Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Suaugusio žmogaus raida

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Pažintinės suaugusio žmogaus ypatybės. Psichosocialinės raidos stadijos. Suaugusiojo ir senstančio žmogaus raidos ypatybės. Senatvė. Asmenybės brandos kriterijai. C.G. Jungas. Eriksonas. Rodžersas.

Ištrauka

Piget teorija daug dėmesio skiria vaiko ir paauglio pažintiniai raidai. Jo nuomone, pasiekus formalų operacinį mąstymą, toliau mąstymas kokybiškai nebekinta, tik vyksta tolesnė formalaus mąstymo raida. Jis nurodė, kad formalaus operacinio mąstymo stadiją gali pasiekti jau 15—20 metų individas. Tai priklauso nuo polinkių ir profesijos. Pavyzdžiui, dailidė gali sugebėti hipotetiškai mąstyti (atskirdamas kintamuosius, atlikdamas kombinacinę analizę ir kt.) konstruodamas namą, tačiau gali nesugebėti išspręsti tradicinių Piaget užduočių, pagrįstų loginėmis matematinėmis sąvokomis. Fizikas teoretikas gali sugebėti formaliai samprotauti apie logines matematines užduotis, tačiau, norėdamas suręsti apie savo sodą tvorą, pereina prie konkretaus operacinio mąstymo. Pasak Piaget, trūkstant tam tikros srities žinių arba ne¬sugebant pasinaudoti anksčiau įgytomis, sunkiau samprotauti formalaus operacinio mąstymo lygiu, todėl naudojamas konkretus operacinis mąstymas. Be to, Piaget teigė, kad visi individai progresuoja pagal tam tikrą kognityvinės raidos stadijų seką, kulminacija yra sugebėjimas atlikti formalias operacijas, ir tai paprastai pasiekia paauglys. Kaip jau minėjome, individai labai skirtingai naudojasi šiais naujais pažintinės raidos laimėjimais. Tai priklauso nuo jų patirties ar polinkių, tačiau, Piaget nuomone, suaugusiesiems naujų kokybinių mąstymo pokyčių neatsiranda.
Kiti teoretikai (Riegel, Arlin) teigia, kad egzistuoja penktoji kognityvinės raidos stadija, kurią pavadino "problemų radimo" stadija. Joje daug dėmesio skiriama naujoms problemoms ir idėjoms surasti. Jie mano, kad formalus operacinis mąstymas apriboja galimybę išspręsti problemas, t.y. generuoti ir įvertinti visus galimus problemų sprendimus. Dabar dar abejojama penktosios kognityvinės raidos stadijos egzistavimu.
Piaget manė, kad suaugusio žmogaus intelektas yra stabilus, tačiau kiti tyrinėtojai, tyrę vėlesnius žmogaus gyvenimo periodus, nustatė, kad įvairaus amžiaus žmonės skirtingai sprendžia Piaget užduotis. Tiriant buvo norima išsiaiškinti, kaip tvermės dėsnį supranta suaugę ir pagyvenę žmonės. Paaiškėjo, kad vyresni žmonės blogiau atlieka tokias užduotis negu paaugliai ar jauni suaugę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-24
DalykasSocialinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Socialinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis22.2 KB
Autoriusgiedrius
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasI. Maknienė
Švietimo institucijaAleksandro Stulginskio universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusio zmogaus raida [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Aleksandro Stulginskio universitetas / 3 Klasė/kursas
  • I. Maknienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą