Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Statistika>Ekonominė statistika>Lietuvos didžiausių prekybos centrų veiklos lyginamoji analizė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Lietuvos didžiausių prekybos centrų veiklos lyginamoji analizė

  
 
 
123456789
Aprašymas

Prekybos centrų lyginimas pagal parduotuvių skaičių. Prekybos centrų augimo tempai. VP Market ir CBA Aibė Vidutinio prekybos centro apyvarta.

Ištrauka

Prekybos centrų lyginimas pagal parduotuvių skaičių

Kiekvienas reiškinys gali būti nagrinėjamas pagal kitimą, tad šiame skyrelyje panagrinėsime kaip kito prekybos centrų parduotuvių skaičius per tam tikrą laikotarpį, kurį darbe laikysime esantį nuo 2000 iki 2004 metų. O kiekybinę prekybos tinklų lyginamają analizę, pagal valdomas prekybos centrus pateikta XX lentelėje.

Nagrinėdami kiekvieną prekybos tinklą su kitais galima išskirti tiek teigiamus, tiek neigiamus aspektus. Galima išskirti kad iš šių 5 prekybos tinklų tik vienas, t.y. Palink yra grynai lietuviškas prekybos centras, bet šis skirtumas greitai turėtu išnykti, nes Palink planuoja atidaryti naujus prekybos centrus Latvijoje. Latvijos ir Lietuvos rinka aprėpia dar ir CBA Aibė, visos pabaltijo šalis, kaip savo rinką priskiria Rimi Lietuva. Rusija ir Lietuva priskiriama Norfos mažmena, o rinkos lyderis ir daugiausiai šalių turintis tinklas yra VP Market, kurio prekybos centrus galima rasti visose pabaltijo šalyse taip pat ir Lenkijoje. Tad kiekvieno prekybos centro lyginimas pagal statusą turėtų būti ganėtinai atsargus, nes turima atsižvelgti į rinką, kurią jis aprėpia. Toliau lyginant prekybos centrus tarpusavyje galima išskirti, kad visi prekybos tinklai orentuojasi į artimiausias Lietuvai šalis (vienas iš labiausiai vienijančių visus centrus): Latvija, Estija, Lenkija. Nors šis teiginys gali greitai pasidaryti jau nebegaliojantis, nes anot VP Market atstovo spaudai: tai VP Market planuoja 2006 didinti savo prekybos centrų skaičių Ukrainoje, bet nestabili situacija juos verčia į šią rinką skverbimasis dar labiau atidėti. Išskiriamas pagal prekybos centrus lyderis yra CBA Aibė, kuris šiuo metu valdo 414 parduotuvių, bet galima būtų išskirti, kad jų valdomi prekybos tinklai yra dažniausiai maži ir jų pardavimai taip pat nesiekia labai didelių skaičių. Išskirčiau, kad kiekvienas prekybos centras, pagal prekybos centrų skaičių naudoja skirtingą strategiją ar pasitelkia skirtingus elementus. Pastebima, kad VP Market ir Palink taiko panašias strategijas rinkoje: didelės patalpos ir jo prekybos centrų skaičius yra taip pat didelis (330 prekybos centras). Panašią strategiją turi ir CBA Aibė, kurio tinklas pagal parduotuvių skaičių taip pat labai didelis, bet esmininis skirtumas nuo VP Market yra, kad tinklai yra maži (neužima labai didelių patalpų ir todėl prekių asortimentas dažniausiai yra ribotas. Norfa į rinką eina taip pat pagal parduotuvių dydį ir aršiai, pasitelkę marketingo žinias galima būtų išskirti, kad jų naudojama strategija yra įsiskverbimo, kuri pasižymi naujo rinkoje pasirodžiusio prekybos centro greitas didėjimas ir tapimas vienu iš lyderių. Rimi neaiškiausios strategijos kūrėja Lietuvoje, ji nesiplėčia, todėl lyginant su kitais prekybos tinklais dabar yra pasitraukusi iš griežtos konkurencinės kovos ir šiuo metu vis labiau atsilieka nuo rinkos lyderių.
Kitas palyginimas prekybos centrų gali būti pagal prekybos centrus, kaip pavyzdį galima išskirti, kad rinkos lyderis VP Market turi keturių tipų prekybos centrus (Saulutė, Minima, Media, Maxima), taip pat dar kelis centrus yra pavadinusi HYPER Maxima, MAXIMA bazė, bet juos galima priskirti Maximos tipo centrams. Šitokį pagrindinį parduoduvių asortimentą dar siūlo Norfa (Norfa S, Norfa L, Norfa XL, Norfa XXL). Kiti prekybos tinklai gali tik menkesnį prekybos centrų pavadinimą pateikti. Galima išskirti tik CBA Aibė, kurios vardas vienintelis vienija visus prekybos centrus, o kiekvienas prekybos tinklas turi atskirą pavadinimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-20
DalykasEkonominės statistikos kursinis darbas
KategorijaStatistika >  Ekonominė statistika
TipasKursiniai darbai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis32.33 KB
Autoriusevita
Viso autoriaus darbų10 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos didziausiu prekybos centru veiklos lyginamoji analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą