Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Šperos

Šperos (2046 darbai)

Rūšiuoti pagal
  • Patentotyra

    Gelbėjimosi ant vandens priemonės. Technikos lygio tyrimas. Atliekamas tyrimas ir jo tikslai. Tyrimo reglamentas. Peržiūrėta patentinė dokumentacija. Peržiūrėta mokslinė–techninė dokumentacija (10). Išvados. Lietuviškas išradimas. Saugos diržų panaudojimas. Išradimo apibrėžtis.
    Kita, špera(68 puslapiai)
    2006-04-18
  • Patologija

    Ligos plitimo keliai. Etiologija. Patogenezė. Terminalinės būklės. Struktūriniai homeostazės pagrindai. Regeneracija. Metaplazija. Organizacija. Hipertrofija. Atrofija. Hipoplazija. Kacheksija. Ląstelės pažeidimai. Alteracija. Hidrozė. Nutukimas. Proteinozė. Pigmentacija. Mineralinių medžiagų kaupimasis. Ląstelės mirtis. Nekrozė. Gerybiniams navikams būdinga. Piktybiniams navikams būdinga. Odos navikų rūšys. Melanoma. Sepsis. Gijimas. Gijimo būdai. Žaizdų gijimas. Randas. Išemija. Išemijos formos. Trombozė. Embolija. Išeminė širdies liga. Miokardo infarktas. Histologinis tyrimas. Miokardo infarkto formavimosi etapai. Kairiojo širdies skilvelio nepakankamumas. Aterosklerozė. Tulžies akmenligė. Kvėpavimo stazės. Kvėpuojamasis tūris. Rezervinis įkvėpimo tūris. Plaučių ventiliacija. Gyvybinė plaučių talpa. Kvėpavimo reguliacija. Nervinė reguliacija. Humoralinė reguliacija. Ūminis bronchitas. Plaučių uždegimas. Bronchų astma. Termoreguliacijos sutrikimai. Glumerulonetritai. Inkstų nepakankamumas. Gerybiniai navikai. Piktybiniai navikai.
    Medicina, špera(11 puslapių)
    2007-03-15
  • Patologinė fiziologija

    Ūminis kraujotakos nepakankamumas. Lėtinis kraujotakos nepakankamumas. Širdies nepakankamumas dėl perkrovos. Tachikardija. Miokardo hipertrofija. Miogeninė dilatacija. Širdies nepakankamumas dėl miokado pažeidimo. Širdies nepakankamumas dėl jos ritmo sutrikimo. Kompensaciniai mechanizmai širdies nepakankamumo metu. Miokardo infarktas. Lėtinė kraujagyslių liga (aterosklerozė). Rezistencinio tipo kraujagyslių sutrikimas. Arterinė hipotenzija. Rezistencinio tipo kraujagyslių sutrikimas. Arterinė hipertenzija. Anemijos, jų samprata ir bendrieji organizmo funkcijų pokyčiai. Bendri anemijų simptomai. Anemijų klasifikacija ir jų principas. Ūminė ir lėtinė pohemoraginė anemija, klinikiniai požymiai. Vitamino B12 stokos anemija. Folinės rūgšties stokos anemija. Geležies stokos anemija. Achrestinė anemija. Hemolizinė anemija. Kiekybiniai leukocitų požymiai. Leukopenijos. Leukocitozė. Leukemijos. Leukemijų etiologija, patogenezė, klasifikacija. Išorinio kvėpavimo samprata, nepakankamumas, jo etiologija. Plaučių ventiliacijos ir perfuzijos sutrikimai. Plaučių dujų difuzijos sutrikimai. Asfiksija. Dusulys ir jo formos. Vidinis kvėpavimas.
    Medicina, špera(12 puslapių)
    2006-01-05
  • Patologinė fiziologija (4)

    Uždegimas, jo etiologija. Vietiniai uždegimo požymiai. Uždegimo patogenezės grandys. Mikrocirkuliacijos sutrikimai uždegimo židinyje. Uždegimo ląsteliniai mediatoriai, jų išsiskyrimo vieta, vaidmuo uždegime. Laisvųjų radikalų samprata bei jų ir interleukinų vaidmuo uždegime. Uždegimo humoraliniai mediatoriai, jų poveikis organizmui uždegimo metu. Leukocitų emigracija uždegimo metu. Eksudacija uždegimo metu. Bendri pakitimai organizme uždegimo metu. Patofiziologiniai uždegimo gydymo principai. Karščiavimo etiologija, patogenezė (karščiavimo stadijos). Organizmo funkcijų sutrikimai karščiuojant. Angliavandenių apykaitos sutrikimai. Hiperglikemijos, jų etiologija. Angliavandenių apykaitos sutrikimai. Cukrinis diabetas, jo etiologija, tipai, patogenezė, klinikinis pasireiškimas. Cukrinio diabeto ūminė (diabetinė koma) ir lėtinės komplikacijos. Angliavandenių apykaitos sutrikimai. Hipoglikemija. Hipoglikeminė koma. Riebabų apykaitos sutrikimas. Nutukimas, jo etioloija, patogenezė, komplikacijos. Aterosklerozė. Neigiamas vandens balansas. Teigiamas vandens balansas. Navikinio proceso etiologija (egzogeniniai ir endogeniniai kancerogenai). Navikinio proceso patogenezės stadijos. Navikinio audinio savybės, jų metastazavimo dėsningumai. Šokas, jo klasifikacija, kraujotakos tipai, klinikinis pasireiškimas, komplikacijos. Koma, jos etiologija, patogenezė, stadijos. Skausmas, jo mechanizmai. Skausmo plitimo keliai, neuromoduliacija ir antinocepcinė sistema. Skausmo klasifikacija, ūminio ir lėtinio skausmo sukelti pokyčiai organizme. Kolapsas, jo etiologija, patogenezė ir klinikinis pasireiškimas. Apalpimas, jo etiologija, patogenezė ir klinikinis pasireiškimas. Audinių sutraiškymo sindromas (Crush sindromas), pažeidimų organizme vystymosi stadijos. Stresas. Bendrasis adaptacijos sindromas (BAS).
    Medicina, špera(14 puslapių)
    2006-03-31
  • Patologinė fiziologija (5)

    Uždegimas, etiologija, požymiai. Uždegimo patogenezė. Uždegimo mediatoriai. Leukocitų emigracija, eksudacija uždegimo metu. Karščiavimo etiologija ir patogenezė. Infekcinis karščiavimas. Patologiniai uždegimo gydimo principai. Pirminis imunodeficitas. Antriniai imunodeficitai. Alergijos etiologija. Alerginių reakcijų patogenezė. Ekstremalios būklės. Šokas. Skausmas. Angliavandenių apykaitos sutrikimai. Cukrinis diabetes, jo etiologija, tipai, patogenezė, klinikinis pasireiškimas bei burnos pažeidimai sergant cukriniu diabetu. Angliavandenių apykaitos sutrikimai. Hipoglikemija. Hipoglikeminė koma. Riebalų apykaitos sutrikimai. Aterosklerozė. Vandens apykaitos sutrikimai.
    Medicina, špera(18 puslapių)
    2006-05-16
  • Paukštininkystė. Gyvulininkystė

    Paukštininkystės išsivystymas Lietuvoje ir užsienyje. Paukščių eksterjeras, konstitucija. Paukščių biologinės savybės (nervinė sistema, skonio suvokimas, regėjimas ir kt.). Elgsenos kompleksai, stresai ir reakcija į juos. Paukščių penėjimosi savybės (augimo trukmė ir realizacinė masė, lesalų panaudojimas, gyvybingumas). Paukščių skerdimo kriterijai (konformacingumas, skerdienos išeiga, išvaizda bei spalva). Paukštienos cheminė sudėtis ir sensorinės savybės. Paukštienos panaudojimo savybės ( virimo bei kepimo nuostoliai, švelnumas, laikymas bei pasiūlos formos). Paukščių pulkų vertinimas pagal Europos efektyvumo faktorių. Kiaušinio susidarymas. Įvairių paukščių rūšių dėslumas. Kiaušinio morfologinė bei cheminė sudėtis. Genetiniai faktoriai (dėjimo ciklas, dėjimo ritmiškumas, dėjimo intensyvumas), turintys įtakos vištų dėslumui. Paukščių kilmė, jų savybių pasikeitimas domestikacijos metu. Vištų, dedančių kiaušinius rudu lukštu, pagrindiniai linijų deriniai. Vištų, dedančių kiaušinius baltu lukštu, pagrindiniai linijų deriniai. Mėsinio tipo vištų pagrindiniai linijų deriniai. Žąsų veislės. Ančių veislės. Kalakutų linijų deriniai. Inkubacinių kiaušinių atrankos kriterijai. Vištų kiaušinių inkubavimo parametrai. Žąsų kiaušinių inkubavimo parametrai. Ančių kiaušinių inkubavimo parametrai. Kalakutų kiaušinių inkubavimo parametrai. Įvairių paukščių rūšių vienadienio prieauglio įvertinimas. Paukščių laikymas ant gilaus kraiko. Paukščių laikymas narveliuose. Paukščių laikymas alternatyviose laikymo sistemose. Ciklogramos, paruošiamieji darbai technologinių pertraukų metu. Paukščių savijautos vertinimo kriterijai. Putpelių pagrindiniai auginimo parametrai (laikymas, lesinimas, produktyvumas). Perlinių vištų pagrindiniai auginimo parametrai (laikymas, lesinimas, produktyvumas). Kalcio reikšmė paukščių mityboje. Fosforo reikšmė paukščių mityboje. Natrio reikšmė paukščių mityboje. Aminorūgščių metionino, lizino, treonino ir triptofano reikšmė paukščių mityboje. Vitaminų reikšmė paukščių mityboje. Mikroelementų reikšmė paukščių mityboje. Javų grūdų (kviečiai, miežiai ir kt.), naudojamų lesalų gamyboje cheminė sudėtis. Ankštinių augalų sėklų (pupos, žirniai ir kt.) cheminė sudėtis. Žuvų miltai, jų kokybė, cheminė sudėtis bei įterpimo normos lesalų receptūrose. Mineralinių pašarų (monokalcio fosfatas, dikalcio fosfatas ir kt.), naudojamų lesalų gamyboje, charakteristika. Prebiotikų naudojimas paukščių mityboje. Probiotikų naudojimas paukščių mityboje. Kiaulių penėjimo tipai. Maisto medžiagų normos ir racionai galvijų prieaugliui. Maisto medžiagų normos ir racionai vyresniam kaip 6 mėn. amžiaus veisliniam galvijų prieaugliui. Maisto medžiagų normų ir racionų sudarymas buliams reproduktoriams.
    Žemės ūkis, špera(18 puslapių)
    2007-12-03
  • Pavojingi kroviniai

    Sprogstamosios medžiagos. Vežimo sąlygos. Pakuotė. Pakuočių ženklinimas ir pavojaus ženklai. Tuščia pakuotė. Specialios nuostatos. Dujos. Pakuotės talpyklos. Užrašai ir pavojaus ženklai ant pakuočių. Įrašai transporto dokumente. Tuščia pakuotė. Liepsnieji skysčiai. Pakuotės. Ženklinimas. Įrašas transporto dokumente. Tuščia pakuotė. Degios kietos medžiagos. Tuščia pakuotė. Pakuotė. Ženklinimas ir pavojaus ženklai. Įrašai transporto dokumentuose. Savaime užsidegančios medžiagos. Pakavimas. Ženklinimas ir pavojaus ženklai. Įrašai transporto dokumentuose. Tuščia pakuotė. Medžiagos sąveikaudamos su H2O išsiskiriančios degiosios dujos. Pakavimas. Ženklinimas ir pavojaus ženklai. Įrašai transporto dokumentuose. Tuščia pakuotė. Oksiduojančios medžiagos. Organiniai peroksidai. Pakuotės. Ženklinimas. Įrašas transporto dokumente. Tuščia pakuotė. Toksiškos medžiagos. Vežimo sąlygos. Infekcinės medžiagos. Pakuotės. Pakuočių ženklinimas. Pavojaus ženklai. Radioaktyvios medžiagos. Tuščia pakuotė. Koroziją sukeliančios medžiagos. Pakuotės. Įrašai transporto dokumente. Tuščia pakuotė. Kitos pavojingos medžiagos ir gaminiai. Medžiagų sąrašas. Pakuotės. Ženklinimas. Įrašai transporto dokumentuose. Tuščia pakuotė.
    Transportas ir logistika, špera(15 puslapių)
    2006-11-21
  • Pedagogika

    Pedagogika-mokslas ir menas, Mokinių pažinimas, Tyrimo metodai, Duomenų apie mokinį panaudojimas ugdant, Ugdymo tikslų problema pedagoginės minties raidoje, reformos dokumentuose, Asmenybės raida ir ugdymas, Ugdymo daugiamatiškumas, Ugdymo veiksniai ir veikėjai, Pedagogo profesijos esmė specifika, Mokymo procesas, jo esmė etapai, Svarbiausios sąvokos, Mokymo proceso modelis, Mokymo tikslai turinio ir metodo vienovė, Mokymo principai, Diferencijuoto mokymo problema, Mokymo organizavimo formos, Pamokų tipai, struktūra, Mokinių sudominimo būdai, Geros pamokos bruožai, Stebėtų pamokų analizė, Aktyvaus mokymo metodai, Grupinio mokymo formos, projektų ir kiti metodai, Pokalbis - mokymo metodas, Jo rūšys taikymas, Klausimų kategorijos, Ugdymo turinio raida, jo ypatumai, Mokymo planas, programos, Mokinių rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos, principai, metodai, Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas, Mokymosi motyvai, Mokinių nepažangumo socialinės, psichologinės, pedagoginės priežastys, Papildomas ugdymas, jo uždaviniai, organizavimas, Tautinis auklėjimas teoriniame ir istoriniame kontekste, A. Maceina apie tautinį auklėjimą, Svarbiausios Lietuvos švietimo reformos kryptys, tikslai, principai, Profilinis mokymas, Mokykla-socialinio ugdymo institucija, Mokyklos tikslai, funkcijos, Ugdymo planas, Auklėjimas- vertybių ugdymas, Auklėjimo specifika ir veiksniai, Mokymo ir auklėjimo vienovė, Auklėjimo principai, Dorinis auklėjimas, Mokinio saviugda, Klasės auklėtojo pagrindinės veiklos sritys, Regos sutrikimų prevencija mokykloje ir mokytojo darbas su šiuos sutrikimus turinčiais mokiniais.
    Pedagogika, špera(15 puslapių)
    2005-03-09
  • Pedagogika (12)

    Lietuvos mokyklų reforma. Tikslas ir uždaviniai, eiga ir problemos. Svarbiausi Lietuvos švietimą reglamentuojantys dokumentai. Įstatyme nurodyti pagrindiniai švietimo sistemos uždaviniai. Pedagogika – ugdymo mokslas. Pagrindinės šio mokslo sąvokos. Ugdymas – visuomeninis reiškinys. Pedagogika – mokslas ir menas. Pedagogikos raida užsienyje. Pedagogikos raida Lietuvoje. Visų lygių pirmosios mokyklos Lietuvoje, jų įkūrimo aplinkybės, datos. Pedagogikos mokslų problema. Pedagogikos mokslinis tyrimas ir jo metodai. Pedagogikos ryšys su kitais mokslais. Didaktika — mokymo teorija. Mokymo turinys, jam keliami reikalavimai. Mokymo principai. Mokymo(si) organizavimo formos. Pamoka. Reikalavimai šiuolaikinei pamokai. Reikalavimai šiuolaikinei pamokai. Pamokų tipai, struktūra, jų organizavimas. Mokymo rezultatų tikrinimo ir vertinimo esmė bei funkcijos. Tikrinimo ir vertinimo principai. Mokymo rezultatų tikrinimo metodai. Mokymo rezultatų vertinimo problemos. Bendras mokymo krypčių supratimas ir svarbiausi jų bruožai. Mokytojo profesinis meistriškumas, pašaukimas, pedagoginis taktas. Pedagogo vaidmuo, jam keliami reikalavimai. Bendrasis ugdymas, jo esmė, uždaviniai. Protinis lavinimas: esmė, specifika, uždaviniai; protinio lavinimo priemonės ir būdai. Darbinis ugdymas. Darbas – ugdymo priemonė. Darbinio ugdymo uždaviniai. Estetinis ugdymas, jo svarba pilnaverčiai asmenybei. Fizinis lavinimas, jo reikšmė asmenybės vystymuisi. Auklėjimas, jo samprata. Auklėjimo principai. Auklėjimo metodai. Saviaukla. Dorinis auklėjimas, vertybių vaidmuo jame, uždaviniai. Tautinis, patriotinis ir nacionalinis auklėjimas. Šeimyninis ir visuomeninis auklėjimas. Skatinimai ir bausmės. Auklėjimo rezultatų nagrinėjimo metodika.
    Pedagogika, špera(47 puslapiai)
    2006-05-11
  • Pedagogika (15)

    Pedagogika — ugdymo mokslas ir menas. Svarbiausios sąvokos. Ryšys su kitais mokslais. Edukologijas — pedagogikos santykis. Pos, Ejos mokslų sistema. Pedagogikos mokslo atstovai. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo tikslų problema. Ugdymo tikslų ir uždavinių kėlimo pagrindai. Sudėtinės ugdymo dalys. Švietimo sistemos samprata, tikslai, uždaviniai, principai. Švietimą reglamentuojantys dokumentai, jų charakteristika. Lietuvos respublikos švietimo sistemos struktūra, atskirų grandžių apibūdinimas. Lietuvos švietimo reformos kryptys, tikslai (1991- 2003m.m.). Profiliuotas mokymas. Pateikti ir charakterizuoti mokymosi metodus. Švietimo reformos gairės (2003-2012m.m.).
    Pedagogika, špera(11 puslapių)
    2006-06-05
  • Pedagogika (2)

    Pedagogikos mokslas, jo rūšys. Pedagogikos mokslo kaita. Ugdymas, jo esmė. Ugdymo tikslas ir uždaviniai. Ugdytinis - ugdymo subjektas ir objektas. Ugdymas ir amžiaus ypatybės. Ugdymo veiksniai ir veikėjai. Mokytojo-auklėtojo-ugdytojo samprata. Mokykla reformuojamoje švietimo sistemoje. Didaktikos dalykas ir raida. Mokymo ir auklėjimo principai. Ugdymo turinys. Mokymo proceso esmė ir paskirtis. Ugdymo turinio dokumentai. Mokymo metodai. Auklėjimo metodai. Mokymo organizavimo formos. Auklėjimo formos. Moksleivių pažangos ir pasiekimų vertinimas. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas. Klasės auklėtojo veikla.
    Pedagogika, špera(20 puslapių)
    2005-06-12
  • Pedagogika (24)

    Pedagogika - ugdymo mokslas ir menas. Pedagogikos mokslo raida. Pedagogikos ryšys su kitais mokslais. Edukologijos ir pedagogikos santykis, pedagogikos, edukologijos mokslų sistema. Pedagogikos mokslo atstovai. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo tikslų problema. Ugdymo tikslų ir uždavinių pagrindai. Sudėtinės ugdymo dalys. Asmenybės raida ir ugdymas. Vaiko vystymąsi lemiantys veiksniai. Švietimo sistemos samprata, tikslai, uždaviniai, principai. Švietimą reglamentuojantys dokumentai, jų charakteristika? Lietuvos respublikos švietimo sistemos struktūra, atskirų grandžių charakteristika. Profiliuotas mokymas. Mokinių pažinimo ir mokslinio tyrimo metodai. Pedagoginis eksperimentas. Mokytojas ugdytojas, jo profesiniai ypatumai. Pedagoginis pašaukimas ir sąlygos, mokytojų atestacija. Didaktika, jos raida. Ugdymo metodai ir klasifikavimas. Metodų pasirinkimo kriterijai. Pateikite ir charakterizuokite įvairius metodus. Mokymo(si) metodų parinkimo pagrindai. Tradiciniai ir netradiciniai mokymo(si) metodai. Ugdymo turinys. Jo ypatumai. Mokyklos ugdymo turinys, struktūra, ypatumai, blokai, koncentrai. Ugdymo turinį apibrėžiantys dokumentai. Mokymo(si) proceso esmė, etapai. Mokymo proceso komponentai, funkcijos? Mokymosi veiksniai. Mokymosi motyvai, interesai, jų kaitą sąlygojantys veiksniai? Mokymo organizavimo formos. Pamoka, jos privalumai ir trūkumai. Pamokos tobulinimo galimybės? Mokymo kryptys. Produktyvios mokymosi atmosferos sukūrimas. Mokymo(si) rezultatų tikrinimo bei vertinimo problema, funkcijos, principai? Tikrinimo ir vertinimo metodai, dažnesnės vertinimo klaidos, vertinimo rūšys? Papildomas ugdymas: tikslai, principai, metodai, formos. Tobulinimo kryptys. Auklėjimas, jo esmę, specifika, ryšys su mokymu. Klasės auklėtojas. Jos pagrindinės veiklos sritys, klasės auklėtojo vieta ugdymo procese. Auklėjamasis renginys mokykloje, jo tikslai, organizavimas. Mokinių saviugda (rūšys, būdai). Pedagoginis vadovavimas saviugdai. Pilietiškumo ugdymas, jo svarba, tikslai, uždaviniai, metodai. Dorinis ugdymas, jo pedagoginiai – psichologiniai pagrindai. Projektinis mokymas.
    Pedagogika, špera(8 puslapiai)
    2006-12-19
  • Pedagogika (25)

    Pedagogika kaip ugdymo mokslas ir menas. Pedagogikos mokslo sistema bei ryšiai su kitais mokslais. Žymiausi Lietuvos pedagogai. Lietuvos švietimo reformos esmė. Svarbiausieji dokumentai. Švietimo reformos įgyvendinimas mokykloje. Ugdymo veikėjai ir veiksniai. Šeimos, bažnyčios ir valstybės ugdomasis potencialas. Mokyklos ugdomoji galia. Pedagogo profesijos ypatumai. Pedagoginiai mokėjimai. Pedagoginio meistriškumo pamatai. Ugdymo samprata. Ugdymo daugiamatiškumas. Lavinimo ir auklėjimo sąryšis. Ugdymo tikslai: samprata, kėlimo pagrindai. Šiandieninės mokyklos ugdymo tikslai pamokai, papildomam ugdymui. Ugdymo turinys: struktūra bei pertvarkymo problemos nūdienos mokykloje, jį apsprendžiantys dokumentai. Dorovinio ugdymo problemos, uždaviniai ir turinys. Jo organizavimas šiuolaikinėmis sąlygomis. Mokinių pažinimo metodai. Duomenų apie mokinius panaudojimas ugdant. Asmenybės raida ir ugdymas. Vaiko asmenybės raida ir ją lemiantys veiksniai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Mokymosi motyvų problema. Ugdymo principai. Jų klasifikavimo pagrindai. Lietuvos švietimo principai. Reikšmingiausi, Jūsų nuomone, ugdymo principai bei jų charakteristikos. Ugdymo metodai bei būdai. Jų klasifikavimas. Metodų pasirinkimo pagrindai. Svarbiausių, jūsų manymu, metodų charakteristika. Ugdymo organizavimo formos. pamoka: apibrėžtis, tipai, struktūra. Reikalavimai šiuolaikinei pamokai. Rengimasis pamokai. Pamokos stebėjimas ir aptarimas. Ugdymo rezultatų tikrinimo bei vertinimo problemos, funkcijos, principai, metodai, dažnesnės vertinimo klaidos. Klasės auklėtojo vieta kitų ugdytojų tarpe. Problemiškiausi klasės auklėtojo veiklos barai. Klasės auklėtojo veiklos planavimas, organizavimas, tikrinimas bei vertinimas. Papildomas ugdymas: tikslai, principai, metodai, formos. Tobulinimo kryptys. Vaikų bei jaunimo organizacijų įtaka asmenybės tapsmui. Pasirinktos organizacijoms apibūdinimas. Lietuvos švietimo sistema.
    Mokslas ir švietimas, špera(35 puslapiai)
    2007-01-09
  • Pedagogika (27)

    Ugdymo pradžia ir institucinio švietimo sklaida Lietuvoje (IX – XVII amžius). Edukacinė komisija. Mokyklos ir pedagoginės minties raida XX amžiaus pradžioje (iki 1918 metų). Privatus švietimas. Švietėjai.
    Mokslas ir švietimas, špera(7 puslapiai)
    2007-02-09
  • Pedagogika (28)

    Pedagogika. Žmogaus ugdymas. Pedagogikos mokslo ištakos. Ugdymas. Ugdytinis ir ugdytojas. Mokinių pažinimas. Tyrimo metodai. Duomenų apie mokinį panaudojimas ugdant. Ugdytojo bruožai. Pedagogikos mokslų schema. Pedagogika ir kiti mokslai. Lietuvos švietimo sistema. Ugdymo principai. Didaktika. Mokymo teorijos raida. Mokytojas ir mokinys. Svarbiausios mokymo sąvokos. Mokymo procesas. Skirtingi požiūriai į mokymo turinį. Mokymo turinys kaip medžiaginės ir dvasinės kultūros vertybių sistema. Mokymo tobulinimo kryptys. Mokymo metodai. Aktyvieji mokymo metodai. Mokymo rezultatų tikrinimas ir vertinimas. Mokymo organizavimo raida. Mokykla – mokymo institucija. Pamokų planavimas. Papildomas ugdymas. Auklėjimas. Vertybes. Auklėjimo metodai. Dorinis mokinių ugdymas. Tautinio ugdymo esmė. Klasės auklėtojo vieta ir vaidmuo.
    Pedagogika, špera(17 puslapių)
    2007-05-04
  • Pedagogika (29)

    Humanistinė mokymo teorija. Objektyvūs ir subjektyvūs geros atminties pagrindai. Objektyvūs mokymosi. Gero įsiminimo veiksniai. Smegenų žievės aktyvumas. Kartojimas. Trukdžių pašalinimas. Informacijos kodavimas. Kūrybiškumo samprata. Fokalinių objektų metodas. Sumažėjusio pažangumo sindromas. Priežastys. Pagrindiniai 12 dėsnių, padėsiančių išvengti sumažėjusio pažangumo sindromo. Lyčių skirtumai. Stereotipai mokykloje. Lyčių gebėjimų skirtumai. Asmenybės savybių skirtumai.
    Pedagogika, špera(5 puslapiai)
    2007-05-17
  • Pedagogika (3)

    Pedagogika – mokslas ir menas. Mokinių pažinimas. Tyrimo metodai. Duomenų apie mokinį panaudojimas ugdant. Ugdymo tikslų problema pedagoginės minties raidoje, reformos dokumentuose. Asmenybės raida ir ugdymas. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo veiksniai ir veikėjai. Pedagogo profesijos esmė, specifika. Mokymo procesas, jo esmė, etapai (lygmenys). Svarbiausios sąvokos. Mokymo proceso modelis. Mokymo tikslai, turinio ir metodo vienovė. Mokymo principai. Diferencijuoto mokymo problema. Mokymo organizavimo formos. Pamokų tipai, struktūra. Mokinių sudominimo būdai. Geros pamokos bruožai. Kūrybiška pamoka. aktyvaus mokymo metodai. Grupinis mokymas. Projektai ir kiti metodai. Pokalbis (klausimų – atsakymų) – mokymo metodas. Jo rūšys, taikymas. Klausimų kategorijos. Ugdymo turinio raida jo ypatumai. Mokymo planas, programos (koncentrinės, linijinės, kompleksinės ir integruotos). Mokinių rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos, principai, metodai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Mokymosi motyvai. Mokinių nepažangumo socialinės, psichologinės ir pedagoginės priežastys. Papildomas ugdymas, jo uždaviniai, organizavimas. Tautinis auklėjimas istoriniame ir teoriniame kontekste. A. Maceina apie tautinį auklėjimą. Svarbiausios Lietuvos švietimo reformos kryptys, tikslai, principai. Profilinis mokymas. Mokykla – socialinio ugdymo institucija. Mokyklos tikslai, funkcijos. Profilinis mokymas. Auklėjimas – vertybių ugdymas. Auklėjimo specifika ir veiksniai. Mokymo ir auklėjimo vienovė. Auklėjimo principai. Dorinis auklėjimas – ugdymo pagrindas. Dorinių vertybių ugdymo psichologiniai – pedagoginiai pagrindai. Mokinio saviugda (rūšys, būdai). Savimonė. Pedagoginis vadovavimas saviugdai. Klasės auklėtojas, jo pagrindinės veiklos sritys. Mokinių, tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo formos.
    Pedagogika, špera(21 puslapis)
    2005-07-24
  • Pedagogika (30)

    Apibūdink pedagogiką kaip mokslą ir meną, nusakyk jos vietą ir reikšmę pedagogo profesinėje veikloje. Palygink bendrąją pedagogiką su kitais mokslais (filosofija, psichologija, logika). Mokinių pažinimas kaip mokinio ugdymo išeities pozicija. Tyrimo metodai. Apibūdink, kokiais metodais ir kaip tirsi tam tikro amžiaus mokinį. Duomenų apie mokinį panaudojimas ugdant. Ugdymo tikslų problema pedagoginės minties raidoje, švietimo reformos dokumentuose. Ugdymo idealusis tikslas – visapusiškos asmenybės formavimas. Sudėtinės ugdymo dalys. Asmenybės raida ir ugdymas. Trys vaiko vystymąsi lemiantys veiksniai. Kokiam veiksniui teikti pirmenybę, kodėl? Ugdymas kaip procesas, jo daugiamatiškumas. Ugdymo veiksniai ir veikėjai. Pedagogo profesijos esmė, profesiograma, specifika. Mokytojo pašaukimas ir meistriškumas kaip sėkmingo mokinių ugdymo pagrindas, jo vaidmuo reformuojant švietimą Lietuvoje. Mokymo procesas, jo esmė, etapai. Svarbiausios sąvokos – žinios, įgūdžiai, mokėjimai, vertybės. Mokymas ir mokymasis. Mokymo proceso modelis. Mokymo tikslų trys lygmenys. Mokymo tikslo, turinio ir metodo vienovė. Per pedagoginę praktiką kuriems tikslams įgyvendinti pamokoje daugiausia skyrėte dėmesio? Mokymo principai. Diferencijuoto mokymo problema. Išorinė ir vidinė diferenciacija, kuriuo principu grindžiame diferencijuotą mokymą, kodėl. Per praktiką taikytos diferencijuoto mokymo formos. Trys mokymo organizavimo formos, jų pranašumai ir trūkumai. Pamokų tipai, struktūra. Mokinių sudominimo būdai per praktiką mokykloje. Kūrybiška ir tradicinė pamoka, jų lyginimas. Stebėtų pamokų mokykloje analizė. Mokinių aktyvumo skatinimas tradiciniais ir naujausiais metodais. Aktyvaus mokymo metodai. Grupinis mokymas, projektai, minčių lietus ir kiti metodai (per praktiką įgyta metodų taikymo patirtis). Klausimų atsakymų (pokalbio) mokymo metodas. Pokalbio rūšys, taikymas. Klausimų 5 kategorijos (tipai). Kokius klausimų tipus mokytojai ir jūs dažniausiai naudojote praktikoje? Ugdymo turinys, jo raida ir pertvarkymo kryptys, reformuojant švietimą Lietuvoje. Mokymo planas, programos (individualios, modifikuotos, integruotos, kompleksinės, koncentrinės, linijinės). Mokinių rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos, principai, metodai. Ideografinė vertinimo sistema pradinėse klasėse. Asmeninio požiūrio į vertinimą raiška per praktiką. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Mokymosi motyvacija. Kuriuos mokinių skatinimo būdus naudojote praktikoje. Mokinių nepažangumo socialinės, psichologinės ir pedagoginės priežastys. Papildomas ugdymas, jo uždaviniai, organizavimas. Nepamokinės mokinių veiklos organizavimo tendencijos reformuojant švietimą Lietuvoje. Kokios nepamokinio darbo formos dominavo jūsų mokykloje? Tautinis auklėjimas teoriniame ir istoriniame kontekste. A. Maceina apie tautinį auklėjimą. Kokie tautinės kultūros elementai atsispindi mokymo turinyje ir šiuolaikinėje mokyklos praktikoje. Svarbiausios Lietuvos švietimo reformos kryptys, tikslai, principai. Profilinis mokymas. Mokykla - socialinio ugdymo institucija. Mokyklos tikslai, funkcijos. Ugdymo planas. Auklėjimas - vertybių ugdymas. Auklėjimo specifika ir veiksniai. Mokymo ir auklėjimo vienovė. Auklėjimo principai. Dorinis auklėjimas - ugdymo pagrindas. Dorinių vertybių ugdymo psichologiniai–pedagoginiai pagrindai. Mokinių saviugda. Savimonė. Pedagogo vadovavimas saviugdai. Ugdymas kaip mokytojo ir mokinių sąveika. Ugdomosios bendravimo galimybės. Mokymas bendradarbiaujant. Auklėjimo metodai. Palygink mokymo ir auklėjimo metodus. Etinio pokalbio metodas, jo uždaviniai, struktūra, tematika, pedagoginės veiksmingumo sąlygos (iš praktikos). Klasės auklėtojas, jo veiklos sritys. Darbo su klasės bendruomene tikslai ir būdai. Mokyklos ir šeimos trys bendradarbiavimo formos. Vaiko ugdymo šeimoje pedagoginės sąlygos. Papildomas ugdymas, jo rūšys. Mokinių organizacijos, jų raida ir vaidmuo reformuojant švietimą.
    Pedagogika, špera(17 puslapių)
    2007-05-25
  • Pedagogika (31)

    Auklėjimo samprata. Auklėjimo proceso specifika ir struktūra. Auklėjamo proceso psichologiniai pagrindai (internalizacijos procesas). Grįžtamasis ryšys aklėjimo procese. Auklėjimo rezultatai – išsiauklėjimas. Neformalaus vertinimo svarba auklėjime. Vertinamųjų sprendimų metodai ir apžvalga. Auklėjimą įtakojantys veiksniai, jų apžvalga. Bendrieji principai ir jų reikšmingumas auklėjimo procese. Specifinių auklėjimo principų apžvalga. Auklėjimo metodų bendra apžvalga. Rodomieji auklėjimo metodai. Sakytiniai auklėjimo metodai. Veikdinamieji auklėjimo metodai. Stimuliaciniai metodai. Auklėjimo turinio samprata. dorinis ugdymas: tikslas, turinys. Pilietiškumo ugdymo esmė ir samprata. Tautinis ir tarptautinis ugdymas mokykloje. Patriotinis ugdymas. Klasės auklėtojas: vaidmuo ir funkcijos. Šeimos samprata ir jos funkcijos. svarbiausios šeimoje ugdymo kryptys. Saviugda: esmė ir samprata, rūšys. Saviugdos metodai. Vadovavimas saviugdai. Klasės bendruomenės samprata ir santykiai klasėje. Klasės bendruomenės struktūra. Vadovavimas klasės bendruomenei. ugdymo sistema: formalus, neformalus, informalus ugdymas. Idealo reikšmė auklėjime.
    Pedagogika, špera(19 puslapių)
    2007-10-15
  • Pedagogika (33)

    Pedagogika - ugdymo mokslas ir menas, jos ryšys su kitais mokslais, svarbiausieji atstovai. Lavinimas. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo sampratą įtakojantys veiksniai. Vaiko ugdymą lemiantys veiksniai. Ugdymo veikėjai. Mokyklos ugdomoji galia. Lietuvos Respublikos (LR) švietimo sistemos principai, struktūra. Lietuvos Respublikos (LR) ugdymo institucijų tipai. Profiliuotas mokymas. Programuotas mokymas. Įvairių technologijų panaudojimas mokyme. Mokymo(si) kryptys. Integruotas ir diferencijuotas mokymas. Bendras mokymo krypčių supratimas. Pedagoginės sąveikos ypatumai. J. Vabalas-Gudaitis apie pedagoginę sąveiką. Ugdymo metodai ir būdai. Jų klasifikavimas. Atskirų metodų charakteristika. Mokymo(si) metodų parinkimo pagrindai. Tradiciniai ir netradiciniai mokymo(si) metodai. Mokinių pažinimo ir mokslinio tyrimo metodai. Pedagoginis eksperimentas. Mokytojas-ugdytojas, jo profesiniai ypatumai. Pedagoginis pašaukimas ir sąlygos. Mokytojas-ugdytojas, jo profesijos ypatumai, pedagoginio meistriškumo sąlygos. Lietuvos Respublikos (LR) švietimo sistemos raida, jos pertvarkymo ir organizavimo principai, atskirų grandžių charakteristika. Mokymo(si) procesas. Jo komponentai, funkcijos. Mokymas-ugdymo mokykloje pagrindas. Šiuolaikinės didaktikos problemos. Mokymo(si) proceso organizavimas ir valdymas. Mokymosi motyvai, interesai, jų kaitą sąlygojantys veiksniai. Pamoka. Reikalavimai pamokai. Rengimasis pamokai. Pamokos tobulinimo galimybės. Mokymosi rezultatų tikrinimo bei vertinimo problema, funkcijos, principai, metodai. Papildomas ugdymas: tikslai, principai, metodai, formos. Tobulinimo kryptys. Auklėjimas, jo esmė, specifika, santykis su mokymu. Klasės auklėtojas, jo pagrindinės veiklos sritys. Klasės auklėtojo vieta ugdymo procese. Mokinių ir studentų saviugda. Mokytojo saviugda. Saviugdos etapai. Mokinių ir studentų savivalda, jos įgyvendinimo keliai. Pilietinis ir tautinis ugdymas, jo svarba, tikslai, uždaviniai, metodai. Dorovinio ugdymo paskirtis ir problemos. Dvasingumo ugdymas įvairiuose mokomuosiuose dalykuose. Mokyklos, klasės, grupės bendruomenė, įtaka asmenybei, santykiai grupėje. Saugumo problema institucijose.
    Pedagogika, špera(27 puslapiai)
    2008-01-16
Puslapyje rodyti po