Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Konfliktai: priežastys, eiga ir pasekmės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konfliktai: priežastys, eiga ir pasekmės

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132
Aprašymas

Įžanga. Konfliktas. Konflikto apibūdinimas. Pagrindiniai konflikto komponentai. Konfliktų rūšys. Organizacinis konfliktas. Konfliktų priežastys. Sąlygiškai objektyvios priežastys. Vadovas kaip konflikto priežastis. Darbo konfliktų organizacijoje priežastys. Eiga. Konfliktinės situacijos atsiradimas. Konfliktinės situacijos suvokimas. Atviro konflikto situacijos pradžia. Atviro konflikto plėtra. Konflikto valdymas. Konflikto išsprendimas. Pasekmės. Funkcinės. Disfunkcinės. Išvados.

Ištrauka

Visose organizacijose ir ne tik mes anksčiau ar vėliau susiduriame su konfliktais. Pagal skirtingus kriterijus, išskiriamos konfliktų rūšys: tarpasmeniniai, tarpgrupiniai ir kt. Jie skirstomi į dar smulkesnius. Šiame darbe mes dėmesį sutelkėme į organizacinius konfliktus, kai kuriuos iš jų iliustravome pavyzdžiais iš Lietuvos gyvenimo. Kaip teigia Sakalas ir Šilingienė (2000), išsami konflikto analizė susideda iš dviejų dalių: galimų priežasčių ir pasekmių nustatymo. Siekiant produktyvaus darbuotojų darbo, konfliktų sprendimas ir jų valdymas – vieni iš svarbiausių aspektų, kuriant tinkamą aplinką organizacijoje. Išanalizavus konflikto eigą, teoretikai siūlo galimus sprendimų variantus.
Konfliktai gali kilti dėl skirtingų priežasčių (ištekliai, interesų susikirtimas ir kt.), todėl ir sprendžiant juos reiktų atsižvelgti į konkrečią situaciją. Nors konfliktai asocijuosi su neigiamomis emocijomis, pykčiu, suirute, tačiau tai nėra toks blogas ir nepageidaujamas reiškinys kaip gali pasirodyti. Kaip teigė Damašienė: "tarpusavio santykių be konfliktų nebūna" (2002, p. 144). Taigi, konfliktas – natūralus reiškinys, ir tik nuo konfliktuojančių pusių priklauso jo pasekmės.
Konfliktas, kilęs iš nemalonaus nutikimo, incidento, "nesusiklausymo" ar tarpusavio nesupratimo, taip pat yra puiki proga išdėstyti savo naujas idėjas, atskleisti kūrybiškumą, labiau susibendrauti su kolegomis ir/ ar vadovais, įsiklausyti į oponentus, išmokti ieškoti bendrų, originalių sprendimų, pagerinti mikroklimatą organizacijoje, iššaukti naudingą, "sveiką" konkurenciją iškeliant visos organizacijos bendrą tikslą už kiekvieno atskirai poreikius bei išmokti ieškoti kompromisų.
Daugumoje iškeltų socialinių teorijų, su organizacijomis elgiamasi kaip su nepriklausomomis arba sistemos dalimis. Realiame gyvenime konkreti organizacija sąveikauja su viena ar kita organizacija, bet ne su visomis iškart. Sąveika gali pasireikšti kaip: konfliktas, konkurencija, bendradarbiavimas arba mainai (exchange) (Ahrne, 1997).
Temos aktualumas: Visose organizacijose anksčiau ar vėliau atsiranda konfliktų, kurie yra neišvengiami (trintis, konkurencija tarp darbuotojų ir pan.), todėl svarbu užbėgti įvykiams "už akių". Jei to ir neįmanoma padaryti, tai išsiaiškinus kilusio konflikto priežastis, eigą ir galimas pasekmes, galima tam pasiruošti ir išvengti nemalonių padarinių, kurie trukdytų produktyviam darbui.
Tikslas: atskleisti, kokios yra konfliktų priežastys, eiga ir pasekmės.
Uždaviniai:
1. apibrėžti konfliktą bei jo rūšis;
2. pateikti konflikto priežastis;
3. išanalizuoti konflikto eigos raidą;
4. pateikti galimas pasekmes.
Metodas: mokslinės literatūros lyginamoji analizė.

Konfliktai – tai natūrali, svarbi, neišvengiama visuomenės ir mūsų pačių gyvenimo dalis. Kiekvienas iš mūsų, nesvarbu norim to ar ne, susiduriame su konfliktais. Tai yra situacijos, kuriose susiduria skirtingi, priešingi dviejų ir daugiau šalių interesai, požiūriai bei siekiai. Tokiose situacijose supriešinami skirtingi tikslai ir pozicijos. Tačiau, kad konfliktas įvyktų, reikia incidento - kai viena šalis pradeda veikti, tuo varžydama kitos šalies interesus. Jei kita šalis atsako tuo pačiu, konfliktas plečiasi (Sakalas ir Šilingienė, 2000). Dažniausiai konfliktai asocijuojasi su neigiamom emocijom, agresija, praradimais, ginčais ar neapykanta, todėl vyrauja nuomonė, kad jų reikia vengti. Tačiau pamirštama, kad yra ir teigiamos konflikto pusės – pasikeitimas idėjomis, susitarimai, naujas supratimas, bendradarbiavimas. Šiuolaikiniai valdymo teoretikai pripažįsta, kad konfliktų nebuvimas organizacijoje yra neįmanomas ir net nereikalingas dalykas. Taigi organizacijose kai kurie konfliktai yra ne tik galimi, bet netgi pageidautini. Kinai žodį " konfliktas" rašo dviem simboliais: vienas jų reiškia "pavojų", kitas – "progą" (Sakalas ir Šilingienė, 2000). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-04-24
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai36 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis59.13 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasL. Bagdonienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfliktai priezastys eiga ir pasekmes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 29 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • L. Bagdonienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą