Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Laivo valdymas

Aprašymas

Laivo cirkuliacijos elementų skaičiavimas kai vairo plunksna pasukta 15 ir 30 laipsnių. Inercinio ir aktyvaus stabdymo charakteristikos. Laivo cirkuliacijos elementų skaičiavimas slenkstiniame režime. Laivo judėjimas atgal esant vėjui. Minimalaus laivo valdomumo greitis stabdant. Laivo užimamos juostos plotis. Manevrai žmogus už borto. Būtinas minimalaus vilkiko galingumas. Švartavimosi schemos. Laivų plaukimas tarp ledų. Krovinių perkrovimas ir žmonių persodinimas atviroje jūroje. Laivų plaukiojimas audros metu. Laivų vilkimas. Laivų nuplaukimas nutraukimas nuo seklumos.

Ištrauka

Laivo pasyvus stabdymas-tai judėjimas iš inercijos, kada sustabdyti laivo varikliai,o laivo greitis mažėja dėl vandens pasipriešinimo.Laivo inercinių charakteristikų žinojimas labai svarbus laivo valomumui ypač manevruojant uostuose,esant kliūtims(seklumoms,krantinėms),atliekant švartavimosi operacijas.Svarbiausios stabdymo charakteristikos yra-stabdymo laikas t,stabdymo kelias S(t),ir greitis V(t).Inercinės charakteristikos kiekvienam laivų tipui dažniausiai nustatomos tiesioginių eksperimentų metu,tačiau taip pat naudojantis empirinėmis formulėmis galima šiuos dydžius apskaičiuoti,nors žiūrint iš teorinės pusės visiškas laivo sustojimas Vi = 0 vyks tiktai,kai t = ∞,o kelias tada taps S = ∞.Be abejo, tikrovėje Vi galima priimti kaip nedidelį dydį,pvz. Vi = 0.1Vo prie kurio laivą galima laikyti visiškai sustojusiu(ką ir darysime tolimesniuose apskaičiavimuose)
Laivo aktyvus stabdymas charakterizuoja procesą,kada laivo eigos inercija yra "gesinama" reversuojant variklį.Šis procesas skirstomas į tris dalis:(1)nuo komandos reversuoti variklį davimo iki kuro padavimo sustabdymo,šiuo metu laivas eina pirminiu užduotu greičiu,o laikas priklauso nuo variklio galimybių ir mechaniko veiksmų.Vidutiniškai skaičiavimuose galime priimti šį laiką lygų 5 sekundėm.(2)nuo kuro padavimo sustabdymo iki variklio paleidimo atbuline eiga.Šis periodas gali trukti iki dviejų minučių.(3)nuo variklio paleidimo atbuline eiga iki laivo sustojomo.Bandymais nustatyta,kad nors ir esant idealiom salygom,o vairas ant DP,stabdomas laivas visvien juda kreivaeige trajektorija ir jeigu jo nevaldyti,tai iki sustojimo momento laivas netgi gali apsisukti į priešingą kursą.Tai paaiškinama tuo,kad korpusą veikia šoninė jėga veikianti nuo atbuline eiga besisukančio sraigto.Esant dešinio žingsnio sraigtui laivapriekis,kaip taisyklė,sukasi į dešinę.Ypatingais atvejais,kada būtina nedelsiant stabdyti laivą galima vairą sukinėti nuo vieno borto į kitą,kas sutrumpina pirmujų dviejų periodų kelią.Tačiau reikia nepamiršti,kad aktyvaus stabdymo metu laivas yra praktiškai nevaldomas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-14
DalykasLaivininkystės kursinis darbas
KategorijaTransportas ir logistika >  Laivininkystė
TipasKursiniai darbai
Apimtis51 puslapis 
Literatūros šaltiniai6
Dydis753.33 KB
AutoriusSlava
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Laivo valdymas [speros.lt].rtf
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą