Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Jurbarko rajono strateginio veiklos plano analizė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Jurbarko rajono strateginio veiklos plano analizė

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233
Aprašymas

Įvadas. Teorinė dalis. Išorinės aplinkos analizė. Organizacijos vidaus veiksnių analizė. SSGG (SWOT) analizė. Analitinė dalis. Makroaplinkos analizė. Veiklos srities (šakos) analizė. Projektinė dalis. Strategijos įgyvendinimo veiksmų planas. Išvados.

Ištrauka

Strategija(,,stratos"-armija, ,,agein"-vesti) graikiškas žodis, kurio kilmė siekis net keletą amžių prieš mūsų erą. Jau tuometiniais laikais galingiesiems karvedžiams buvo svarbu pasirinkti tinkamą karo strategiją, norint užgrobti priešo valdas. Armijų valdymo menas reikalavo atitinkamo mąstymo, kuris padėdavo įveikti priešą. Ilgainiui buvo pastebėta, kad karvedžiai remiasi panašiais principais, vadovaudami savo pajėgoms. Buvo išskiriami ,,pajėgų sutelktumo", ,,netikėtumo", vėliau ,,lankstumo", ,,manevravimo" principai. Taigi galimas strategijos apibrėžimas būtų: strategija – sumanymas, kuris padeda pasiekti užsibrėžtą tikslą.
Šis šio žodžio aiškinimas neprarado savo vertės ir šiais laikais, tiesiog žodis ,,strategija" apima kur kas platesnę reikšmę, nei pirmykštė jo reikšmė. ,,Strategijos terminas organizacijų valdyme pradėtas vartoti XX a. pabaigoje.
G.E.Greenley manymu strateginis valdymas neatsirado iškart toks, kokį mes dabar jį sutinkame. Jis išskiria keturis strateginio valdymo evoliucionavimo etapus:
1. biudžeto susidarymas ir kontrolė (XX a. pradžia);
2. ilgalaikis planavimas (1950-1960m.);
3. strateginis planavimas(1960-1970m.);
4. strateginis valdymas(1970 pabaigoje).
Strateginis valdymas netruko įsigalėti kaip moderniausia vadybos forma. Jis pakeitė planavimo procesą, o strateginio planavimo specialistai buvo labai geidžiami visose organizacijose. Jis skatino decentralizuotą valdymą, bei orientavosi į ilgesnį laikotarpį.
Šiuo metu egzistuojančios organizacijos (verslo firma, politinė partija, kariuomenė, viešoji institucija, ligoninė ir t.t.) turi ir vadovaujasi strateginiu planavimu. Tačiau kiekviena, priklausomai nuo jos veiklos srities turi savo principus bei specifiką. Pavyzdžiui viešojo sektoriaus institucijos yra mažiau savarankiškos, lyginant su verslo firmomis. Jos daugiausia remiasi šalies politine ir socialine aplinka, todėl turi priderinti savo strategiją prie šalies politinių prioritetų.
Darbo aktualumas. Organizacija – tai aplinka, jungianti grupę žmonių, kurie turi bendrus tikslus, bei priemones jiems pasiekti. Viešojo sektoriaus organizacija – tai organizacija, kurią sąlygoja bendrieji valstybės sprendimai, bei jų padariniai. M.Arimavičiūtė savo knygoje išskiria tris pagrindinius valstybės institucijų ir firmų skirtumus:
• Aplinkos veiksnių įtaka (rinkos poveikio įtaka,teisiniai ir kiti formalūs suvaržymai, politinė įtaka);
• Organizacijos ir aplinkos sąveika ( priverstinumas, poveikio srities dydis, visuomenės kontrolė, visuomenės viltys);
• Vidinė struktūra ir procesai (valdžių santykiai ir valstybės tarnautojų vaidmuo, organizacinė veikla, skatinimas, tarnautojų asmeninės savybės).
Problema. Neracionalus lėšų panaudojimas gali sutrukdyti savivaldybei gauti papildomų lėšų. Todėl prieš skirstant lėšas atsižvelgiant į strateginį savivaldybės planą, reikėtų atkreipti didesnį dėmesį į tas veiklos sritis, į kurias pirmiausiai investavus, būtų galima atsiimti investicijas greičiausiai. Strateginis planas sudaromas keletui metų į priekį, tačiau šiuo metu sparčiai besivystanti Lietuvos Respublika retkarčiais lenkia strateginius planus, todėl būtina atsižvelgti į pagrindines vystymosi sritis, tuo skatinant jas vystytis.
Darbo tikslas. Išanalizuoti Jurbarko rajono strateginį veiklos planą, bei pateikti pasiūlymus jo racionalesniam panaudojimui, taip pat apžvelgti savivaldybės veiklos aplinką, susijusią su turizmo plėtra rajone ir nustatyti jos stipriąsias ir silpnąsias vietas, pateikti pasiūlymus veiklos gerinimui.
Darbo uždaviniai:
1. Teorinėje dalyje pateikti strateginio plano rengimo metodiką.
2. Apžvelgti įstatymus, reglamentuojančius savivaldą Lietuvoje.
3. Atlikti makroaplinkos analizę.
4. Atlikti veiklos srities analizę.
5. Atlikti vidinę organizacijos analizę.
6. Išanalizuoti esamas strategines alternatyvas.
7. Įvertinti alternatyvas, bei pasirinkti strategiją.
8. Pateikti ir aptarti pasirinktos strategijos įgyvendinimo veiksmų planą.
Darbo metodika – darbas buvo atliktas analizuojant literatūrą ir išsirenkant iš jos organizacijai (savivaldybei) būdingus bruožus. Pagrindinis informacijos šaltinis buvo M.Arimavičiūtės ,,Viešojo sektoriaus institucijų strateginis valdymas". Taip pat naudojau A. Vasiliausko "Strateginį valdymą", Bagdono E. ir Bagdonienės L. "Administravimo planavimą". Internetiniame puslapyje http://www.jurbarkas.lt/, radau Jurbarko strateginį veiklos planą, bei kitą esančią naudingą medžiagą. Visi pagalbiniai literatūros šaltiniai pateikti naudotos literatūros sąraše. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-08
DalykasViešojo administravimo kursinis darbas
KategorijaViešasis administravimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis31 puslapis 
Literatūros šaltiniai19
Dydis63.67 KB
Autoriusmindaugas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Jurbarko rajono strateginio veiklos plano analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 31 puslapis 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą