Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Administracinė teisė>Apskrities viršininko institutas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Apskrities viršininko institutas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Lietuvos respublikos apskritys, apskričių centrai ir teritorijos. Apskrities viršininkas ir jo kompetencija. Apskrities viršininko kompetencija švietimo, kultūros ir socialiniais klausimais. Apskrities viršininko kompetencija sveikatos priežiūros ir farmaciniais klausimais. Apskrities viršininko kompetencija teritorijų planavimo ir paminklotvarkos klausimais. Apskrities viršininko kompetencija žemėtvarkos ir žemės ūkio klausimais. Apskrities viršininko kompetencija gamtos išteklių naudojimo ir aplinkos apsaugos klausimais. Apskrities viršininko kompetencija kitais klausimais. Apskrities viršininko administracija. Apskrities viršininko santykiai ir bendradarbiavimas su valstybės valdymo institucijomis. Apskrities viršininko santykiai ir bendradarbiavimas su vietos savivaldos institucijomis. Išvados.

Ištrauka

Vietos savivalda pradėjo plėtotis Europoje dar viduramžiais, o Lietuvoje ji atsirado po baudžiavos panaikinimo. Lietuvos Respublikos teritorijos struktūrinis suskaidymas įtvirtintas ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos 11 straipsnyje nustatyta: "Lietuvos valstybės teritorijos administracinius vienetus ir jų ribas nustato įstatymas . Pažymėta tai, kad šias konstitucines nuostatas patikslina ir išplėtoja Konstitucijos X skirsnio "Vietos savivalda ir valdymas" normos.
Lietuvos Respublikos yra du teritoriniai administraciniai vienetai, tai yra: žemesnieji ir aukštesnieji. Lietuvos Respublikos, žemesnieji teritoriniai administraciniai vienetai yra savivaldybės, o aukštesnieji teritoriniai administraciniai vienetai yra apskritys. Ši teritorinių administracinių vienetų sistema buvo įgyvendinta 1994 metais, kai Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymą, nustačiusį 10 apskričių. Tais pačiais metais buvo priimtas ir Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymas , kuris nustatė pagrindinius apskrities valdymo organizavimo principus, ,,apskrities valdytojo’’ (nuo 1996 metų ši sąvoka pakeista į sąvoką "apskrities viršininkas") kompetenciją – uždavinius ir įgaliojimus atskirais valdymo klausimais, jo santykius su valstybės ir savivaldybių valdymo institucijomis bei įstaigomis. Žemesniesiems administraciniams vienetams Lietuvos Respublikos Konstitucija suteikia savivaldos teisę, o aukštesniuosiuose teritoriniuose administraciniuose vienetuose valdymą organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Teritorijos administracinis vienetas turi savo ribas, centrą ir pavadinimą.
Apskrities valdymas yra sudėtinė valstybės valdymo dalis ir jį organizuoja Apskrities viršininkas. Apskrities valdymo organizavimą reguliuoja Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymas.
Apskrities viršininkas yra vykdomosios valdžios įgaliotasis atstovas apskrityje, atliekantis vietos valdymo funkcijas ir veikiantis centrinės valdžios vardu, už savo veiklą atsiskaitantis Vyriausybei ir, nustatyta tvarka, jos įgaliotoms institucijoms.
Apskrities viršininko pareigas užimti gali, Lietuvos Respublikos pilietis, turintis aukštąjį išsilavinimą. Apskrities viršininkas negali eiti jokių kitų renkamų ar skiriamų pareigų, dirbti valstybinėse, visuomeninėse, privačiose verslo, komercijos ar kitokiose įstaigose ar įmonėse, taip pat gauti kitokio atlyginimo, išskyrus pagal pareigas nustatytąjį užmokestį už kūrybinę veiklą.
Pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymą apskrities viršininko bei jo pavaduotojų pareigybės yra priskiriamos politinio pasitikėjimo pareigybių grupei, t.y. į šias pareigas asmuo priimamas be konkurso – valstybės politiko pasirinkimu. Į pareigas jis skiriamas jį pasirinkusio valstybės politiko įgaliojimų laikotarpiui.
Apskrities viršininką skiria ir atleidžia Vyriausybė Ministro Pirmininko teikimu. Apskrities viršininkas turi pavaduotoją, kurį skiria ir atleidžia Ministras Pirmininkas apskrities viršininko teikimu. Kai apskrities viršininko nėra, apskrities viršininko pavaduotojas eina jo pareigas. Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymas numato, kad jeigu apskrityje yra daugiau kaip 500 tūkstančių gyventojų, apskrities viršininkas turi du pavaduotojus. Apskrities viršininko pavaduotojams taikomi tokie pat reikalavimai kaip ir apskrities viršininkui.
Kursinio darbo objektas – apskrities viršininko kompetencija ir įgaliojimai apskrities valdyme.
Kursinio darbo tikslas – Išanalizuoti apskrities viršininko institutą, jo vykdoma veiklą, kurią nustato Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.
Tikslui pasiekti keliami šie uždaviniai:
1. Pateikti informacija apie apskritis, kaip apie aukštesniuosius teritorinius administracinius vienetus.
2. Suformuluoti ir išdėstyti, kaip yra vykdomas apskrities valdymas ir kas jį atlieką.
3. Aptarti, apskrities viršininko įgaliojimus įvairiose valdymo srityse.
4. Išanalizuoti apskrities viršininko administracijos vykdoma veiklą.
5. Įvertinti, Apskrities viršininko, susiklėsčiusius santykius su valstybės ir vietos savivaldos institucijomis.
Pagrindiniai nagrinėjamos temos šaltiniai, tai Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymas ir Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-09
DalykasAdministracinės teisės kursinis darbas
KategorijaTeisė >  Administracinė teisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai0 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis35.73 KB
AutoriusAurimas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKlaipėdos verslo aukštoji mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Apskrities virsininko institutas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 20 puslapių 
  • Klaipėdos verslo aukštoji mokykla / 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą