Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>ISO 9000 viešajame sektoriuje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

ISO 9000 viešajame sektoriuje

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – išsiaiškinti, kas yra ISO 9000 bei kokios jo diegimo galimybės viešajame sektoriuje. ISO 9000 standarto kilmė ir samprata. ISO 9000 principai. ISO 9000 viešajame sektoriuje. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

Šiandieniame pasaulyje organizacijos sunkiai įsivaizduoja savo veiklą be konkurencijos arba klientų poreikių tenkinimo. Norint įveikti konkurentus ar tiesiog išsilaikyti rinkoje bei patenkinti klientų norus, būtina gaminti kokybiškus produktus ir teikti kokybiškas paslaugas. Viso to pradžia turi būti kokybiškas organizacijos valdymas, t.y. kokybė turi būti įdiegta net administravime. Pagrindines kokybiško valdymo gaires nustato kokybės standartai, o jų įdiegimą organizacijoje patvirtina kokybės sertifikatai.
ISO 9000 – tai kokybės vadybos standartų šeima, įtraukianti virš 10 įvairių standartų. Šiuolaikinės organizacijos siekia įsigyti sertifikatus, patvirtinančius ISO 9000 įdiegimą. Kokybės standartus įprasta taikyti privačiame sektoriuje, o viešajame sektoriuje jie nėra tokie populiarūs.
Todėl šio rašto darbo tikslas – išsiaiškinti, kas yra ISO 9000 bei kokios jo diegimo galimybės viešajame sektoriuje. Tikslą įgyvendinti padės šie uždaviniai: 1. ISO 9000 standarto kilmė ir samprata. 2. ISO 9000 principai. 3. ISO 9000 viešajame sektoriuje.


Pirmieji žinomi kokybės valdymo standartai atsirado karinėje pramonėje XX a. antroje pusėje. Šių standartų dažniausiai reikalaudavo užsakovai, perkantys sudėtingus produktus ir dideliais kiekiais (pvz.: karinę produkciją). Pirmasis kokybės standartų poreikis kilo jau per Pirmąjį pasaulinį karą, kai daugelis artilerijos sviedinių nesprogdavo. Pirmasis standartas – MIL-0-9858 1959 m. išleistas JAV. Analogiškus kokybės standartus išleido ir kitos valstybės.
Laikui bėgant standartų naudojimas pasiteisino, jie ėmė plisti pasaulyje, tačiau skirtingose šalyse buvo naudojamos skirtingos kokybės sistemos. Todėl klientui tekdavo pačiam analizuoti, ar konkretaus tiekėjo taikoma kokybės sistema gali reikiamai užtikrinti kokybę. Todėl Tarptautinė standartizacijos organizacija (International Organization for Standartization) ėmėsi iniciatyvos – 1987 m. ji išleido ISO 9000 standartų seriją. Jos tikslas buvo sukurti bendrą standartų rinkinį, kurį žmonės atpažintų visur. ISO 9000 – tai kokybės valdymo standartų rinkinys. ISO 9000 standarto pradinė versija buvo identiškos struktūros kaip ir 1979 metais D.Britanijoje išleisto BS 5750 standarto. Vėliau buvo išleistos trys standartų dalys: ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003. O dar vėlesnis ISO 9004 pateikė kokybės vadybos sistemos tobulinimo aspektus. Pagal šiuos standartus buvo kuriamos ir sertifikuojamos kokybės vadybos sistemos. Šiuolaikinis ISO 9000:2000, pakeitęs ISO 9000:1994 standartą, susideda iš trijų standartų:
1. ISO 9000:2000 Kokybės vadybos sistemos. Pagrindai, terminai ir apibrėžimai.
2. ISO 9001:2000 Kokybės vadybos sistemos. Reikalavimai. Šio standarto pagrindu sertifikuojamos kokybės vadybos sistemos. Jis susideda iš trijų modulių:
E - galutinė produkto kontrolė ir bandymas (pakeitęs ISO 9003:1994).
D - gamyba, galutinė kontrolė ir bandymas (pakeitęs ISO 9002:1994).
H - projektavimas, gamyba ir galutinė produkto kontrolė ir bandymas (pakeitęs ISO 9001:1994).
3. ISO 9004:2000 Kokybės vadybos sistemos. Veiklos gerinimas. Rekomendacijos.
ISO – nacionalinių standartizacijos institutų tinklas, kurį sudaro 157 šalys. Lietuvos standartizacijos departamentas yra šios organizacijos narys korespondentas. ISO - nevyriausybinė organizacija. Nuo savo įsikūrimo (1947 m.) ISO sukūrė daugiau kaip 16 000 tarptautinių standartų. Tarptautinių standartų projektai, parengti specialiuose komitetuose ar darbo grupėse, išsiunčiami ISO nariams balsuoti. Darbo grupes sudaro įvairių sričių specialistai (pramonės srities, technologijų ir verslo). Standartas įsigalioja, jeigu už jį balsuoja ne mažiau kaip 75 proc. balsavime dalyvaujančių komiteto narių. Tarptautiniai standartai apima daugybę sričių: dokumentaciją, paslaugas, sveikatos ir aplinkos apsaugą, meterologiją, bandymus, elektros inžineriją, elektroniką, komunikacijas, stiklo pramonę, popieriaus pramonę, žemės ūkį ir t.t... Kaip matome, jie yra specifiniai ir skirti tam tikram produktui, medžiagai arba procesui.
Pirmąją standartų seriją ISO 9000 jau įgyvendino daugiau kaip pusė milijono organizacijų 149 šalyse. Tai įrodo šių standartų populiarumą visame pasaulyje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-22
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10
Dydis20.76 KB
AutoriusSanpaulija
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasD. Urbanavičius
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word ISO 9000 viesajame sektoriuje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • D. Urbanavičius
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą