Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konkurencija

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Konkurencijos samprata. Trumpa konkurencijos įstatymo apžvalga. Antidempingo įstatymas. Nesąžiningos konkurencijos atveju taikomos sankcijos. Konkurencinė politika šiandieninėje Lietuvoje. Konkurencijos teisės objektas rinkos ekonomikos doktrinoje. Nesąžiningos konkurencijos praktikos analizė. Keletas atvejų iš Vokietijos patirties kovojant su nesąžininga konkurencija. Psichologės Erikos Beržinienės patarimai, kaip organizuoti įmonėje sveiką konkurenciją. Išvados.

Ištrauka

Vienokiu ar kitokiu būdu išreikšta konkurencija - varžymasis dėl viršenybės visuomenėje egzistuoja nuolat. Deja, didžiąją dalį mums žinomos istorijos žmonija gyveno, mūsų supratimu, iškreipto varžymosi sąlygomis. Jis blogiausiu atveju pasireiškė karu, o geriausiu - kaip laisvės proveržis itin suvaržytų gamybinių santykių kontekste (vergovė, baudžiava, cechai ir gildijos, privilegijos). Bet koks varžymasis dėl viršenybės buvo paremtas arba pačia grubiausia prievarta, arba asmens laisvės paneigimu ar apribojimu.
Konkurencijos koncepcija taip, kaip ji suprantama šiandien, gimė kartu su klasikine ekonomikos mokykla. Tik tada buvo atrastas ir darbo pasidalijimas, ir konkurencija, įvertinta šių reiškinių reikšmė, įsitikinta, kad tik šių natūralių žmonių sugyvenimo principų pripažinimas gali garantuoti taiką ir gerovę. Konkurencija nuo tol laikoma taikiu varžymusi dėl įtikimo vartotojui, o tuo pačiu - ir pažangos varikliu. Be to, taikios konkurencijos (kaip ir kooperacijos) galimybė sumažina kitokio - karinio varžymosi "poreikius".
Nuo šio esminio lūžio ekonominės minties raidoje konkurenciją neigiantys ir kitus principus propaguojantys požiūriai retai įsivyraudavo kurioje nors visuomenėje, o jei ir įsivyraudavo, tokia tvarka patirdavo visišką fiasko (Tarybų Rusija, visos socialistinės valstybės).
Konkurencijos esmės supratimas užduoda tikslą - visuomenėje turi būti tokia sistema, kuri nevaržytų ūkio subjekto galimybės gaminti ir parduoti, pirkėjo galimybės pirkti arba nepirkti. Problema ta, kad praktiniame lygyje tai dažnai suprantama skirtingai. Pvz. Prekės pardavimas su sąlyga parduoti fiksuotomis kainomis - kuomet tai pirkėjo nuosavybės teisės pažeidimas, o kuomet - pardavėjo teisių suvaržymas ir sutarčių laisvės pažeidimas?
Konkurencija – tai savotiškos gamybos bei prekybos įmonių ar paslaugų teikėjų varžybos dėl vartotojų palankumo, lojalumo. Konkurencija yra būtinas šiuolaikinės ekonomikos atributas, skatinantis kokybės gerėjimą, bei inovacijų diegimą.
Laisvos ekonomikos priešininkai teigia, kad konkurencija yra plėšrūniško pobūdžio, tačiau kita vertus ją riboja vartotojai – jie renkasi vienokią ar kitokią jiems geriausią produkciją pagal savo pasirinktus kriterijus – patogumą, kokybiškumą, kainą, saugumą. Todėl gamintojai, prekybininkai ar paslaugų teikėjai, atitinkantys vartotojų reikalavimus, neturėtų per daug jaudintis, nes konkurencija tėra kova dėl potencialaus vartotojo, kuris tikrai rinksis tai, kas jam paranku ir priimtina. Visgi, šiandien susiduriama su kitokiu požiūriu į konkurenciją, kai ji traktuojama kaip kova su konkurentais, o ne kova dėl kliento. Taip pat klaidinga konkurenciją tapatinti su reiškiniu, kai dėl vartotojo varžosi kelios analogišką produkciją gaminančios ar paslaugas teikiančios įmonės. Juk prekė ar paslauga konkuruoja su visomis kitomis įvairiausio pobūdžio prekėmis bei paslaugomis. Kitaip tariant, konkurencija reiškia ne tai, kad panašią prekę ar paslaugą parduoda keletas pardavėjų, o tai, kad kiekvienas norintis gali laisvai pasiūlyti pirkėjui savo prekę ar paslaugą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-01
DalykasKomercinės teisės referatas
KategorijaTeisė >  Komercinė teisė
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis24.64 KB
Autoriuslaura
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konkurencija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą