Didaktikos dalykas: samprata, turinys, pagrindinės sąvokos. Istorinė didaktikos dalyko apžvalga. Mokymo proceso samprata ir charakteristika. Išorinės ir vidinės mokymo proceso pusės. Mokymo proceso funkcijos. Mokymąsi lemiantys veiksniai ir sunkumai. Mokymosi motyvai ir motyvacijos skatinimo būdai ir priemonės. Bendrosios programos ir išsilavinimo standartai. Mokomojo (N) dalyko programos apžvalga. Vadovėliai: funkcijos ir reikalavimai jiems. Vadovėlio rengimo reikalavimai ir principai. Vadovėlio funkcijos ir požymiai. Universaliosios (integruojančiosios) programos, jų bendra apžvalga. Bendra mokymo formų apžvalga. Pamoka: samprata, bruožai, tipai. Tradiciniai ir šiuolaikiniai reikalavimai pamokai. Pamokos kokybės kriterijai. Žinios. Veikla. Pamokų planavimas. Mokymo metodas: samprata, klasifikavimas. Žodiniai mokymo metodai. Pokalbio metodas: teoriniai pagrindai ir metodika. Vaizdiniai mokymo metodai. Praktiniai mokymo metodai. Mokymo metodų, pagal istoriškai susiformavusias mokymo kryptis (pagal L. Jovaišą), apžvalga. Į kompetencijas orientuoti (netradiciniai/aktyvieji) mokymo metodai: samprata, įvairovė. Mokymo(si) rezultatų kontrolė: tikslas ir funkcijos. Mokymo(si) rezultatų tikrinimas: rūšys, metodai, reikalavimai. Mokymo(si) rezultatų vertinimas: tikslai, nuostatos, principai, rūšys ir būdai.
Pedagogika, konspektas(12 puslapių)
2010-02-09
Geležies amžiaus gyvenvietės Lietuvoje ir to laikotarpio Vakarų Europos miestai. Įvadas. Darbo tikslas – išsiaiškinti geležies amžiaus gyvenviečių raidą Lietuvoje ir to paties laikotarpio Vakarų Europos miestų raidą. Lietuvos gyvenvietės geležies amžiuje (V amžius prieš mūsų erą – XII amžius). Lietuvos gyvenvietės ankstyvajame geležies amžiuje (V-I amžius prieš mūsų erą). Lietuvos gyvenvietės senajame geležies amžiuje (I amžius prieš mūsų erą - V amžius). Lietuvos gyvenvietės viduriniajame geležies amžiuje (V-IX amžius). Lietuvos gyvenvietės vėlyvajame geležies amžiuje (IX-XII amžius). Vakarų Europos miestai V-XII amžiuje. Išvados.
Istorija, referatas(14 puslapių)
2010-01-29
Ugdymo sistemos. XIX amžiaus pabaiga- XX amžiaus pradžia pedagoginės kryptys Vakarų Europoje ir JAV (Jungtinėse Amerikos Valstijose). XIX amžiaus pabaiga - XX amžiaus prsdžia progresyvūs pokyčiai. Europos švietime: "Darbo mokykla". Pragmatinė pedagogika. Individualistinė pedagogika. Socialinė pedagogika. Nepriklausomos Lietuvos švietimo sistemos kūrimas (1918-1940 metais). I etapas – 1918-1925 metai. Problemos, susijusios su švietimu Lietuvoje. II etape iškyla naujos problemos (1925-1936). III etapas – 1936-1940 metai. Švietimas Lietuvoje 1940-1945 m. Švietimas Lietuvoje 1940-1990 metais. Prigimties ir aplinkos poveikio teorija ir jos atstovų idėjos. Dabartinės Lietuvos švietimo sistemos problemos ir naujovės. Kultūros pedagogikos kryptys ir jos atstovų idėjos - (S. Šalkauskio ir A. Maceinos mintys apie tautinį auklėjimą. Išsiaiškinti, kaip jie pateikia sąvokas "tauta", "tautinė civilizacija", "tautinis", "patriotinis", "tarptautinis", "nacionalinis" auklėjimas, kokios sąlygos reikalingos, kad galėtų gyvuoti tauta). Eksperimentinė pedagogika Lietuvoje ir jos atstovų veikla - (J. Vabalo-Gudaičio straipsniai "Konstrukcinės sąveikos pedagogika", "Pedagogiška tvarka klasėje ir jos palaikymas", "Gimtosios kalbos reikšmė"). Naujojo auklėjimo kryptis ir jos atstovų idėjos. (J. Laužiko mintys apie mokinių pažinimo svarbą ir metodus). Naujosios ugdymo sistemos. Mokymo individualizavimas. Valdorfo pedagogika. Montesori. "Geros sistemos".
Mokslas ir švietimas, konspektas(13 puslapių)
2010-02-02
Įvadas. Darbo tikslas, išnagrinėti vaikystę XIX a., kokia ji buvo, kuo ji skiriasi nuo dabartinės. Vaikystė – fenomenali žmogaus gyvenimo apraiška. Tėvo vaidmuo vaiko auklėjime. Motina. Vaikystė lietuvių literatūroje. Išvados.
Istorija, referatas(8 puslapiai)
2010-01-15
Įvadas. Ž.A. Gobino bandymai įrodyti viešpataujančio elito egzistavimo būtinybę ir iškėlė teoriją, pagal kurią nelygybė yra susijusi su rasiniais skirtumais ir iš jų ištekanti rasinė kova yra varančioji jėga tautų raidoje. Išvados.
Istorija, namų darbas(7 puslapiai)
2010-01-15