Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Bibliotekininkystė>Lietuvos mokyklų bibliotekų vaidmens kaita visuomenėje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Lietuvos mokyklų bibliotekų vaidmens kaita visuomenėje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: išanalizuoti mokyklos bibliotekos – kaip bibliotekų sistemos dalies - paskirtį bei vaidmens kaitą Lietuvos švietimo bei ugdymo procese. Lietuvos bibliotekos istorinės raidos puslapiuose. Mokyklų biblioteka – Lietuvos bibliotekų sistemos dalis. Mokyklų veiklą reglamentuojanti teisinė bazė. Mokyklų bibliotekų funkcijos, teikiamos paslaugos, darbo planavimas. Mokyklų bibliotekininkas, jo kompetencija ir darbo problemos. Mokyklų bibliotekų modernizavimas. Fondų komplektavimas. Informacinių gebėjimų ugdymas mokyklos bibliotekoje. Išvados. Priedas.

Ištrauka

Tradiciškai biblioteka yra vadinama tinkamai sutvarkytų, susistemintų knygų rinkinys arba kolekcija. Pagrindinės šitaip suvokiamos bibliotekos funkcijos yra knygų, rankraščių ir periodinių leidinių kaupimas, tvarkymas ir saugojimas; tai plačiai suprantama mnemoninė – žmonijos atminties išsaugojimo – funkcija. Mokyklos biblioteka yra bibliotekų sistemos dalis.
Mokyklos biblioteka – tai vieta, kurioje galima skaityti, mokytis, tobulėti, atrasti, įdomiai leisti laisvalaikį ir bendrauti. Būtent mokyklos biblioteka dažniausiai būna pirmoji vaiko gyvenime. Ji padeda susipažinti su knyga, todėl mokyklos bibliotekoje vaikai turėtų rasti kuo naujesnes, įdomesnes, populiaresnes knygas ir kitus ugdymui reikalingus įvairius dokumentus. Tik nuo vaikystės pradėta skiepyti meilė knygai ir mokslui gali susilaukti rezultatų. Visa tai priklauso tiek nuo tėvų, tiek nuo mokyklos bei mokytojų. Deja, didžiausios problemos, su kuriomis susiduria daugelis mokyklų, yra neteisingai sukomplektuoti bibliotekų fondai, vaikų nenoras skaityti, nesugebėjimas susikaupti, didelis pamokų krūvis, kompiuteriai...Mokyklos biblioteka, būdama svarbi mokymo įstaigos dalis, privalo įveikti visus švietimo kaitos procesus, tačiau atotrūkis tarp jos ir švietimo reformos poreikių yra todėl, kad biblioteka nėra vertinama kaip mokymosi erdvė.
Intensyviai kuriantis informacinei visuomenei mokyklos bibliotekai tenka sudėtingas uždavinys - aktyviai dalyvauti mokymo ir ugdymo procese, padedant moksleiviams orientuotis informacijos šaltinių gausoje. Didėjant informacijos šaltinių skaičiui šiuolaikinėje mokykloje, mokymas mokytis tampa moksleivių rengimo ateičiai pagrindu, o šis pamažu sutapatinamas su informacinių gebėjimų ugdymu. Norėdama neatsilikti nuo šio proceso, mokyklos biblioteka turi palaipsniui keisti savo veiklą, tapdama mokymo proceso katalizatoriumi, bendradarbiaudama su pedagogais ir padėdama jiems ugdyti informacinius gebėjimus pamokose.
Darbo objektas - Mokyklos bibliotekų vaidmuo Lietuvos švietimo ir mokslo sistemoje bei ugdymo procese.
Kursinio darbo tikslas – išanalizuoti mokyklos bibliotekos – kaip bibliotekų sistemos dalies - paskirtį bei vaidmens kaitą Lietuvos švietimo bei ugdymo procese.
Kursinio darbo uždaviniai:
• išanalizuoti pagrindinius bibliotekų raidos etapus Lietuvoje;
• aptarti mokyklų bibliotekų veiklą reglamentuojančius teisės aktus;
• paanalizuoti mokyklos bibliotekų funkcijas, teikiamas paslaugas bei veiklos planavimo ypatumus;
• aptarti mokyklos bibliotekininko funkcijas;
• apžvelgti bibliotekininko darbo praktines problemas bei bibliotekų fondų komplektavimo, bibliotekų modernizavimo problemas;
Kursinio darbo šaltiniai. Pagrindiniai šaltiniai yra Lietuvos Respublikos švietimo ministerijos išleisti norminiai teisės aktai, žurnalo "Tarp knygų" straipsniai. Literatūra šia tema nėra gausi. Daug dėmesio mokyklų bibliotekų raidai skyrė L. Vladimirovas. Jis profesionaliai ir humanitariniu požiūriu tyrinėjo senąją knygos kultūrą ir bibliotekas Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje. Šie tyrimai, kai kurios įžvalgos ir naudoti šaltiniai ligi šiol nepaseno, yra labai vertinami ir cituojami daugelio mūsų krypties ir gretutinių šakų mokslininkų. Mokyklų bibliotekų veiklos apibūdinimui dėmesio skirta IFLA/UNESCO gairėse mokyklų bibliotekoms, L. Kėvalienės, L. Barzdaitienės, A. Augustaitienės, V. Mozūraitės, L. Markauskaitės ir kt. autorių ž[straipsniuose. Bibliotekos darbuotojų darbo problemas bei mokyklos bibliotekų fondų komplektavimo bei bibliotekų modernizavimo problemas gvildeno: R. Vaitkus, A. Pacevičius, L. Kėvalienė ir kiti. Darbe remtasi ir IFLA/UNESCO Mokyklų Bibliotekų Manifesto nuostatomis, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos išleistais teisės aktais, reglamentuojančiais mokyklos bibliotekų veiklą.
Tyrimo metodai. Rašant darbą naudotasi istoriniu, teoriniu bei lyginamuoju metodais. Istorinis metodas leido apžvelgti mokyklos bibliotekos vaidmenį švietimui istorinės raidos kontekste.
Taikydama teorinį metodą panaudojau atskiras žinias, faktus, empirinius duomenis apibendrinimams, ir atvirkščiai – remiantis bendro pobūdžio teorinėmis nuostatomis formuluoti konkrečias išvadas ir pasiūlymus dėl mokyklų bibliotekų modernizavimo, bibliotekų fondų komplektavimo bei bibliotekos darbuotojų darbo problemų sprendimo. Remiantis teoriniu metodu, nagrinėti šiuo metu galiojantys Lietuvos Respublikos švietimo ministerijos išleisti norminiai teisės aktai bei jų trūkumai.
Naudojant lyginamąjį metodą, nagrinėjami užsienio valstybių mokyklų bibliotekų veiklos ypatumai bei su jų veikla susijusios problemos.
Kursiniame darbe nagrinėjama Alytaus miesto (mieste yra 3 pradinių mokyklų bibliotekos, 9 vidurinių mokyklų bibliotekos bei 2 gimnazijų bibliotekos) ir rajono (Alytaus rajone yra 6 vidurinių mokyklų bibliotekos bei 12 pagrindinių mokyklų bibliotekų) mokyklų bibliotekų veiklos planavimo problemas, bibliotekų fondo komplektavimo problemas, bibliotekų darbuotojų darbo problemas.
Ši kursinio darbo tema pasirinkta pirmiausia dėl jos aktualumo tiek teoriniu, tiek praktiniu požiūriu. Aktualu paanalizuoti, kaip praktiškai įgyvendinamas mokyklų bibliotekų modernizavimas. Svarbu panagrinėti, ar mokyklos biblioteka visapusiškai tenkina mokyklos bendruomenės narių informacinius poreikius ir dalyvauja ugdymo procese. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-04-25
DalykasBibliotekininkystės kursinis darbas
KategorijaBibliotekininkystė
TipasKursiniai darbai
Apimtis31 puslapis 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis59.32 KB
AutoriusIngrida
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasprof. V. Urbonas
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos mokyklu biblioteku vaidmens kaita visuomeneje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 31 puslapis 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • prof. V. Urbonas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą