Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Internetas>Elektroninė komercija ir jos apsaugojimas elektroniniu paštu
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Elektroninė komercija ir jos apsaugojimas elektroniniu paštu

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Elektroninė komercija ir internetas. Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) elektroninė komercija. Kompiuterių piratai. "Hakerių" įsibrovimas į kompiuterius. Skaitmeniniai parašai. Išvados.

Ištrauka

Trys pagrindiniai praėjusio tūkstantmečio atradimai – spausdintas žodis, elektros lemputė ir kompiuteris – iš esmės pakeitė ne tik žmonių gyvenimą, bet ir švietimą, mokslą, verslą ir pan. O patys kompiuteriai tapo tinkami informacijai ne tik apdoroti, bet ir gauti, saugoti bei perduoti. Viena iš kompiuterių sričių – internetas – įžengia į naują etapą – tampa dinamiška ir virtualia komunikacijos ir informacijos erdve. Nuo pat interneto atsiradimo pradžios buvo pradėti įgyvendinti įvairūs komerciniai ir nekomerciniai projektai. Idėjos, technologinės ir techninės naujovės dygsta kaip grybai po lietaus. Pasaulyje atsiranda naujos kartos firmų, kurios naudoja elektroninį ryšį su gamintojais, partneriais ir klientais, atlikdamos šimtus vietinių ir tarptautinių verslo operacijų ir sandorių per dieną, neskrisdami šimtus kilometrų, gal net neišeidami iš savo darbo kabineto, ir t.t. Vienas iš moderniausių šiandieninių komercinės veiklos kompiuterizavimo būdų – elektroninis verslas. Tai vienas iš pažangiausių ir greičiausių būdų, ypač JAV, valdyti ir atlikti prekybos operacijas, panaudojant kompiuterius ir telekomunikacijos tinklus.
Vartotojams didžiausią siaubą kelia kredito kortelių vegystės, asmeninės informacijos privatumas ir pan. Daugelis pirkėjų iki šiol nėra tikri, ar verta naršyti po internetą, ieškoti prekybos tinklapių, laukti kol monitoriuje pasirodys vaizdas, bandyti suprasti užsakymo procesą ir po to dar jaudintis, ar koks nors kompiuterių piratas nepavogė kredito kortelių.

Viena iš komercinių gigančių – IBM – atliko apklausą apie elektroninio verslo technologijas. Apklausa parodė, kad elektroninis verslas leidžia tiesiogiai keistis informacija firmos viduje ir išorėje, padidėjo gamybos efektyvumas, pasikeitė net metodika. Peršasi išvada, kad geresnė komunikacija didina efektyvumą, suartina firmą su jos klientais.
Diegdami internetą į įvairiausius prietaisus ir įtaisus, gamintojai keičia interneto pobūdį. Netrukus plačiai paplis tokios technologijos kaip belaidis ryšys, balso atpažinimas programine įranga, organiniai tinklai, naujos naršyklių kalbos: XML, WML, nauji bevielių programinių įrangų protokolai WAP ir t.t. Tai pakeis daugelio žmonių gyvenimą. Jei paskutinis kartas, kai žmonės keitė savo gyvenimo būdą, buvo industrinė revoliucija, tai dabar jį teks keisti jau dėl tinklų revoliucijos. Viso pasaulio tyrimų institutai ieško būdų, kaip internetu praplesti verslo modelius.
Pagrindinis žmones viliojantis dalykas – elektroninės parduotuvės – tampa vis patogesnės, jomis lengviau naudotis pradedantiesiems. Svetainės kuriamos panašios į puošnų katalogą, lankytojai aptarnaujami 24 valandas per parą, konsultuojami, kilus problemoms ir pan. Nenuostabu, kad keičiasi ir pirkėjų demografija. Pirmaisiais elektroninės komercijos paplitimo metais tipinis pirkėjas buvo dideles pajamas turintis, techniką išmanantis vyras. Dabar internetu perka vis daugiau moterų bei nedideles pajamas turinčių žmonių.

Kažkas yra pasakęs, kad amerikiečiai net ir į kapus skuba. Tas tiesa, laikas tiesiog kaip pavasarinis sniegas tirpte ištirpsta, todėl vis daugiau ir daugiau žmonių perka net maisto produktus elektroniškai. Taigi, JAV elektroninė komercija, verslas internete tampa informacinių techonologijų sektoriaus varomąja jėga. Per savo gyvenimo dešimtmetį pasauliniai tinklai tapo svarbiu informacijos šaltiniu daugeliui žmonių. Vis daugiau firmų ir institucijų kuria savo svetaines internete ir taip informuoja apie save ir savo laimėjimus bei pasikeitimus. Paskutiniais metais skaitmeninis vandalizmas plinta labai sparčiai, įnešdamas į virtualų pasaulį baimę dėl kompiuterių ir informacijos saugumo, netikrumo, abejones dėl interneto, kaip informacijos šaltinio, ateities. Kaip vienas iš pavyzdžių būtų korporacijos "International Data" (IDC) tyrimas, pavadintas "Internetas ir elektroninė komercija Europoje" rodo, kad, nepaisant visų paskutiniųjų pasiekimų, Europos elektroninė komercija vis dar atsilieka nuo JAV elektroninės komercijos. Tyrimo duomenimis, tik 5 Europos gyventojų per tris mėnesius apsipirko veinoje iš 12 didžiausių Europos interneto parduotuvių.
Kodėl amerikiečiai taip žavisi elektronine komercija? Galima sutikti, jog netgi namai su signalizacija ir šunimi nėra 100 saugūs. Sistemos apsaugojimas:
1. pirmiausia būtina užtikrinti, kad bet kuri elektroninė operacija pasiektų norimą adresatą be pakeitimų, falsifikavimo ir pan.
2. antra, kontroliuoti priėjimą prie prie tinklų bei jo dalių: terminalų, modemų, sąsajinių įtaisų, netgi spausdintuvų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-14
DalykasInterneto referatas
KategorijaInformatika >  Internetas
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis12.16 KB
Autoriusjurgyte
Viso autoriaus darbų12 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Elektronine komercija ir jos apsaugojimas elektroniniu pastu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą