Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>Pažintinė ir psichosocialinė raida ankstyvojoje vaikystėje
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Pažintinė ir psichosocialinė raida ankstyvojoje vaikystėje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Piaget pažinimo vystymosi stadijos ankstyvojoje vaikystėje. Kalba ir mąstymas. Ankstyvoji vaikystė Sigmund’o Freud’o psichoanalitinėje teorijoje. Emocijos ir jausmai. Vaikų emocijų ir elgesio sutrikimai bei jų korekcija. Vaiko asmenybės vystymosi sąlygos. Tėvų įtaka vaiko savęs vertinimui. Vaiko lyties tapatybė. Tėvų elgesio tipai. Bausmės. Tėvai ir trečiųjų metų krizė. Žaidimas. Žaidimų tipai. Ką vaikai žaidžia? Kaip vaikai žaidžia? Ėmęsis vaidmens... Apie žaislus. Kad žaisti nenusibostų. Piešiniai. Išvados.

Ištrauka

Asmenybės vystymuisi nėra parengtų instrukcijų ar kokio nors tiesioginio vadovo. Yra tik didelė žmonijos patirtis, tikėjimo ir doros nuostatos, bei labai daug neintegruotų mokslinių duomenų nurodančių asmenybės ugdymo kelią.
Vaikas pradeda gyventi, būdamas visiškai priklausomas nuo kitų žmonių priežiūros ir dėmesio. Kai kurie gyvūnai geba savarankiškai išgyventi nuo pat gimimo, žmonių kūdikiai negali apsieiti be aplinkinių žmonių pagalbos, jais, palyginti su gyvūnais, reikia rūpintis ilgiausiai, kai kuriose šalyse – net iki dvidešimt metų. Taip ilgai trunkantis ryšys tarp tėvų ir vaiko turi didžiulę įtaka vaiko raidai. Pirmiausia kūdikis kontaktuoja su tais suaugusiais, kurie juo rūpinasi, jį maitina ir globoja.
Ankstyvoji vaikystė – vienas dinamiškiausių gyvenimo laikotarpių. Šiuo metu vaiką supantis pasaulis nuolat plečiasi. Gyvenimą namie, tarp šeimos narių, pamažu praturtina nauji nepažįstami suaugusieji, jis pradeda bendrauti su kitais vaikais, į jo akiratį patenka nauji daiktai, jam tenka atsidurti naujose situacijose ar aplinkoje. Vaikas viskuo domisi, tyrinėja ir randa daug įdomaus. Jo santykiai su aplinka, bendraamžiais ir suaugusiaisiais tampa vis sudėtingesni. Bendravimas su naujais žmonėmis vaikui padeda įgyti naujų įgūdžių, palaipsniui vaikas išmoksta bendrauti ir veikti nepriklausomai nuo kitų.
Kalbos patirtis yra labai svarbi. Jau nuo pirmųjų dienų kūdikis turėtų girdėti gimtąją ir dar kurią nors kalbą, kurią teks išmokti ir vartoti.
Imliausias periodas kalbai įsisavinti yra antrieji, tretieji ir ketvirtieji gyvenimo metai. Šiaip natūralus kalbų įsisavinimo tarpsnis tęsiasi iki vaikystės pabaigos. Tai lyg ir parodo, kad žmogui reikia mokėti daugiau negu vieną kalbą, nes jis pastarąją išmoksta per pirmuosius ketverius metus.
Kalbėti reikia mokytis. Tam yra būtinos tam tikros sąlygos: paveldėtas gebėjimas kalbėti ir atitinkamai išsivystę kalbos padargai bei gebėjimas mąstyti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-02
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai13 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis166.71 KB
AutoriusVaiva
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Mokytojas/DėstytojasAsist. A. Stanišauskaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word pazintine ir psichosiocialine raida ankstyvojoje vaikysteje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas
  • Asist. A. Stanišauskaitė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą