Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Socialiniai stereotipai

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Vyraujantys šeimos modeliai ir socialiniai lyčių stereotipai. Lietuvos žurnaluose, skirtuose paaugliams. Lyčių socialinių stereotipų formavimasis Lietuvos televizijos laidose. Lyčių stereotipai televizijoje. Lyčių vaidmenys šeimoje, pristatomoje televizijoje. Išvados.

Ištrauka

Visuomenė ir kultūra mūsuose turi vis dar stiprų patriarchalinį pobūdį, pažangą stabdo giliai įsišakniję lyčių stereotipai, priskiriantys vyrams ir moterims atitinkamus vaidmenis. Tradiciškai dominuoja nuomonė, jog moters vaidmuo šeimoje ir visuomenėje yra mažiau reikšmingas negu vyro. Nusistovėjęs visuomenės požiūris, kad moteris yra silpnoji lytis, neturinti laisvės į švietimą, politiką, kad moteris neturi teisės pati spręsti savarankiškai problemas, kad moters pagrindinė misija - auginti vaikus, tvarkyti namų ūkį. Mergaitės dažniausiai orientuojamos į šeimą, vaikų auginimą ir auklėjimą, namų ruošą, berniukai - fizinį, vadovaujantį ir intelektualinį darbą. Įsitikinimas, kad vyrai yra karjerą darantys darbuotojai, o moterys - "tiesiog darbuotojos", paplitęs ne tik tarp vyrų, bet ir tarp moterų. Jaunų moterų tarpe pasigendame aiškios lyderių iniciatyvos. Šeimoje ir mokykloje suformuotus stereotipus jaunuoliai išsaugo ir sukūrę šeimas, įsilieję į visuomeninę, politinę veiklą. Tai palaiko ir nesąmoningą diskriminaciją lyties atžvilgiu. Atgyvenę stereotipai gana stipriai atsispindi ir vadovėlių iliustracijose, reklamoje, žiniasklaidoje.
Šiandienė žiniasklaidos formų gausa aktualizuoja žiniasklaidos vaidmens ir įtakos tyrimus. Žiniasklaidos vaidmens reikšmingumo suvokimą pabrėžia ir socialinio išmokimo teorijos kontekstas. Pagrindinis socialinio išmokimo teorijos teiginys, kad individas socialinio elgesio išmoksta stebėdamas, atveria naujas žiniasklaidos priemonių įtakos sferas.
Žiniasklaidos pranešimai neabejotinai yra vienas iš socialinės realybės suvokimą suponuojančių veiksnių. Komunikacijos mokslų specialistai, tirdami jos poveikį socialinės realybės suvokčiai, atkreipia dėmesį į ypatingą sociokultūrinio stereotipo vaidmenį.
Stereotipą sudaro sudėtingos nuostatos, atspindinčios supaprastintą (schemizuotą) realybės reiškinių supratimą. Tai emociniu vertinimu papildyti vaizdiniai. Kultūros sričiai priklausančių stereotipų raišką ir įtaką veikia žiniasklaidos priemonių gausa. Žiniasklaida praplečia stereotipų sklaidą ir paveikumo intensyvumą.
Paveikiausi žiniasklaidos propaguojamoms vertybėms yra vaikai ir jaunimas. Psichologai, palyginti neseniai įsitraukę į žiniasklaidos tyrimus, jos poveikį šiai auditorijai dar labiau sureikšmina. Televizijos poveikio vaikams ir jaunimui analizės pagrindu psichologai konstatuoja, kad jauną žmogų mažai kas gali apsaugoti nuo šios žiniasklaidos priemonės įtakos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-25
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis38.72 KB
AutoriusBirute
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialiniai stereotipai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą