Edukologija - žmogaus ugdymo mokslas. Edukologijos samprata ir sąvoka. Edukologija ir šiuolaikinės gyvensenos aktualijos. Pagrindinės sąvokos edukologijoje. Sąvokos ir jų vartojimas. Ugdymas kaip bendravimas. Ugdymas kaip veikla. Ugdymo sąvokos ugdytojo veikloje. Lyginamosios edukologijos paskirtis. Tyrimų tipai gali būti. Edukologijos ryšys su kitais mokslais.
Pedagogika, konspektas(19 puslapių)
2007-11-21
Edukologijos idėjų ištakų apžvalga. Trumpa pasaulinės patirties apžvalga. Tolimųjų Rytų švietimas. XVII amžiaus ugdymo mokslo sistema. XVIII amžiaus ugdymo plėtotė. XIX amžiaus ugdymas. Edukologijos idėjų ištakos Lietuvoje. Martyno Mažvydo išleista pirmoji lietuviška knyga. Konstantinas Sirvydas. Albertas Kojelavičius-Vijūkas. Aronas Aleksandras Olizarovijus. Simonas Daukantas. Kristijonas Donelaitis. Motiejus Valančius. Pilnutinio ugdymo savybės. Pilnutinio ugdymo veiksniai. Primygtini dabarčiai pilnutinio ugdymo punktai. Tautinis auklėjimas. Tautiškumo samprata lietuvio individualybėje. Pilietiškumas. Ar skiriasi pilietiškumo ir tautiškumo sąvokos.
Pedagogika, konspektas(34 puslapiai)
2007-11-21
Ugdymo tikslo problema. Ugdymo filosofijos tradicijų apžvalga. Ugdymo tikslas. Ugdymo veiksnių problema. Ugdymo filosofijos trumpa apžvalga. Liberalioji srovė. Bihevioristinė srovė. Radikaliosios tradicijos. Analitinė filosofinė srovė. Humanistinis suaugusiųjų švietimas. Subjektyvūs veiksniai. Edukologiniai tyrimai ir tyrimų metodai. Mokslinės veiklos ypatumai. Pažinimo proceso elementai. Pagal pobūdį moksliniai tyrimai skirstomi. Skiriami ir pažinimo lygiai. Mokslinio pažinimo kryptys. Edukologijoje tiriami ugdymo reiškiniai, pavyzdžiui. Edukologinių tyrimų etapai ir metodai.
Pedagogika, konspektas(27 puslapiai)
2007-11-21
Egzogeniniai (išoriniai) veiksniai. Ugdytinio asmenybės reikšmė ugdymo procese. Individas, individualybė, asmenybė – kas tai. Endogeniniai veiksniai. Egzogeniniai veiksniai. Endogeniniai (vidiniai) veiksniai. Egzogeniniai (išoriniai) veiksniai. Amžiaus tarpsnių charakteristika. Lentelė (Amžius, Charakteristika, Veikla). Auklėtinio temperamentas ir intelektualinis savitumas. Auklėtinio kilmė ir problemos. Individas, individualybė, asmenybė. Ugdytojai - ugdymo veikėjai. Ugdymo veikėjai. Ateitininkų organizacijos veikla. Skautiško ugdymo sistemos pamatai. Ugdytojas, asmenybė ir profesionalumo klausimai. Mokytojo vaidmuo mokantis bendradarbiaujant. Mokytojo veikla prieš pradedant darbą grupėse. Užduočių aiškinimas ir pateikimas. Mokytojo veikla mokiniams dirbant grupėse. Mokytojo veikla grupinio darbo pabaigoje. Mokymo turinys. Situacijos analizė. Tikslų numatymas. Diagnostinis vertinimas. Ugdomasis vertinimas. Apibendrinamasis (suminis) vertinimas. Ipsatyvinis vertinimas. Ideografinis vertinimas. Norminis vertinimas. Kriterinis vertinimas.
Pedagogika, konspektas(40 puslapių)
2007-11-21
Didaktika, jos samprata ir paskirtis. Mokymo ir mokymosi metodai. Mokymo metodų įvairovė. Metodo struktūra. Mokymo- mokymosi metodų pavyzdžiai. Diskusijų grupės ir grupių projektai. Mokymasis drauge. Ekspertų metodas. Grupinis tyrimas. Mozaika. Bendras Piešinys. Kampai. Mokymasis komandose. Bendradarbiavimas integruojant skaitymą ir rašymą. Paskaita. Seminaras. Laboratoriniai darbai. Kritinis mąstymas. Kritinio mąstymo įgūdžiai. Kritinio mąstymo etapai. Susiliejantis ugdymas. Susiliejančio ugdymo principai. Švietimo sistemos samprata. Švietimo dokumentai. Švietimo tobulinimas. Lietuvos švietimo koncepcija. Lietuvos švietimo koncepcija. Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatos. Lietuvos švietimo plėtotės gairės. Švietimo sistemos plėtotės nuostatos. Tolesnės švietimo raidos kryptys. Naudojami terminai.
Pedagogika, konspektas(32 puslapiai)
2007-11-21