Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Administracinė teisė>Antstolių savivalda
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Antstolių savivalda

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Lietuvos Respublikos teismo antstolių savivalda iki reformos ir pasikeitimai po reformos įgyvendinimo. Lietuvos antstolių savivaldos ypatumai po 2003 m. pradžioje įvykdytos antstolių reformos. Lietuvos antstolių rūmai. Antstolių rūmų susirinkimas. Lietuvos antstolių rūmų prezidiumas. Antstolių garbės teismas. Reformos rezultatai bei jos įvertinimas visuomenėje. Tarptautinė antstolių ir teismo pareigūnų sąjunga.

Ištrauka

Norint pasiekti teisingumo civiliniame procese labai svarbu greitai, tinkamai ir efektyviai vykdyti išspręstose bylose priimtus sprendimus. Tačiau praktika rodo, kad dažnai susiduriama su įvairaus pobūdžio kliūtimis bei nesklandumais, kurių šalinimu iš esmės užsiima antstoliai. Antstolių, kaip valstybės įgaliotų asmenų, kurie atlieka vykdomųjų dokumentų vykdymą bei kitas įstatymų numatytas funkcijas, veiklos principų užtikrinimas yra neatskiriamai susijęs su jų bendradarbiavimu tarpusavyje bei tinkamu vidinės kontrolės mechanizmu. Visa tai apima antstolių savivalda. Būtina pažymėti, jog antstolių savivalda, kaip ir pačių antstolių samprata, pasikeitė 2003 m. pradžioje galutinai įvykdžius teismo antstolių institucinę reformą. Po minėtos reformos įgyvendinimo pradėjo veikti privatūs antstoliai.
Apie būtinumą pertvarkyti teismo antstolių sistemą pradėta aktyviai diskutuoti dar prieš kelerius metus pajutus, kad valstybinė teismo antstolių sistema nebepatenkina kreditorių lūkesčių, o susidariusią skolų išieškojimo veiklos nišą pamažu užima privačios išieškojimo paslaugas teikiančios įmonės.
Atlikti preliminarūs statistiniai tyrimai patvirtino, kad nusiskundimai teismo antstolių veiklos neefektyvumu yra pagrįsti: 2000 – 2001 metais vidutinis išieškojimo efektyvumas buvo 5 – 7 proc., t.y. tik tokią procentinę dalį teismo antstoliams pateiktų skolų pavykdavo išieškoti.
Be abejo, negalima teigti, kad išieškojimo rezultatai priklausė vien tik nuo pačių teismo antstolių. Didelę įtaką jų veiklos efektyvumui turėjo ir nepalankūs teisiniai bei ekonominiai veiksniai, be to, nemažą dalį (apie 20 proc.) visų išieškojimų sudarė ir beviltiškos skolos, dėl kurių išieškotojai (dažniausiai – valstybinės institucijos) po kelis kartus iš naujo inicijuodavo skolų išieškojimo procedūras, puikiai žinodami galutinį rezultatą – skolininkas turto ar pajamų, iš kurių būtų galima išieškoti skolą, neturi.
Visi šie aspektai ir siekimas užtikrinti efektyvesnį, lankstesnį išieškojimo procesą nulėmė pagrindinę reformos kryptį – teismų ir kitų institucijų sprendimų vykdymą perduoti privačiai veikiantiems antstoliams.
Šiame darbe bus nagrinėjami Lietuvos Respublikos antstolių savivaldos iki šios reformos bei po reformos skirtumai ir panašumai, pokyčiai, 2003 metais įgyvendintos reformos praktinis efektyvumas bei neišvengiamai susidariusios problemiškos situacijos ir kilę svarstytini klausimai. Taip pat bus aptarti antstolių savivaldos ypatumai tarptautiniu lygiu, jos įtaka nacionalinei antstolių savivaldai bei pastarųjų bendradarbiavimas ir abipusis patirties perėmimas tarptautinių lygiu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-20
DalykasAdministracinės teisės referatas
KategorijaTeisė >  Administracinė teisė
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis36.71 KB
AutoriusAlina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasTeisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Antstoliu savivalda [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą