Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Administracinis reglamentavimas kaip viešojo valdymo sritis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Administracinis reglamentavimas kaip viešojo valdymo sritis

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Administracinio reglamentavimo samprata. Norminio administracinio teisės akto samprata. Norminio ir individualaus administracinių teisės aktų santykis. Norminio administracinio akto teisėtumo sąlygos. Teismų praktika nagrinėjant bylas dėl norminių administracinių teisės aktų teisėtumo. Uždavinys.

Ištrauka

Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, priimtame 1999 m. birželio 17 d. administracinis reglamentavimas buvo apibrėžiamas kaip "nuostatų, taisyklių, reglamentų ir kitų teisės aktų priėmimas įstatymams įgyvendinti". To paties įstatymo 6 straipsnis pažymėjo, kad "priimti administracinio reglamentavimo teisės aktus, reikalingus šio įstatymo ar jo pagrindu priimtiems teisės aktams įgyvendinti, vidaus administravimui ar viešųjų paslaugų teikimui administruoti, turi teisę tik viešojo administravimo subjektai".
Šiandien LR viešojo administravimo įstatymas (pakeistas 2007 sausio 1 d.) pačią administracinio reglamentavimo sąvoką apibrėžia plačiau: "Administracinis reglamentavimas – viešojo administravimo subjekto veikla leidžiant nuostatus, taisykles, reglamentus ir kitus norminius teisės aktus įstatymams įgyvendinti". Visų pirma administracinis reglamentavimas apibrėžiamas kaip tam tikra veikla administraciniams teisės aktams įgyvendinti, o ne vien jų priėmimas. Antra, pabrėžiamas viešojo administravimo subjekto buvimo būtinumas, t. y. "tik viešojo administravimo subjektai turi teisę leisti administracinius aktus, reikalingus įstatymams ir kitiems norminiams teisės aktams įgyvendinti" .
Taigi administracinis reglamentavimas išplaukia iš tiesioginės viešojo administravimo paskirties – įgyvendinti įstatymus, Vyriausybės nutarimais tvirtinamus ministerijų ir Vyriausybės įstaigų nuostatus, ministrų įsakymais tvirtinamas įvairias taisykles, nuostatus, savivaldybių tarybų sprendimus dėl joms priskirtų klausimų ir kt.
Viešasis administravimas gali būti atliekamas tiek rašytiniais (norminiais) valdymo aktais, tiek individualaus pobūdžio teisės aktais. Pirmuoju atveju aktais nustatomos daugelio teisės subjektų elgesio taisyklės bei sukuriami labai įvairūs administraciniai teisiniai santykiai. Antruoju – didžiąja dalimi atliekamas institucijų ir įstaigų vidaus administravimas (valdomas personalas, tvarkoma įstaigos vidaus struktūra ir kt.), taip pat legitimuojama, pavyzdžiui, užsienio įmonės ūkinė veikla Lietuvoje .
Formalūs reikalavimai, kuriuos turi atitikti norminiai bei individualūs viešojo valdymo aktai, nėra nustatyti viename kokiame nors specialiame įstatyme. Tačiau Vyriausybės darbo reglamentas ir ministerijų darbo reglamentas nustato, kad "rengiant šių valstybės institucijų teisės aktus būtų vadovaujamasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymu, Įstatymų ir kitų teisės aktų rekomendacijomis, patvirtintomis teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104, bei Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19.
Norminių ir individualių valdymo aktų rengimo tvarkos nuostatos nustatytos skirtinguose teisės aktuose. Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymas, rekomendacijos galioja tiems rašytiniams valdymo aktams, kurie turi norminį pobūdį. Individualiems valdymo aktams reikalavimus nustato Viešojo administravimo įstatymas.
Administracinis reglamentavimas kaip viešojo administravimo sritis, apima pagrinde tik tuos valdymo aktus, kurie turi norminį pobūdį. Skirti, kuris teisės aktas yra norminis ar individualus yra svarbu ne tik teoriniu, bet ir praktiniu požiūriu. Apie tai kalbama kituose šio darbo skyriuose. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-10-15
DalykasViešojo administravimo kursinis darbas
KategorijaViešasis administravimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai11 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis25.33 KB
Autoriuseliza_emi
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAndruškevičius
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasTeisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Administracinis reglamentavimas kaip viesojo valdymo sritis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 14 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Andruškevičius
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą