Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Administracinė teisė>Moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolieriaus teisinio statuso įgyvendinimo problemos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolieriaus teisinio statuso įgyvendinimo problemos

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Moterų ir vyrų lygių galimybių teisinis statusas ir jo įgyvendinimo problemos. Teisinio statuso samprata teoriniu aspektu. Lygių galimybių kontrolieriaus teisinis statusas. Lygių galimybių kontrolieriaus tikslai, uždaviniai ir jo statusas. Lygių galimybių kontrolieriaus funkcijos ir jo teisinis statusas. Lygių galimybių kontrolieriaus teisės, pareigos ir jo statusas. Lygių galimybių kontrolieriui suteikta teisė dėl skundų priimti sprendimus. Administracinė byla apskųsta teismui. Administracinių bylų nagrinėjimas ir jų problemos. Lygių galimybių kontrolieriaus teisė kreiptis į kitas institucijas ir jo veiklos apribojimai. Lygių galimybių kontrolieriaus teisinis statusas ir jo kompetencija. Lygių galimybių kontrolieriaus teisinis statusas ir veiklos garantijos. Lygių galimybių kontrolieriaus teisinis statusas ir atsakomybė. Išvados.

Ištrauka

Lietuvos Konstitucijos 29 straipsnis teigia, jog žmogaus teisių negalima varžyti ir teikti jam privilegijų dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu. Lygias galimybes užtikrina ne tik pagrindinis šalies įstatymas, bet ir Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas, įsigaliojęs jau 1999 m. Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas Lietuvoje galioja jau šešerius metus. Atsižvelgiant į gaunamų nusiskundimų, prašymų dėl lyčių lygybės įgyvendinimo turinį, šio įstatymo taikymo sritis buvo praplėsta: įstatymo nuostatos taikomos ne tik darbo teisinių santykių, švietimo, mokslo srityje, bet ir vartotojų teisių apsaugos srityje. Lygias galimybes taip pat užtikrina nuo 2005 m. sausio 1 dienos įsigaliojęs Lygių galimybių įstatymas, kurio priėmimą inicijavo daugybė žmonių skundų dėl diskriminacijos negalios, amžiaus, tautybės ir kt. pagrindu. Žmonės kasdieniame gyvenime jautėsi diskriminuojami, tačiau nebuvo atitinkamos teisinės bazės bei mechanizmo, nustatančio, kaip tokie žmonės galėtų ginti savo pažeistas teises. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai vadovauja ir šių įstatymų priežiūra rūpinasi moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolierius. 2004 metais pabaigoje tarptautinės organizacijos "Transparency International" Lietuvos biuro atliktame tyrime Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba buvo pripažinta viena iš penkių skaidriausių valstybės institucijų Lietuvoje.
Aktualumas - siekiant visapusiškai suvokti bet kurio teisės subjekto teisinę padėtį, jo vietą kitų panašių subjektų sistemoje susiduriama su teisnio statuso, jo sampratos turinio ir struktūros klausimais. Specialioje teisės mokslinėje literatūroje pasigendama teisinio statuso apibrėžimų, todėl šiuo metu ypač pradeta domėtis valstybes pareigūnų teisiniu statusu ir jo įgyvendinimo problemomis, nes norima, dėl to kad būtų kuo mažiau teisės aktų, įstatymų spragų, ir kad teisės subjektai turėtų visus reikiamus įgaliojimus savo kompetencijai įvykdyti.
Problema – analizuodami teisinius santykius, visada susiduriame su tam tikro teisės subjekto teisėmis ir pareigomis, kurių realizavimą garantuoja valstybė. Tačiau kiekvieno teisės subjekto teisių ir pareigų apimtis, jo veiklos garantijos ir atsakomybė skirtinga. Kiekviena institucija, ar pareigūnas užima skirtingą padėtį vienas kito atžvilgiu. Šiai padėčiai įvardinti teisės teorijoje vartojama teisinio statuso sąvoka, kuri nėra tiksliai įvaradijama. Lygių galimybių kontrolieriaus teisinis statusas yra apibrėžtas Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymu ir kitais teisės aktais. Tai - teisių ir pareigų visuma, nustatyta teisės aktais, reglamentuojančiais kontrolieriaus priėmimą ir atleidimą iš pareigų, jo teisės, pareigas, atsakomybę, darbo užmokestį, bei socialines garantijas, tačiau praktika rodo, kad įgyvendinant teisinį statusą kyla tam tikrų problemų.
Objektas – lygių galimybių kontrolieriaus teisinis statusas.
Tikslas – išanalizuoti remiantis teisės teorijos mokslo darbais, galiojančiais teisės aktais, teismo praktika lygių galimybių kontrolieriaus teisinį statusą ir jo įgyvendinimo problemas.
Uždaviniai:
1. Išsiaiškinti teisinio statuso samprata.
2. Išanalizuoti lygių galimybių kontrolieriaus teisinį statusą ir jo struktūrines dalis;
3. Aptarti lygių galimybių kontrolieriaus tiklus, uždavinius ir su jais susijusias problemas;
4. Išanalizuoti lygių galimybių kontrolieriaus funkcijas, teisės, pareigas;
5. Pateikti teisių ir pareigų samprata ir išnalizuoti problemas, susijusias su lygių galimybių kontrolieriaus teisinio statuso įgyvendinimu.
6. Nustatyti iškylančius neatitikimus dėl teisinio statuso įgyvendinimo kompetencijos, atsakomybės ir veiklos garantijų srityje;
7. Pateikti išvadas.
Metodai – mokslinės teisinės literatūros, LR įstatymų atitinkamų sraipsnių, Lygių galimybių tarnybos ataskaitų ir teismo praktikos analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-08-31
DalykasAdministracinės teisės kursinis darbas
KategorijaTeisė >  Administracinė teisė
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai12 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis54.69 KB
AutoriusRasa
Viso autoriaus darbų18 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Moteru ir vyru lygiu galimybiu kontrolieriaus teisinio statuso igyvendinimo problemos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą