Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Žmogaus gyvenimo fenomenas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žmogaus gyvenimo fenomenas

  
 
 
123456
Aprašymas

Amžiaus tarpsniai. Brofenbrennerio aplinkos įtakos modelis. Socializacijos apibrėžimai. G. Brown ekologinis modelis. A. Maslou teorija. E. Eriksonas.

Ištrauka

Žmogaus gyvenimo grožis ir įvairovė - vienas ryškiausių XX amžiaus antrosios pusės socialinio pažinimo prioritetų. Pradedant gimimu ir iki pat savo fizinio sunykimo, žmogus nuolat keičiasi ir visais amžiaus tarpsniais jo vystymosi galimybės yra labai plačios.
Ypatinga ir išskirtinė žmogaus gyvenimo žymė - negrįžtama, nesikartojanti jo amžiaus tarpsnių seka, nutrūkstanti ties nebūties riba. Ilgus šimtmečius egzistencines žmogaus gyvenimo problemas įprasmino poezija, teatras, dailė, literatūra. Žmogaus gyvenimo kaip savito, išskirtinio fenomeno samprata įsitvirtino mokslinių tyrimų tradicijoje tik XIX-XX amžių sandūroje, F.Hiddingsui (1897) išleidus knygą "Theory of Socialization". Šioje monografijoje buvo pirmą kartą pradėtos nagrinėti žmogaus amžiaus. lyties, vertybių ir kitos jo gyvenimo ypatybės.
Socialinės antropologijos tyrimai, vykdomi labai plačiame etniniame areale, paspartino teorinę žmogaus gyvenimo fenomeno plėtotę. Mead (1949), Heinicke (1953) buvo pirmieji antropologai, įtvirtinę naują pažintinę nuostatą - žmogaus elgesį sąlygoja ne tik instituciniai, sociokultūriniai poveikiai, bet ir iš kartos i kartą perteikiamos neinstitucinio, bendražmogiškojo išmokimo formos. Nacionalinės kultūros plėtotės problemas ir jos ryšius su specifinėmis socialinės sąmonės formomis pagrindė Coheno, Kaplano (1961) tyrimai. Whitingas, Childas (1966) sukūrė pirmąjį struktūrini socializacijos procesą modeli ir, plėtodami Kardinerio (1939) idėjas, apibrėžė visuomenę kaip nuolat kintančią politinę ir socialinę kultūrinę visumą. Brofenbrenneris (1963) pabrėžė, kad psichoanalitinių teorijų įvairovė pagilino socializacijos procesų sampratą ir paskatino sutelkti tyrinėtojų dėmesį i jausminių žmogaus išgyvenimų jo ryšių su šeima, bendraamžiais problemas. (L. Astra, Gyvenimo laikas, V., 1993. p.5-10)
Brofenbrennerio aplinkos įtakos modelis (˛r. 1 pav.):
1 - žmogų supanti aplinka mikrosistemos lygmenyje - tai tiek asmeniniai kontaktai, kurie vyksta šeimoje, klasėje (arba kitoje moksleivių studentų grupėje), darbo vietoje arba bendraujant su reikšmingą įtaką turinčiais žmonėmis arba jų grupėmis.
2 - mezosistema yra sudaryta iš mikrosistemų, sąveikaujančių tarpusavyje.
3 - echosistemą sudaro mikrosistemos ir specifinės socialinės formalios ir neformalios struktūros. taigi kiekviena echosistema apima ir darbo rinką, valstybines tarnybas, sveikatos apsaugos tinklą, masinės informacijos priemones.
4 - makrosistemas sudaro mikrosistemos, mezosistemos ir echosistemos, taip pat - visuomenės kultūra, kuri dažniausiai turi neformalią {taką, nors pasireiškia ir per įstatymus bei įvairias reguliuojančias taisykles. Taip yra todėl, kad būtent įstatymai bei įvairios taisyklės parodo visuomenės vertybių prioritetus, visuomenės ekonominės, socialinės, edukacinės, teisinės, politinės sistemą principus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-06
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis233.66 KB
Autoriuslaura
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaSkuodo r. Aleksandrijos pagrindinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zmogaus gyvenimo fenomenas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Skuodo r. Aleksandrijos pagrindinė mokykla
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą