Įvadas. Teorijos aiškinančios kalbos raidą. B.Skinerio teorija. Socialinis išmokimas, imitacija ir kalba. Chomsky teorija. Vygotskis. Pirmieji vaiko kalbos garsai. Autonominė vaiko kalba. Vieno žodžio stadija. Dviejų žodžių stadija.
Mokinių vertinimo sistemos tikslai. Ar pažymiai nėra tiesiog farsas, jei visais būdais vertinant mokinius taip dažnai yra daroma klaidų ir vienų mokytojų vertinimas taip skiriasi nuo kitų mokytojų vertinimo? Ar pažymiai ir testavimas trukdo ar padeda mokymuisi? Ar nėra taip, kad pažymiai ir tikrinimo sistemos dažnai sukelia mokinių įtampą ir nerimą, ir dėl to mokiniai pradeda sukčiauti? Viena iš mokinio pasiekimų vertinimo galimybių ("Mokininio pasisekimo knygelė"). Vertinimo uždaviniai.