Pagrindinės sąvokos. Dirglumas. Dirgiklių klasifikacija. Skersaruožiai ir lygieji raumenys. Žalingi įpročiai ir jų profilaktika. Neuronas – struktūrinis nervų sistemos vienetas. Moksleivių poilsis ir laisvalaikis. Pamokos organizavimas. Nuovargio profilaktika. Sąlyginiai ir nesąlyginiai refleksai. Bendras centrinės nervų sistemos supratimas. Vegetacinės nervų sistemos reikšmė vaiko organizmui. Šviesos ir spalvų reikšmė. Audiniai. Lytinės liaukos. Lytinis auklėjimas. Režimas ir jo reikšmė vaiko sveikatai. Klausos analizatorius. Oro patekimas į plaučius. Gryno oro reikšmė sveikatai. Vaikų traumos (judėjimo sistemos sutrikimai). Kaulų sandara. Klasifikacija. Vaikų griaučių vystymasis. Šiluminis ir saulės smūgiai. Vaiko kvėpavimas. Uoslės ir skonio analizatoriai. Triukšmo įtaka vaiko organizmui. Virškinimas burnoje. Kraujo sandara. Kepenų ir kasos vaidmuo virškinime. Vaiko organizmo grūdinimo reikšmė. Vaiko širdis. Mineralinių medžiagų ir vandens reikšmė vaiko organizmui. Pagrindiniai racionalios mitybos principai. Vaikų inkstų sandara. Šlapimo susidarymas. Vaikų odos priežiūra. Ligos. Galimi. sužalojimai. Aukštoji nervinė veikla. Vaikų kvėpavimo sistemos ypatumai. Vitaminų reikšmė vaiko sveikatai. Odos sandara ir funkcijos. Virškinimas žarnyne. Rezorbcija. Hormonų įtaka moksleivio adaptacijai. Hormonai ir augimas. Vidaus sekrecijos liaukos. Baltymų, riebalų, angliavandenių apykaita ir reikšmė vaiko organizmui. Šlapimo nelaikymas naktį. Vaikų infekcinės ligos (tymai, raudoniukė, skarlatina, gripas). Kraujo grupės. Kraujo perpylimas. Alergija ir uždegimai. Regėjimo sutrikimai. Akomodacija. Vaikų kraujospūdis, jo sutrikimai. Vaikų nervų sistemos ypatumai. Nerviniai centrai. Vaikų raumenų vystymasis. Netaisyklinga. laikysena. Stuburo iškrypimai. Plokščiapėdiškumas. Centrinės nervų sistemos (cns) reikšmė vaiko organizmui. Aukštosios nervinės veiklos supratimas. Tipai. Pirmoji ir antroji signalinės sistemos. Motyvacijos ir emocijos. Sveikatos įtaka moksleivio veiklai. Apsisaugojimo nuo ligų priemonės. Motoriniai vienetai ir raumeninės skaidulos. Mokymasis ir atmintis. Lytiniai organai, lytinis brendimas. Miego reikšmė vaiko sveikatai. Užkrečiamų skrandžio ir žarnyno ligų, bei apsinuodijimo maistu profilaktika mokykloje. Refleksas – nervų sistemos veiklos pagrindas. Daltonizmas. Žvairumas. 1. Vaiko augimas ir vystymasis. Jaudinimas ir slopinimas nervų sistemoje. Fizinis vaiko išsivystymas ir jo įvertinimas. Bendras analizatorių supratimas. Odos ir pusiausvyros analizatoriai. Virškinimo trakto ligos. Pulsas ir jo nustatymas. Kaulinio audinio susidarymas. Traumos. Trauminis šokas. Pirma pagalba traumų atveju. Lytinės liaukos. Lytinių požymių vystymasis. Kraujo kiekis. Jo nustatymo būdai. Kraujo krešėjimas. Vaikų dantys ir jų priežiūra. Smegenų žievė aukštosios nervinės veiklos pagrindas. Maisto patekimas į virškinamąjį traktą Vaiko mityba. Mitybos režimas. Periferinė nervų sistema. Šalinimo organų sutrikimai ir jų profilaktika . Vaiko plaučiai. Plaučių ventiliacija. Įkandimai. Svetimkūnių patekimas į organizmą. Higieninis mokymas ir auklėjimas mokyklose. Ląstelės sandara ir funkcijos. Kūno kultūros reikšmė kaulų ir raumenų sistemos formavimuisi. Higienos reikalavimai pamokoms ir žaidimams. Vaikų nervingumas. Moksleivio sveikatos saugojimas. Sveikatos įvertinimai. Sveikatos grupės. Vaistiniai augalai. Judėjimo aktyvumas ir sveikata. Įvairių veiksnių sukeliami kraujo ir kraujotakos pakitimai. Protinio darbo įtaka kraujo sudėčiai ir kraujotakai. Nuovargis ir jo profilaktika.
Anatomija, špera(30 puslapių)
2009-02-17
Įvadas. Asmenybės sutrikimų klasifikacija. Paranoidinė asmenybė. Šizoidinė asmenybė. Antisociali asmenybė. Emociškai nestabili asmenybė. Histriorinė (isterinė) asmenybė. Anankastinė asmenybė. Nerimastinga (vengianti) asmenybė. Priklausoma asmenybė. Išvados.
Asmenybės psichologija, namų darbas(6 puslapiai)
2009-02-13
Įvadas. Savižudybės jaunų žmonių tarpe. Jaunesniųjų ir vyresniųjų paauglių skirtumai. Paauglių suicidinių elgsenų motyvacija. Paauglių savižudybių prevencijos modelis mokykloje.
Raidos psichologija, referatas(7 puslapiai)
2009-02-21
Įvadas. Savižudybė. Savižudybės jaunimo tarpe. Jaunesniųjų ir vyresniųjų paauglių skirtumai. Paauglių suicidinių elgsenų motyvacija. Statistiniai duomenys. Paauglių savižudybių prevencijos modelis Lietuvoje. Kaip padėti žmogui galvojančiam apie savižudybę. Išvados.
Socialinė psichologija, referatas(11 puslapių)
2010-02-24
Socialinių paslaugų samprata. Socialinių paslaugų klasifikavimas. Socialinių paslaugų infrastruktūra (tinklas). Socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo principai. Socialinių paslaugų įstaigų veiklos organizavimas. Socialinių paslaugų, teikiamų klientui gyvenant savo namuose, organizavimas. Globos pinigai socialinių paslaugų sistemoje. Socialinių paslaugų poreikio nustatymas (vertinimas). Socialinių paslaugų finansavimas ir apmokėjimas. Socialinių paslaugų kokybės vertinimas ir standartų rengimas. Socialinių paslaugų teikimo reglamentavimas. Socialinių darbuotojų, kaip paslaugų teikėjų, funkcijos ir veiklos organizavimas. Nevyriausybinių organizacijų (NVO) vaidmuo teikiant socialines paslaugas. Pagrindinės Europos Sąjungos (ES) šalių socialinių paslaugų tendencijos.
Socialinis darbas, konspektas(6 puslapiai)
2009-02-20
Kliento samprata socialiniame darbe. Termino klientas samprata. Tapsmas klientu. Atskiro kliento supratimas. Daugiaklientės sistemos samprata: šeima. Tarpasmeninė sąveika. Socialinio darbuotojo ir kliento veiksmų sistemos tipas. Santykiai. Bendravimas. Socialinis darbas kaip atsakas į rūpestį ir poreikį. Socialinis darbas: žinių, vertybių ir įgūdžių derinimas. Vertybės. Yra keli apibrėžimai. Įgūdžiai. Įgūdžio apibrėžimas sociologijoje. Socialinis darbas kaip intervencija į žmonių sąveikas. Visi šie barjerai yra tarpusavio santykių dalis. Socialinis darbas kaip problemos sprendimo procesas. Sąvokų apibrėžimai. Problema. Problemos sprendimo proceso etapai. Preliminarus problemos formulavimas. Socialinio darbo/pedagogo praktika ir problemos sprendimo procesas. Problemos sprendimo procesas ir rėmimosi asmens stiprybėmis kryptis.
Socialinis darbas, konspektas(4 puslapiai)
2009-02-20
Sveikatos samprata ir pagrindinės sąvokos. Fizinio aktyvumo ir sveikatos ryšys. Profilaktinis fizinio aktyvumo ir treniruočių poveikis. Reguliariai atliekamų fizinių pratimų įtaka sveikatai ir darbingumui. Fizinių pratimų įtaka žmogaus organizmo sandarai ir funkcijai. Kompleksinis sveikatos būklės vertinimas ir individualių pratimų parinkimas. Sveikatos stiprinimas fiziniais pratimais. Sveikatai svarbios fizinės ypatybės. Žmogaus fizinio pajėgumo vertinimo testai. Sveikatos stiprinimo programų sudarymo metodinės kryptys. Aerobinis darbingumas ir jo vertinimas. Aerobinio darbingumo lavinimas: metodai ir priemonės. Cikliniai pratimai, lavinantys bendrąją ištvermę. Raumenų jėgos lavinimas: metodai ir priemonės. Raumenų jėgos ir ištvermės ryšys. Lankstumas: vertinimas ir lavinimas. Fizinio pajėgumo testai (eurofit). Sveikatos rizikos faktoriai, jų vertinimas. Širdies kraujagyslių sistemos ligos: profilaktika ir reabilitacija. Socialinė reabilitacija: rūšys ir principai. Invalidų integracija į gyvenimą ir darbą.
Medicina, konspektas(27 puslapiai)
2009-03-20
Šeimos sąvoka. Santuoka. Santuokos apribojimai. Šeimos vaidmuo vaiko asmenybei. Šeimos vaidmuo asmenybės tapsmui. Šeimos funkcijos samprata ir tipai. Vaikų ugdymo funkcija. Šeimos funkcijų įtaka vaiko ugdymui. Konstrukcinės sąveikos ir bendradarbiavimo pedagogika. Tėvų auklėjimo stiliai. Tėvų ir vaikų bendravimo svarba. Tėvų ir vaikų susvetimėjimas. Elgesio ydos. Tėvų bendravimo su vaikais klaidos. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo svarba, uždaviniai. Tėvų ir pedagogų vaidmenys. Mokyklos ir šeimos partnerystės problemos. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo formos. Individualios bendradarbiavimo su šeima formos. Pedagogo ir tėvų bendravimo lygmenys. Sėkmingo ir nesėkmingo bendravimo požymiai. Klausymasis, jo svarba bendraujant. Individualaus pokalbio vedimas. Pedagoginio tėvų švietimo formos. Šeimos politika. Parama šeimai. Savivaldybių paramos skyriai. Savivaldybių švietimo skyriai. Vaikų teisių apsaugos tarnyba. Moters veiklos centras. Šeimos centrai. Caritas. Moterų krizių centras. Vaiko dienos centrai. Laikinieji vaikų globos namai. Psichologinė pagalba telefonu. Dingusių žmonių šeimos paramos centras. Pedagoginis-psichologinis centras. Kartų namai.
Pedagogika, konspektas(12 puslapių)
2009-02-20