Pedagogika — mokslas ir menas. Mokinių pažinimas. Tyrimo metodai. Duomenų apie mokinį panaudojimas ugdant. Ugdymo tikslų problema pedagoginės minties raidoje, reformos dokumentacija. Asmenybės raida ir ugdymas. Vaiko vystymąsi lemiantys veiksniai. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo veiksniai ir veikėjai. Pedagogo profesijos esmė, specifika. Mokymo procesas, jo esmė etapai. Svarbiausios sąvokos. Mokymo proceso modelis. Mokymo tikslai turinio ir metodo vienovė. Mokymo principai. Diferencijuoto mokymo problema. Mokymo organizavimo formos. Pamokų tipai, struktūra. Moksleivių sudominimo būdai. Geros pamokos bruožai. Pamokos analizė. Aktyvaus mokymo metodai. Grupinio mokymo formos, projektų ir kiti metodai. Metodas. Jo rūšys, taikymas. Klausimų kategorijos. Ugdymo turinio raida, jo ypatumai. Mokymo planas, programos. Mokinių rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos, principai, metodai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Mokymosi motyvai. Mokinių nepažangumo socialinės, psichologinės, pedagoginės priežastys. Papildomas ugdymas, jo uždaviniai, organizavimas. Tautinis auklėjimas teoriniame ir istoriniame kontekste. A.Maceina apie tautinį auklėjimą. Svarbiausios Lietuvos švietimo reformos kryptys, tikslai, principai. Profilinis mokymas. Mokykla - socialinio ugdymo institucija. Mokyklos tikslai, funkcijos. Ugdymo planas. Auklėjimas - vertybių ugdymas. Auklėjimo specifika ir veiksniai. Mokymo ir auklėjimo vienovė. Auklėjimo principai. Dorinis auklėjimas - ugdymo pagrindas. Dorinių vertybių ugdymo psichologiniai – pedagoginiai pagrindai. Mokinių saviugda. Savimonė. Pedagogo vadovavimas saviugdai. Klasės auklėtojas, jo pagrindinės veiklos sritys. Mokinių tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo formos.
Pedagogika, konspektas(14 puslapių)
2006-05-29
Psichikos struktūra, sąmonė savimonė, pasąmonė. Psichinių ir fizinių reiškinių ryšys. Psichologijos tyrimo metodai, tyrimo strategijos. Tyrimo strategija. Tyrimo technikos. Jutimo ir suvokimo apibūdinimas. Fiziologiniai pagrindai. Jutimo ir suvokimo aktyvumas, motoriniai komponentai. Bendrieji jutimo dėsningumai. Bendrieji suvokimo ypatumai. Dėmesys. Dėmesio veiksniai. Dėmesio ypatybės individualūs skirtumai. Atmintis. Atminties posistemės ir rūšys. Atminties veiksniai. Individualūs atminties skirtumai. Atminties procesai, užmiršimas. Mąstymas. Mąstymo turinio formos (vaizdiniai, sąvokos, sprendimai). Mąstymo operacijos. Mąstymo rūšys, tipai ir raidos stadijos. Emocijos ir jausmai. Emocijų reiškinių savybės, funkcijos ir raiškos formos. Emocijų teorijos. Emocijų ir jausmų formos: stresas ir frustracija. Temperamento neurofiziologiniai pagrindai. Temperamento ypatybės. Temperamento tipų klasifikavimas. Psichologinis temperamento apibūdinimas. Charakteris, jo struktūra, jo ypatybių simptokompleksai. Charakterio bruožai ir asmenybės nuostatos. Charakterio formavimasis. Intelektas. Intelekto teorijos. Intelekto matavimas. Intelektą įtakojantys veiksniai. Intelektas ir amžius, intelektas ir kūrybiškumas. Intelekto kraštutinumai. Psichoanalitinė Z. Froido asmenybės teorija. Analitinė Jungo ir individualioji Adlerio asmenybės teorija. Humanistinė asmenybės teorija. Psichologijos mokslo atsiradimas; objektas, tikslas, uždaviniai. Psichologijos mokslo šakos, ryšiai su kitais mokslais. Asmenybės bruožų teorija.
Psichologija, konspektas(18 puslapių)
2006-05-29