Pradinė mokykla, jos bruožai. Specifiniai pradinės mokyklos tikslai. Pradinės mokyklos ugdymo kryptis. Efektyvios mokyklos bruožai. Moksleivių saviraiška mokykloje. Mokymo programos. Mokymo turinį atskleidžiantys dokumentai. Programų modifikavimo ir adaptavimo bendrieji principai. Drausmės palaikymo problemos ir galimybės. Didaktika – mokymo ir mokymosi mokslas. Palankaus mikroklimato pamokoje laikymasis. Mokymo proceso samprata. Mokymo ir mokymosi tikslai. Mokymo turinys. Vadovėliai. Mokymo metodai ir būdai. Mokymo organizavimo formos. Kitos mokymo formos. Mokymo proceso etapai. Tikrinimo principai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Gabių vaikų ugdymas. Mokymas maža komplektinėje mokykloje. Įvairios ugdymo sistemos pradinėse klasėse. Idiografinis vertinimas.
Ethos - tauta. Kuo lietuviai įdomūs Europai. Anot Rimanto Vėbros tauta turi keletą svarbių požymių. Baltų religijos ir mitologijos rašytinių šaltinių pobūdis. Ikikrikščioniškoji (pagonybės) baltų (lietuvių) religija. Sluoksniai. Mitinis pasaulis, medis, kaip pasaulio modelis, senovės baltų (lietuvių) pasaulėžiūroje. Pagrindiniai baltų pagonybės bruožai krikšto išvakarėse. Svarbiausi mitinės pasaulėžiūros bruožai. Šventės. Baltiškojo kalendoriaus raidos etapai. Gotika Lietuvos architektūroje. Renesansas Lietuvos architektūroje. Barokas Lietuvos architektūroje. Klasicizmas Lietuvos architektūroje. Lietuvos krikšto reikšmė kultūros raidai. Švietimas 14-16 amžiuje. Gotikos paminklai. Renesanso manierizmo paminklai. Baroko paminklai. Klasicizmo paminklai.