Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Bibliotekininkystė>Užsieniečių aptarnavimas Lietuvos ir Vokietijos viešosiose bibliotekose
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Užsieniečių aptarnavimas Lietuvos ir Vokietijos viešosiose bibliotekose

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233
Aprašymas

Įvadas. Viešųjų bibliotekų paslaugų organizavimas Vokietijoje ir Lietuvoje. Apie bibliotekas. Lietuvos bibliotekos. Vokietijos bibliotekos. Vokietijos bibliotekų veiklos reglamentavimas. Užsieniečių aptarnavimo bibliotekose ypatumai. Druskininkų savivaldybės ir Wunstorf miesto viešosios bibliotekos ir jų pasirengimas aptarnauti užsieniečius. Wunstorf miesto viešoji biblioteka. Wunstorf miesto viešosios bibliotekos istorija. Apie bibliotekos paslaugas. Druskininkų savivaldybės viešoji biblioteka. Pasirengimas aptarnauti užsieniečius. Išvados. Priedas (anketa 4 psl.)

Ištrauka

Greitai besikeičiančioje šiandieninėje visuomenėje informacijos poreikis auga vis staigiau ir užima svarbią pilnavertiško gyvenimo dalį. Paskendę informacijos sraute ne visada atsirenkame tai, kas būtiniausia ir reikalingiausia. Interneto plotmės taip pat ne visada patenkina mūsų lūkesčius ir neatsako į visus klausimus. Tai reikalinga komunikacija ne su kompiuteriu, bet su žmogumi, kuris gali mus išklausyti, suprasti ir padėti tam tikroje situacijoje. Taip yra kasdieniniame gyvenime kiekvienoje plotmėje, kiekviename socialiniame luome, bet kuriame amžiuje ir bet kurioje šalyje. Dažnai neradęs atsakymų į rūpimus klausimus žmogus atsigręžia į tradicines informacijos paieškos formas. Žmogus vėl grįžta į biblioteką. Ne tik savo asmeniniams poreikiams patenkinti, bet ir pajusti žmogiškosios komunikacijos privalumus.
Biblioteka – ne tik tvarkingai sudėliotų knygų spinta, tai vartai į informacijos šaltinius – tiek spausdintinius, tiek elektroninėje erdvėje. Nors tradicinės bibliotekos sąvoka ir tradicinis požiūris į ją keičiasi labai greitai šiame informacijos amžiuje, tačiau pagrindinės jos funkcijos išlieka tos pašios – kaupti, skleisti, šviesti - kiekvienam to prašančiam, nepriklausomai nuo amžiaus, rasės, lyties, tautybės, kalbos ir padėties visuomenėje.
Šio kursinio darbo tema - užsieniečių aptarnavimas Lietuvos ir Vokietijos viešosiose bibliotekose, todėl pirmiausia kreipiamas dėmesys į informacijos teikėją – viešąją biblioteką, kuri tarnauja kiekvienam ir vykdo savo funkcijas šimtmečius. Pagrindinis darbo uždavinys yra išsiaiškinti kaip vykdomas viešųjų bibliotekų lankytojų, skaitytojų aptarnavimas, kurie yra atvykę iš svetur. Aptarti, ar tikrai šiandieninėje modernioje visuomenėje, kurioje kosmopolito sąvoka gerai suprantama ir plačiai vartojama, nėra jokių sienų ir barjerų, galinčių kliudyti patenkinti savo poreikius. Tam pasirinktos dvi šalys, dviejų šalių sistemos, tų dviejų šalių panašūs miestai – savo dydžiu, liberališkumu, novatoriškumu ir šių miestų dvi bibliotekos, panašios savo vykdomomis funkcijomis, dydžiu, aptarnaujamų skaitytojų skaičiumi ir darbo principais. Taigi palyginti užsieniečių aptarnavimą pagal kokybinius fondų, jų gausos ir pasiūlos aspektus, bei tarpusavio komunikaciją tarp bibliotekos darbuotojų ir į ją užsukusio svetimšalio, pasirinkta Druskininkų savivaldybės viešoji biblioteka Lietuvoje ir Wunstorf miesto viešoji biblioteka Vokietijoje.
Šio darbo tikslas – atskleisti užsieniečių aptarnavimo viešosiose bibliotekose ypatumus, užduotis, vykdomas šiam tikslui veiklas, problemas bei kliūtis. Pateikti pasiūlymus, kaip būtų galima pagerinti užsieniečių aptarnavimą šiose viešosiose bibliotekose. Tam svarbu nustatyti šių skaitytojų lūkesčius, poreikius ir jų patenkinimo galimybes, dėl to kursinio darbo temos atskleidimo išsamumui kaip tyrimas naudojama anketinė apklausa, skirta užsieniečiams, besilankantiems šiose bibliotekose. Ar principas, kad viešoji biblioteka besąlygiškai prieinama kiekvienam norinčiam patekti į informacijos ir žinių pasaulį, egzistuoja ir yra įgyvendinamas taip paprastai, kaip tai skamba.
Taigi šiame kursiniame bus kalbama apie Vokietijos ir Lietuvos bibliotekų teisinį pagrindą, dėmesį skiriant viešajai bibliotekai, taip pat pristatomos dvi bibliotekos, kurios lyginamos, aptariamos ir analizuojamos šiame darbe pagal jų pasiūlą, aptarnavimo principus, komunikacijos galimybes sutinkant užsienietį savoje bibliotekoje. Viešoji biblioteka atveria duris kiekvienam, tačiau ar su kiekvienu ji gali tinkamai apsieiti ir ar kiekvieno poreikius ji gali patenkinti. Tai bus bandoma nustatyti ir išsiaiškinti analizuojant užsieniečių aptarnavimą dvejose viešosiose bibliotekose dvejose skirtingose šalyse. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-10
DalykasBibliotekininkystės kursinis darbas
KategorijaBibliotekininkystė
TipasKursiniai darbai
Apimtis31 puslapis 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis79.94 KB
AutoriusAiste
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasPetuchovaitė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasKomunikacijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Uzsienieciu aptarnavimas Lietuvos ir Vokietijos viesosiose bibliotekose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 31 puslapis 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Petuchovaitė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą