Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Augmentinė ir alternatyvioji komunikacija
   
   
   
4
naudingas +5 / nenaudingas -1

Augmentinė ir alternatyvioji komunikacija

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Augmentinė ir alternatyvioji komunikacija bei jos taikymas ugdant asmenis, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų. Augmentinė ir alternatyvioji (pagalbinė ir papildoma) komunikacija. Augmentinės ir alternatyviosios komunikacijos taikymas. Bendravimo su vaikais, turinčiais įvairaus lygio negalią, būdai ir technologijos. Augmentinės ir alternatyviosios komunikacijos lentelių sudarymas. Išvados.

Ištrauka

Komunikacija yra tokia natūrali mūsų kasdienio gyvenimo dalis, kad retai apie ją susimąstome. Bendraujant su šeimos nariais, draugais ir atsitiktiniais pažįstamais paprastai nereikia įdėti daug pastangų. Bendravimas teikia malonumą, todėl sunku įsivaizduoti, jog kažkam jis gali kelti problemų.
Žmonių vartojama didelė įvairovė verbalinių ženklų ir kitokių komunikacijos sistemų, kurios labai svarbios socialiniam gyvenimui. Žodinė kalba – visapusiškiausias, efektyviausias komunikavimo būdas. Bet ne mažiau svarbi ir neverbalinių ženklų sistema.
Į vaikų neverbalinės komunikacijos gebėjimų įgijimo dėsningumus normalios bei sutrikusios raidos atžvilgiais svarbu atsižvelgti mokant nekalbančiuosius augmentinės bei alternatyviosios komunikacijos.
Kad perprastume kito žmogaus poreikius, turime stiprinti savo bendravimo įgūdžius. Kiekvienas žmogus visą savo gyvenimą kuria savitą bendravimo stilių, iš dalies medžiodamas kitus. Neįgaliam žmogui, kuris dėl savo sutrikimo negali bendrauti su aplinkiniais įprastu būdu, t. y. kalba, labai svarbu turėti alternatyvią raiškos galimybę, leidžiančią pristatyti save kitam asmeniui, daryti pasirinkimus, įvaldyti sau ir kitiems suprantamą bendravimo būdą.
Bendravimas – tai tarpusavio sąveika tarp mažiausiai dviejų partnerių, turinčių ne tik
skirtingą patirtį, bet ir nevienodas raiškos galimybes. Vadinasi, kalbėti apie neįgalių asmenų
alternatyvius bendravimo būdus yra svarbu todėl, kad šiai žmonių grupei tai yra vienintelė
galimybė išreikšti save, o visiems kitiems – savotiškas mokymosi procesas siekiant perprasti
neįgaliajam prieinamą bendravimo alternatyvą.
Kai kurias atvejais nekalbantieji Lietuvoje mokomi komunikuoti neverbaliai: paveikslėliais, simboliais, gestais, retai – aukštųjų technologijų priemonėmis.
Šiuo metu sukurta daug komunikacijos priemonių nekalbantiesiems. Šiame referate aptarsiu priemones, ir jų taikymą.
proc. savo laiko mes praleidžiame komunikuodami vieni su kitais. Poreikis bendrauti būdingas
visiems, net ką tik gimusiems kūdikiams. Jau pirmaisiais savo gyvenimo mėnesiais jie pradeda suprasti tai, kas vyksta juos supančioje aplinkoje, o jų komunikavimo su aplinkiniais žmonėmis išraiška yra verkimas. Savo džiaugsmą, pyktį, nepasitenkinimą, dėmesio poreikį kūdikiai išreiškia verkimu, gugavimu ar vapėjimu. Prieš ištardamas pirmuosius žodžius vaikas komunikuoja su jį supančiais asmenimis kitais būdais, nes jis irgi turi savo norų ir pageidavimų. Taip vystosi vaiko prieškalbiniai įgūdžiai, kurie yra komunikacijos ir tolesnio ugdymo(si) bei mokymo(si) pagrindas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-03-30
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis2.57 MB
AutoriusAurelija22
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasGaršvienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Augmentine ir alternatyvioji komunikacija [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Garšvienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+5
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą