Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Organizacinė psichologija>Derybos ir konfliktų valdymas dalykinėje aplinkoje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Derybos ir konfliktų valdymas dalykinėje aplinkoje

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Konfliktų valdymas. Konfliktų rūšys. Konflikto raidos pakopos. "Teisingas" konfliktavimas. Konfliktų sprendimas. Derybų valdymas. Pasirengimas deryboms. Derybų eiga. Argumentavimo būdai. Argumentavimo taktika. Derybų pabaiga. Išvados.

Ištrauka

Vadybinė teorija ir praktika jau pati savaime talpina savyje galimybę valdyti visus suvokiamus procesus. Tuo pat metu nereikėtų absoliutizuoti šią galimybę, kadangi konflikto ir derybų valdymo procesuose dominuoja neapibrėžtumo veiksnys žymiai daugiau negu kituose procesuose.
Efektyvus konfliktų valdymas reiškia konstruktyvaus sprendimo kelių paiešką ir įgyvendinimą. Pats konflikto valdymas apima tam tikrą racionalų veiksmų visumą, apimančią keletą nuoseklių, vienas po kito einančių etapų.
Konfliktas – tai priešprieša bent tarp dviejų priklausomų pusių (žmonių, grupių, organizacijų ir panašiai), skirtingai suvokiančių tikslus, jų siekimo būdus. Tai yra priešingų, nesuderinamų tendencijų susidūrimas, sukeliantis stiprius, nemalonius išgyvenimus. Tačiau konfliktai yra neišvengiami mūsų gyvenimo dalis. Todėl svarbu juos mokėti efektyviai valdyti.
Pastebima klaidinga visuomenės nuomonė, jog derėjimąsi galima apibūdinti kaip įsitraukimą į konfliktą. Tačiau tai yra ne tiesa. Derybos – tai bendravimo procesas, kurio metu partneriai, remdamiesi skirtingais tikslais bei pozicijomis, siekia rasti abi šalis tenkinantį sprendimą. Kitaip sakant, derybos tai yra procesas, kuriuo siekiama rasti tokią situaciją, kuri būtų priimtina abiem partneriams. Jos kyla, kai vieno žmogaus ar žmonių grupės interesų įgyvendinimas yra priklausomas nuo kito žmogaus ar žmonių grupės, kuri tai pat turi savų interesų ir kurių atitinkami interesai negali būti pasiekti be bendravimo su kita puse.
Taigi šio referato darbo tikslas yra atskleisti konfliktų bei derybų valdymo dalykinėje aplinkoje specifiką.
Šiuolaikiniai valdymo teoretikai pripažįsta, kad visiškas konfliktų nebuvimas organizacijoje – ne tik neįmanomas, bet ir nepageidaujamas.
1.1. Konfliktų rūšys
Pagal konflikto subjektus, tai yra jo dalyvius, konfliktai skirstomi:
1. Tarpasmeninius – tai yra susidūrimas žmonių, kurie siekia skirtingų tikslų, laikosi skirtingų pažiūrų, vertybių ir normų. Šie konfliktai pasireiškia praktiškai visose žmogaus santykių sferose. Tarpasmeniniai konfliktai yra labai emocionalūs, priešininkai susiduria akis į akį.
2. Asmenybės – grupės konfliktas kyla tada, kai susiduria asmeniniai ir grupiniai motyvai. Tai atsitinka dėl to, kad išsiskiria individo ir grupės požiūriai, vertinimai.
3. Tarpgrupinius – šiuose konfliktuose susiduria konfliktų interesai, vertybės ir tikslai.
4. Vidinius – juose nėra konflikto subjektų – nei asmenybių, nei grupių. "Audra" kyla vidiniame asmenybės pasaulyje, kai susiduria tos pačios asmenybės priešingi motyvai. Vidiniai konfliktai yra viena sudėtingiausių konflikto rūšių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-22
DalykasOrganizacinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Organizacinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis27.05 KB
AutoriusEgle
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasPetuchovaitė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Derybos ir konfliktu valdymas dalykineje aplinkoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • Petuchovaitė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą