Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Mokslininkai – socialinės pedagogikos pradininkai Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokslininkai – socialinės pedagogikos pradininkai Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Vydūno požiūris į socialinės pedagogikos problemas. Stasio Šalkauskio idėjos ir įtaka socialinės pedagogikos raidai Lietuvoje. Jono Vabalo – Gudaičio socialinės pedagogikos teorija. Jono Laužiko požiūris į socialinę pedagogiką. Apibendrinimas.

Ištrauka

Žinant teiginį, kad socialinis darbuotojas dirba su problema, o socialinis pedagogas su problemos prevencija,galima manyti, kad efektyviai dirbant prevencinį darbą, visuomenėje socialinių problemų kils mažiau. Juk žmogus, socialinės pedagogikos dėka geriau pažįsta save ir kitus, jam lengviau orientuotis jį supančioje aplinkoje, lengviau reguliuoti santykius grupėje ir visuomenėje. Žinome, kad asmenybė intensyviau formuojasi, kai gilinasi į savo vidinį pasaulį, tuo pačiu savęs neizoliuodamas nuo jį supančios aplinkos, kai pats ieško būdų, kaip rasti savo vietą gyvenime.
Socialinė pedagogika formuotis pradėjo jau Antikos laikais. Ugdymo procesą graikai suvokė kaip visuomenės ir gamtos sąveiką. Žinoma, ugdymo reikšmę žmogaus formavime Antikos šviesuoliai aiškino skirtingai. Vieni siūlė tik atskleisti ir lavinti įgimtas žmogaus savybes (Platonas), kiti – ugdyti harmoningą asmenybę (Aristotelis), tačiau dėl vieno jie sutarė – turi būti ugdomas visuomeniškas žmogus. Tačiau viduramžiais Antikoje atsiradę teoriniai socialinio ugdymo planai sunyko, nes religijai aktyviai sankcionuojant visas socialinio, visuomeninio, kultūrinio gyvenimo šakas, o ypač mokslą ir švietimą, vaikai buvo ruošiami gyvenimui dirbtinėje aplinkoje, atskiriant nuo visuomenės ir net šeimos, kad išoriniai veiksniai nedarytų nepageidaujamos įtakos besiformuojančiam žmogui. Renesanso epochoje viduramžių idėjos buvo atmestos ir žmogus išaukštintas kaip didžiausia vertybė. Tačiau to meto ugdymo procese buvo menkinama aplinkos ir kitokių išorinių veiksnių įtaka besiformuojančiai asmenybei. Vis dėl to, klasikinė socialinė pedagogika formavosi Renesanso idėjų pagrindu. Taigi, nebesileisdami į socialinės pedagogikos idėjų naujaisiais laikais ar marksistinėje pedagogikoje analizavimą, pereisime prie darbo esmės – socialinės pedagogikos pradininkų Lietuvoje.
Domėdamiesi Lietuvos istorija žinome kokį sunkų, pilną aneksijų ir okupacijų kelią nuėjo Lietuvos valstybė. Tačiau visais istoriniais laikotarpiais buvo bandoma išsaugoti lietuvybę, tautiškumą. Tai atsispindi įvairiose srityse, ne išimtis ir socialinė pedagogika. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-08-30
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis16.59 KB
Autoriusnebentvakare
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA. Rimdeikienė
Švietimo institucijaŠiaulių valstybinė kolegija
FakultetasSveikatos priežiūros fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokslininkai - socialines pedagogikos pradininkai Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Šiaulių valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • A. Rimdeikienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą