Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaizduotė (4)

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Kas yra vaizduotė? Ar visi gali naudoti vaizduotę? Apie kūno padėtį, atliekant vaizduotės pratimus. Vaizdinių "savireguliavimas". Vaizduotė ir realybė. Kai kurios pastabos ir mintys apie vaizduotės panaudojimą ugdymo procese. Užduotys bei klausymai apmąstyti ir aptarti. Vaizduotės panaudojimas ugdymo procese pavyzdys (taikant dailėje). Trumpai apie kelionės naudą. Vaikų vaizduotė. Įsivaizduojami draugai – kas tai? Įsivaizduojamas draugas – stiprybės šaltinis? Padeda išreikšti emocijas. Nebūkite skeptiškai nusiteikę. Kada reikia susirūpinti? Vaizdai, kurie mums vadovauja. Eidetiniai vaizdiniai. Haliucinacijos. Iliuzijos. Vaizduotė. Vaizduotės rūšys. Vaizduotės turinio skirtumai. Išvada. Santrauka.

Ištrauka

Vaizduotė yra viena iš mąstymo formų. Vaizdinis mąstymas yra labai tampriai susijęs su suvokimu, nes jai padeda toji pati smegenų dalis, tačiau suvokimas yra pirminis: vaizduotė – antrinis procesas.
Žodis "fantazija" kilęs iš graikiško phantasia, kurį galima versti kaip "atrodymą". Šis žodis kyla iš veiksmažodžio, reiškiančio "daryti matomą".
Svarbūs šie vaizduotės sąvokos aspektai:
1. Laiko ir erdvės ribų išnykimas. Tai leidžia:
a) "keliauti" į tolimas ir artimas vietas, į praeitį, dabartį ir ateitį;
b) "susitikti" ir "kalbėtis" su norimais žmonėmis dabar, praeityje, ir ateityje.
Šie vaizduotės ypatumai suteikia plačių galimybių ir ugdymo, ir konsultavimo situacijose.
2. Vaizduotė įgalina išgyventi situaciją ir susitikimą su žmogumi. Tai reiškia, kad, viena vertus, galime intelektualiai stebėti situaciją ir kas joje vyksta, kita vertus, išgyventi tuo metu mumyse kylančius jausmus. Taigi:
a) situacija mums tampa gyva, ji nebėra kažkas, apie ką skaitome ar girdime, nes mes ją išgyvename;
b) žmonės, su kuriais susiduriame vaizduotėje, taip pat mums tampa gyvi.
3. Ugdymo ir mokymosi situacijose mes sąmoningai ir tikslingai naudojamės vaizduotę tam, kad kažką atrastume, geriau suprastume ir įsigilintume į tai, su kuo dirbame.
4. Sąmoningai ir tikslingai organizuota "atradimų kelionė", į kurią leidžiamės vaizduotėje, paaštrina pojūčius. Mes galime labiau sutelkti dėmesį, taip pat labiau džiaugtis paukščio čiulbėjimu, saulėlydžiu, jūros ošimu, jūros žolių kvapu ir t.t.
5. Spragų "užlopymas".
6. Padedami vaizduotės, visybiškai išgyvename situaciją ir save toje situacijoje. Vaizduotėje galima pažvelgti į save iš įvairių pusių ir patirti, kaip mes ten ir tada jaučiamės.
Vaizduotėje patiriamų išgyvenimų visybiškumas reiškia, jog tai, su kuo susiduriame vaizduotėje, reiškia mus (mūsų kūno reakcijas, jausmus, mintis) beveik taip pat kaip tikrovėje. "Toks pat poveikis" reiškia, kad mūsų reakcijos gali būti kiek silpnesnės ar stipresnės negu realioje konkrečioje situacijoje, bet daug kuo panašios.
Ši aplinkybė atveria pačias galimybes. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-19
DalykasKognityvinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Kognityvinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis19.79 KB
AutoriusVytautas
Viso autoriaus darbų24 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaizduote [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą