Psichologijos mokslo objektas, uždaviniai, tyrimo principai ir metodai. Asmenybės samprata, jos struktūra. Asmenybės pažinimo procesai. Asmenybės emocinės valios sferos apibūdinimas. Raidos ir pedagoginė psichologija. Raidos ir psichologijos objektas. Raidos tarpsnio(periodo, stadijos) samprata. Psichikos raida antrojoje vaikystėje. Paauglystė. Pedagoginės psichologijos objektas. Įvadas į mokymą. Moksleivių mokymasis. Mokymosi tipai. Prasmingas ir beprasmis mokymasis. Mokymosi sėkmės veiksniai. Mokymosi motyvacija, jos prigimtis, tipai, žadinimo būdai. Mokymo metodai. Moksleivio vertinimas. Socialinė psichologija. "Aš" vaizdo apibūdinimas, arba iš kur aš žinau, kad aš tikrai esu aš. "Aš" vaizdo įsisąmoninimas. "Aš" vaizdo pastovumas. "Aš" vaizdo turinys. Savęs vertinimas. Žmonių grupės. Tarpasmeniniai santykiai grupėse. Grupės įtaka asmenybei. Lyderystė. Bendravimo psichologija. Konfliktų psichologiniai ypatumai. Konflikto sprendimo taktikos.
Psichologija, špera(33 puslapiai)
2005-07-24
Valstybinio egzamino klausimai ir atsakymai. Dailės didaktikos sąvoka. Jos uždaviniai ir ryšys su bendrąja didaktika. Istorinė dailės mokymo apžvalga. Pagrindinės dailės mokymo kryptys. Dailės mokymo raida Lietuvoje. Šiuolaikinės dailės mokymo tendencijos. Lietuvos švietimo sistema ir dailės mokymas. Dailės dalyko vieta ir paskirtis bendrojo lavinimo mokykloje. Formalus ir neformalus ugdymas. Meninis ugdymas ir dailė. Dailės dalyko tikslas ir uždaviniai bendrojo lavinimo mokykloje. Dailės sąvoka, dailė ir mokslas. Periodiški pokyčiai dailės teorijose. "Grožio " koncepcija. Vaikų dailės sąvoka. Vaikai ir dailininkai. Dailės mokymo turinys. Dailės dalyko sritys. Dailės mokymą reglamentuojantys dokumentai. Bendrojo lavinimo mokyklos bendrosios programos, jų struktūra ir paskirtis.
Pedagogika, konspektas(7 puslapiai)
2005-07-24
Mechaninės pavaros kinematinis skaičiavimas. Elektros variklio parinkimas. Pavaros perdavimo skaičiaus nustatymas. Pavaros velenų sukimosi dažnio, kampinio greičio, galingumo ir sukimosi momento nustatymas. Trapecinių diržų pavaros skaičiavimas. Grandininės pavaros skaičiavimas. Įstrižakrumplės pavaros skaičiavimas. Lėtaeigės pavaros skaičiavimas. Greitaeigės pavaros skaičiavimas. Reduktoriaus velenų apytikslis skaičiavimas. Varantysis velenas. Tarpinis velenas. Varomasis velenas. Varančiųjų ir varomųjų krumpliaračių konstrukciniai matmeny. Reduktoriaus korpuso elementų konstrukciniai matmenys. Varančiojo veleno skaičiavimo schema. Ilgaamžiškumo skaičiavimai. Tarpinio veleno skaičiavimo schema. Ilgaamžiškumo skaičiavimai. Varomojo veleno skaičiavimo schema. Ilgaamžiškumo skaičiavimai. Patikrinamasis velenų nuovargio skaičiavimas.
Mechanika, kursinis darbas(40 puslapių)
2005-07-24
Pedagogika – mokslas ir menas. Mokinių pažinimas. Tyrimo metodai. Duomenų apie mokinį panaudojimas ugdant. Ugdymo tikslų problema pedagoginės minties raidoje, reformos dokumentuose. Asmenybės raida ir ugdymas. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo veiksniai ir veikėjai. Pedagogo profesijos esmė, specifika. Mokymo procesas, jo esmė, etapai (lygmenys). Svarbiausios sąvokos. Mokymo proceso modelis. Mokymo tikslai, turinio ir metodo vienovė. Mokymo principai. Diferencijuoto mokymo problema. Mokymo organizavimo formos. Pamokų tipai, struktūra. Mokinių sudominimo būdai. Geros pamokos bruožai. Kūrybiška pamoka. aktyvaus mokymo metodai. Grupinis mokymas. Projektai ir kiti metodai. Pokalbis (klausimų – atsakymų) – mokymo metodas. Jo rūšys, taikymas. Klausimų kategorijos. Ugdymo turinio raida jo ypatumai. Mokymo planas, programos (koncentrinės, linijinės, kompleksinės ir integruotos). Mokinių rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos, principai, metodai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Mokymosi motyvai. Mokinių nepažangumo socialinės, psichologinės ir pedagoginės priežastys. Papildomas ugdymas, jo uždaviniai, organizavimas. Tautinis auklėjimas istoriniame ir teoriniame kontekste. A. Maceina apie tautinį auklėjimą. Svarbiausios Lietuvos švietimo reformos kryptys, tikslai, principai. Profilinis mokymas. Mokykla – socialinio ugdymo institucija. Mokyklos tikslai, funkcijos. Profilinis mokymas. Auklėjimas – vertybių ugdymas. Auklėjimo specifika ir veiksniai. Mokymo ir auklėjimo vienovė. Auklėjimo principai. Dorinis auklėjimas – ugdymo pagrindas. Dorinių vertybių ugdymo psichologiniai – pedagoginiai pagrindai. Mokinio saviugda (rūšys, būdai). Savimonė. Pedagoginis vadovavimas saviugdai. Klasės auklėtojas, jo pagrindinės veiklos sritys. Mokinių, tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo formos.
Pedagogika, špera(21 puslapis)
2005-07-24
Lietuvoje augančios medžių veislės. Medžio ir medienos sandara. Mikrostruktūra. Medienos fizinės savybės. Atsparumas gniuždymui išilgai pluoštų. Atsparumas statiniam lenkimui. Atsparumas tempimui. Medienos kelias ir jos apdirbimas. Miškas. Medžio pjovimas. Medienos džiovinimas. Drėgnumas. Natūralus medienos džiovinimas. Dirbtinis medienos džiovinimas. Medienos trūkumai ir ydos. Medienos apsauga nuo irimo. Darbo vieta ir įrankiai. Staliaus darbo vieta. Įrankiai. Medžio dirbinių detalių jungimas. Darbo vieta. Metalo darbų įrankiai. Bendrosios saugaus darbo taisyklės. Braižybos pradmenys. Linijos ir ženklai. Matavimo įrankiai ir jų naudojimas. Žymėjimo įrankiai ir jų naudojimas. Metalų, lydinių rūšys ir profiliai. Metalų atpažinimas ir jų rūšies nustatymas. Rankinis metalo pjūklelis. Pjovimas rankiniu metalo pjūkleliu. Metalo kirtimas. Kirstuko paruošimas. Kirstuko naudojimas. Skardos kirpimas ir įrankiai. Kirpimas tiesia linija. Vidinių lenktų kontūrų kirpimas. Kniedės ir kniedijimas. Kniedžių gaminimas. Galimos kniedijimo klaidos. Metalų suvirinimas. Metalų suvirinimas dujomis. Suvirinimo viela ir fliusas. Detalių suvirinimas bronzine viela arba kietuoju lydmetaliu. Metalų suvirinimas elektros lanku. Suvirinimo elektros lanku aparatas. Metalų virinimas elektros lanku. Taškinis suvirinimas elektra. Metalų litavimas. Litavimo įrankiai. Sujungimo vietų, skardos dirbinių siūlių litavimas. Laidų sulitavimas. Sriegiai. Metrinė sriegių sistema. Sriegikliai ir sriegpjovės. Sriegimas. Mechaninis sriegimas. Varžtai. Metalų terminis apdirbimas. Metalo įkaitimo temperatūra ir ją atitinkanti spalva. Plieno paviršiaus nykstančios spalvos ir jų priklausomybė nuo temperatūros. Metalų ir lydinių atkaitinimo temperatūra ir aušinimo terpė. Atkaitinimas ir ėsdinimas. Metalo dirbinių liejimas. Liejimo būdai. Liejimo įrankiai ir priemonės. Formavimo medžiagos (žemės). Modelių medžiagos. Formavimas. Metalo arba lydinio paruošimas liejimui. Meniniai metalų darbai ir dirbiniai. Šaltasis metalų kalinėjimas (metaloplastika). Metalų kalinėjimas, spaudimas, štampavimas. Kontūrinis kalinėjimas. Metalo pjaustinėjimas. Fasoninis bei tūrinis metalų kalinėjimas. Kalinėtų dirbinių puošimas. Graviravimas kaip meno rūšis. Graviravimas. Meninio dirbinio paviršiaus ėsdinimas. Emaliavimas. Meninių dirbinių apdaila emaliavimo būdu. Meninis dirbinių juodinimas. Nėriniai iš vielos (filigranas). Metalo dekoratyvinių dirbinių gaminimas rotaciniu spaudimu. Mašinos, įrankiai, ruošiniai ir medžiagos. Dirbinio rotacinis spaudimas. Mechaninis metalų apdirbimas. Tekinimas. Tekinimo – sriegimo staklių pagrindiniai duomenys. Tekinimo peiliai. Centravimas. Kūginių paviršių tekinimas. Pjovimo režimai. Paviršiaus rifliavimas. Špindelio griebtuvas. Gręžimas tekinimo sriegimo staklėmis. Drožimas. Frezavimas. Horizontalaus frezavimo staklės. Pagrindinės saugaus darbo taisyklės. Frezos. Frezavimas ir jo sudėtinės dalys. Frezavimo staklių technologiniai įtaisai ir jų naudojimas. Grąžtai ir gręžimas. Gręžtuvai ir grąžtai. Grąžto galandimas. Gręžimas rankiniu gręžtuvu. Gręžimas stalinėmis gręžimo staklėmis. Didelio skersmens skylių gręžimas. Detalės tvirtinimo būdai. Išgręžtų skylių gilinimas ir plėtimas. Išgręžtų skylių plėtimas. Gręžimas. Metalų dildės ir dildymas. Dildžių skirstymas pagal jų profilį. Dildžių priežiūra. Dildymas. Metalo dirbinių šlifavimas ir įrankių galandimas. Saugaus darbo taisyklės šlifuojant. Paviršiaus apdirbimas.
Kita, konspektas(76 puslapiai)
2005-07-24