Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mes bendraujame

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Pagrindiniai bendravimo elementai. Bendravimo tipai. "Imlioji" orientacija. "Išnaudotojiška" orientacija. "Kaupimo" orientacija. "Rinkos" orientacija. Išvados.

Ištrauka

Mūsų bendravimas kupinas staigmenų, prieštaravimų, smagių minučių ir konfliktų. Bendravimas atsirado kartu su žmonija, tačiau šio meno dar nesame dorai įvaldę. Bendravimas- tai dviejų arba daugiau žmonių tarpusavio sąveika, kurios metu perduodama informacija ir patenkinami saugumo, saviraiškos, dominavimo ir kiti poreikiai.
Žmogus kaip reagavimo objektas nuolat kinta. Negalima susidaryti galutinės nuomonės apie žmogų kartą ir visiems laikams, tai būtų tas pats kaip jį pasmerkti arba, atvirkščiai, nepelnytai apdovanoti
Žmogus įsisąmonina esąs ar galįs būti reagavimo objektu. Prireikus stengiasi, kad į jį būtų reaguota taip, kaip jis pageidauja. Prisiminkime, kaip keičiasi mūsų kalbos tonas, balso tembras, veido išraiška, kai kalbame su žmogumi, kuriam norime padaryti gera įspūdį.
Bendraujant žmogų veikia gana daug kito asmens informacinių požymių. Žmogus kaip stimulas yra daugiaprasmis, jį įvairiai galima "perskaityti". Deja, nelabai dažnai bendravimo partnerį įvertiname įvairiapusiškai. Greičiau atvirkščiai, pasąmoningai atsirenkame viena ar kelis informacinius požymius ir į juos reaguojame, jų reikšmę suabsoliutiname, o kitus požymius ignoruojame.
Yra 3 pagrindiniai bendravimo elementai: žodis, bendravimo turinys, bendravimo forma.
Žodis - tai pirmas ir svarbiausias iš bendravimo elementų. Žodžiu išreiškiame mintis, jausmus. Tačiau labai svarbu sugebėti mintis reikšti tiksliai; lygiai taip pat reikšminga adekvačiai suvokti, kas buvo pasakyta, kitaip žodis gali virsti sugedusiu telefonu. Kalba, kaip žinome, susideda iš žodžių ir ne iš bet kokių, o tokių, kokius mes patys sugebame į savo kalbą įkomponuoti. Kalba privalo atspindėti mūsų norimas perteikti mintis, nes ne visada mūsų partneris supras tai, ko nepasakėme. Kalba yra dinaminis procesas, nes galite būti nusiteikę kalbėti vienaip, tačiau besikalbant jūsų psichologinė būsena kinta. Jūs galite būti laimingas, energingas, liūdnas ar depresyvus arba atvirkščiai, ir tai darys poveikį tolesniam bendravimui. Bendravimo metu kinta ir fizinė būsena. Skirtingai kalbės alkanas, pavargęs, sergantis ar sotus, pailsėjęs ir sveikas žmogus. Todėl, rengiantis rimtam pokalbiui, tenka įvertinti nuotaiką bei sveikatos stovį, nes nuo jų taip pat priklausys bendravimo efektyvumas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-07
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis9.04 KB
AutoriusRamunė
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas0
Mokytojas/DėstytojasDalia Kulytė
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mes bendraujame [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija
  • Dalia Kulytė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą