Kultūros ir sporto rėmimo fondą racionalumas. Kultūros rėmimo fondo veiklos veiksmingumas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sprendimo likviduoti Kultūros ir sporto rėmimo fondą racionalumas. Kultūros rėmimo fondo veiklos veiksmingumas

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Naujasis intitucionalizmas ir institucinis racionalus pasirinkimas. Naujasis institucionalizmas: istorinis, racionalaus pasirinkimo ir sociologinis institucionalizmas. Institucinis racionalus pasirinkimas. Kultūros rėmimo fondas. Kultūros ir sporto rėmimo fondo veikla ir administravimas 1998-2008 metais. Kultūros ir sporto rėmimo fondo skilimas 2008 metais. Kultūros rėmimo fondo veikla ir administravimas 2008-2009 m. Priimto sprendimo racionalumas. Veikusių agentų skaičius bei kas galėjo (negalėjo) dalyvauti priimant šį sprendimą. Politinių institucijų įtraukimas į procesą, individų ir institucijų santykiai. Išvados.

Ištrauka

Kaip teigė garsusis Aristotelis, žmogus yra politinis gyvūnas, todėl visus visuomeninio gyvenimo aspektus, paprasčiausia yra tirti remiantis artimiausia terpe, t.y. politika. Šiame darbe, analizuojant pasirinkto sprendimo racionalumą ir analizuojamo objekto veiksmingumą, bus remiamasi mintmi, jog politinis procesas neišvengiamai vyskta institucijų kontekste.
Rašto darbo objektas – Kultūros rėmimo fondo (toliau KRF) veikla ir administravimas; priimto sprendimo (likviduoti Kultūros ir sporto rėmimo fondą (toliau KSRF) ir KRF prijungti prie Kultūros ministerijos (toliau KM)) racionalumas. Kalbant apie objektą, reiktų pasakyti, jog 2008-ais metais, norint "užtikrinti […] kvalifikuotą projektų ekspertizę, jų valdymo kontrolę" bei siekiant "aktyvesnės ir lankstesnės rėmimo struktūros" , nuspręsta KSRF pakeisti atskirais Kūno kultūros ir Kultūros rėmimo fondais. KRF buvo prijungtas prie KM, kuri taip pat užsiima kultūros projektų finansavimu. Šiuo metu kultūros projektai finansuojami tiek iš Kultūros finansavimo biudžeto, tiek papildomai iš KRF, kuris administruojamas KM. Taigi įdomu, ar pasirinktas sprendimas buvo geriausias iš visų galimų, kadangi daugelio paramą gaunančių sričių finansavimas dubliuojasi (pvz. kinas, muziejai, literatūra, muzika ir pan.), taip pat pastebimas ilgas sprendimų priėmimo laikas (nuo paraiškos pateikimo iki rezultatų paskelbimo praeina 5–6 mėn.). Tyrimų, skirtų šio sprendimo (t.y. likviduoti KSRF ir KRF prijungti prie KM) gairėms nušviesti nėra, tai ir paskatino susidomėjimą šia tema.
Darbo problema – nėra aišku, ar Lietuvos KRF atskirimas nuo KSRF ir prijungimas prie KM, yra geriausia pasirinkta alternatyva, siekiant pagerinti šio fondo veiklos veiksmingumą (veiksmingumas apibrėžiamas kaip tikslų pasiekimo laipsnis).
Analizės aktualumas – Lietuvos kultūros politika, tai sritis, kuri ir šiomis dienomis susilaukia menko politikos analitikų dėmesio.Vidaus veiklos ir administravimo procesai įvairiose Lietuvos institucijose, [šiuo atveju Kultūros ministerijoje – G.S.], dar nebuvo detaliai nagrinėjami . KRF tai puikus pavyzdys to, kaip atmestinai priimami sprendimai, neapsvarstant visų galimų ir nepasirenkant tinkamiausių alternatyvų. Šiuo atveju KRF, tiesiog prijungtas prie Kultūros ministerijos, neatsižvelgiant į tai, kiek tai yra efektyvu ir naudinga.
Darbo tikslas – nustatyti, kodėl siekiant padidinti KRF veiklos veiksmingumą buvo priimtas sprendimas likviduoti KSRF ir KRF prijungti prie KM.

Uždaviniai: 1) Aptarti pasirinktą teorinį pagrindą, jo tinkamumą šiai analizei;
2) Išanalizuoti KSRF veiklą ir administravimą 1998–2008–ais metais bei KRF veiklą ir administravimą 2008–2009–ais metais;
3) Siekiant išsiaiškinti analizuojamo sprendimo racionalumą:
a) išsiaiškinti, koks buvo veikiusių agentų skaičius bei kas galėjo (negalėjo) dalyvauti priimant šį sprendimą;
b) išsiaiškinti, kokios politinės institucijos buvo įtraukiamos į procesą;
c) kokie individų ir institucijų santykiai;
Rašto darbo pagrindinis klausimas: kodėl, siekiant padidinti KRF veiklos veiksmingumą, buvo priimtas sprendimas likviduoti KSRF ir KRF prijungti prie KM.
Šalutiniai klausimai: 1) koks buvo veikiusių agentų skaičius bei kas galėjo (negalėjo) dalyvauti priimant šį sprendimą; 2) kiek ir kokių institucijų dalyvavo priimant šį sprendimą; 3) kokie individų ir institucijų santykiai;
Analizės hipotezė – priimtas sprendimas likviduoti KSRF ir KRF prijungti prie KM, nėra geriausia pasirinkta alternatyva, siekiant padidinti KRF veiksmingumą.
Šio darbo priklausomas kintamasis – KRF veiklos neveiksmingumas 2008–ais m., o nepriklausomas kintamasis – netinkamas sprendimo (likvidaviduoti KSRF ir KRF prijungti prie KM) pasirinkimas.
Darbo teoriniu analizės parindu pasirinktas Elinor Ostrom institucinio racionalaus pasirinkimo modelis. Analizuojant šią viešojo sprendimo situaciją pagal pasirinktą modelį norima pasiekti užsibrėžtą tikslą, įgyvendinant numatytus uždavinius ir atsakant į išsikeltus klausimus.
Rašant šį darbą, atlikta atvejo analizė. Pagrindiniai taikyti metodai, tai pirminių ir antrinių šaltinių/dokumentų analizė bei pokalbiai.
Pagrindiniai šaltiniai aprašant pasirinktą teorinį metodą, tai P. Hall ir R. Taylor leidinyje "Political studies" esantis skyrius, pavadinimu "Political Science and the Three New Institutionalisms" , taip pat E. Ostrom parašytas straipnis, pavadinimu "Institutional Rational Choice: An Assessment of the Institutional Analysis and Development Framework" bei W. Parsons knygoje "Politikos analizės teorijos ir praktikos įvadas. Viešoji politika" pateikta informacija ir kt.
Atliekant analizę, daugiausiai remtasi empirinių duomenų šaltiniais: LR įstatymais, nutarimais bei Kultūros ministerijos ir Kultūros rėmimo fondo internetiniuose tinklalapiuose teikiama informacija. Taip pat, vykdytų asmeninių pokalbių su KRF programų skyriaus vyr. spec. Agne Silickaite ir Jolanta Meiduviene metu gauta informacija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-06-17
DalykasViešojo administravimo kursinis darbas
KategorijaViešasis administravimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis41.61 KB
AutoriusGerda
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasTarptautinių santykių ir politikos mokslų institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sprendimo likviduoti Kulturos ir sporto remimo fonda racionalumas. Kulturos remimo fondo veiklos veiksmingumas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą