Šperos.lt > Konspektai
Konspektai

(4248 darbai)

Dendrologija (3)Savaiminis medžių išsiretinimas. Medynų ir miško elementų tarpusavio ryšys. Medžių augimas ir vystymasis. Rūšių kaita. Medynų tipai. Sėklininkystės pagrindai. Sumedėjusių augalų sėklų prinokimo laikas. Skaityti daugiau
Dendrologija (4)Vaisių rinkimo būdai. Kankorėžių ir vaisių perdirbimas. Sėklos kokybės nustatymas. Sėklų sandėliavimas ir ruošimas sėjai. Sodinamosios medžiagos auginimas. Sodinamosios medžiagos rūšys. Skaityti daugiau
Dendrologija (5)Daigynai ir medelynai. Daigų priežiūra. Kai kurių augalų rūšių daigų išauginimo būdai. Vegetatyvinis dauginimasis. Skiepijimai. Skaityti daugiau
Dendrologija (6)Medžių ir krūmų sodinukų išauginimas. Sodinamosios medžiagos apskaita. Želdinimo ypatumai. Želdinamų plotų kategorijos. Dirvos ruošimas. Kai kurių augalų rūšių želdinimas. Medelių ir suaugusių medžių persodinimas. Sumedėjusių augalų rūšys (nomenklatūra). Specialioji dendrologija. Skaityti daugiau
Dendrologija (7)Europinis kukmedis. Pilkasis kėnis. Duglaso pocūgė. Kanadinė cūga. Paprastoji eglė. Europinis maumedis. Paprastoji pušis. Dvieilis taksonis. Vakarinė tuja. Žirniavaisis puskiparisis. Paprastasis kadagys. Gaubtasėkliai (lapuočiai). Baltoji tuopa. Baltasis gluosnis. Graikinis riešutmedis. Karpotasis beržas. Skaityti daugiau
Dendrologija (8)Sodinis hamamelis. Vakarinis platanas. Paprastasis pūslenis. Bumaldo lanksva. Paprastasis kaulenis. Vienpiestė gudobelė. Paprastasis šermukšnis. Juodavaisė aronija. Varpinis ameliankis. Miškinė obelis. Japoninė atvaisa. Paprastasis svarainis. Usūrinė kriaušė. Japoninė kerija. Kvapioji avietė. Paprastasis sidabrakrūmis. Raukšlėtasis erškėtis. Dyglioji slyva. Keružinis migdolas. Paprastasis abrikosas. Kvapioji vyšnia. Paprastoji ieva. Tridyglė gledičija. Amūrinė makija. Geltonasis gladrastis. Dažinis požirnis. Darželinis pupmedis. Juodasis palėpštis. Šluotinis sauskrumis. Krūminė amorfa. Skaityti daugiau
Dendrologija (9)Kininė visterija. Baltažiedė akacija. Krūminis pūslius. Geltonoji akacija. Trilapė ptelija. Amūrinis kamštenis. Paprastasis buksmedis. Europinis pūkenis. Rūgštusis žagrenis. Europinis ožekšnis. Vijoklinis smaugikas. Plunksnalapis lekėčius. Paprastasis klevas. Paprastasis kaštanas. Paprastasis šaltekšnis. Tikrasis vynmedis. Karpytasis vytenis. Penkialapis vinvytis. Skaityti daugiau
Dendrologija. Lapuočiai augalaiGaubtasėkliai (magnoliūnai). Šeima: Gluosniniai. Šeimos požymiai. Gentis: tuopa. Genties požymiai. Rūšis. Drebulė. Tėvynė. Požymiai. Ekologiniai poreikiai. Dauginimas. Rūšis: Juodoji tuopa. Tėvynė. Požymiai. Ekologiniai poreikiai. Dauginimas. Dekoratyvinės formos. Rūšis. Kanadinė tuopa. Kininė tuopa. Laurolapė tuopa. Kvapioji tuopa. Balzaminė tuopa. Baltoji tuopa. Gentis. Gluosnis, Karklas. Rūšis. Baltasis gluosnis. Blindė. Trapusis gluosnis. Macudinis gluosnis. Purpurinis karklas. Karklažilvitis. Šeima: Riešutmediniai. Gentis. Pterokaria. Rūšis. Kaukazinė pterokaria. Gentis. Riešutmedis. Rūšis. Graikinis riešutmedis. Rūšis. Pilkasis riešutmedis. Mandžiūrinis riešutmedis. Ailantalapis riešutmedis. Juodasis riešutmedis. Šeima: Beržiniai. Gentis: beržas. Karpotasis beržas. Plaukuotasis beržas. Popieržievis beržas. Beržas keružis. Gentis: Alksnis. Juodalksnis. Baltalksnis. Šeima: Lazdyniniai. Skroblas. Paprastasis skroblas. Lazdynas. Paprastasis lazdynas. Turkinis lazdynas. Šeima: bukiniai. Gentis: bukas. Paprastasis bukas. Ąžuolas. Paprastasis ąžuolas. Bekotis ąžuolas. Raudonasis ąžuolas. Šeima: Guobiniai. Guoba, Vikšna, Skirpstas. Paprastoji vikšna. Paprastasis skirbstas. Kalninė guoba. Šeima: Šilkmediniai. Šilkmedis. Baltasis šilkmedis. Šeima: Amaliniai. Paprastasis amalas. Kartuoliniai. Gentis: kartuolė. Didžialapė kartuolė. Puošmediniai. Skaityti daugiau
Depresija ir jos gydymo būdaiBendra informacija. Simptomai. Prevencija. Gydymas. Gydymo būdai. Antidepresantai. Psichoterapija. Šviesos terapija. Sezoninė depresija. Skaityti daugiau
Deviacinis elgesysSocialinės normos sąvoka. Deviacinis elgesys. Pagrindiniai deviacinio elgesio paaiškinimo metodai. Pagrindinės deviacinio elgesio formos. Skaityti daugiau
Diachroninės kalbotyros įvadasPagrindiniai terminai. Sinchroninė ir diachroninė gramatikos. Kalbotyros istorija. Jaunagramatikai. Struktūrinės lingvistikos pagrindai. Kalbų giminystė. Indoeuropiečių kalbų šeima. Kalbos raida. Fonetiniai pakitimai. Garsų dėsniai. Garsų pokyčių žymėjimas. Fonetinių pakitimų seka. Fonetiniai ir foneminiai pakitimai. Gramatiniai, semantiniai ir leksiniai pokyčiai. Kalbos istorija. Jos ryšys su kitais mokslais. Istorinė fonetika, istorinė gramatika, istorinė sintaksė ir etimologija. Tyrinėjimo metodai. Lietuvių kalbos kilmė. Lietuvos vardas ir kontaktai su kitomis baltų gentimis bei rytiniais slavais. Lietuvos valstybė ir lietuvių kalba. Lietuvių kalbos tyrinėjimo istorija. Lietuvių kalbos istorinės fonetikos objektas ir uždaviniai. Pagrindiniai ir pagalbiniai tyrinėjimo šaltiniai. Skaityti daugiau
Dialektologija (2)Tarmės samprata jų susidarymas ir kiti kalbos variantai. Jauniaus dialektologiniai darbai. Salio klasifikacija. Vakarų aukštaičių tarmė, bendrosios ir išskiriamosios ypatybės. Kauniškių tarmė: morfologija, leksika. Pietų aukštaičiai: teritorija, fonetika. Ašašninkų šnekta. Rytų aukštaičių tarmės bendrosios ypatybės. Vilniškių tarmės morfologija. Uteniškių tarmės morfologija. Kupiškėnai. Širvintiškiai: morfologija ir leksika. Žemaičių tarmės bendrosios fonetikos ypatybės. Žemaičių tarmės kirtis ir priegaidė. Kirčio atitraukimas ir nukėlimas. Pietų žemaičiai varniškiai: teritorija, fonetika, kirčiavimas morfologija. Šiaurės žemaičiai kretingiškiai: teritorija, fonetika, kirčiavimas. Švėkšnos šnektos ypatumai. Kirčiavimas. Dvibalsių monoftonizacija (širvintiškiai). Dialektologijos objektas ir reikšmė. Jos šaltiniai, tyrimo metodai. Baranausko dialektologiniai darbai. Svarbiausios tarmių klasifikacijos (iki Jauniaus). Zinkevičiaus, A. Girdenio tarmių klasifikacija. Kauniškių tarmė. Teritorija, fonetika, kirčiavimas. Šiauliškių tarmė. Pietų aukštaičių tarmės morfologija. Vilniškių teritorija, fonetika, kirčiavimas Uteniškių tarmė. Teritorija, fonetika, kirčiavimas. Širvintiškiai. Pietų žemaičiai raseiniškiai. Teritorija, fonetika, morfologija. Viduklės šnektos ypatybės. Šiaurės žemaičiai telšiškiai. Fonetika, kirčiavimas. Vakarų žemaičiai. Teritorija, fonetika, kirčiavimas. Rytų aukštaičių balsių kiekybė (ilgumai), kirtis, priegaidė. Priebalsių kietinimas tarmėse ( P. aukštaičiai ir vilniškiai). Dvibalsiai ie ir uo tarmėse. Balsiai ė ir o tarmėse. Veiksmažodžio nuosakos tarmėse. Skaityti daugiau
Dialektologija (3)Dialektologijos objektas ir uždaviniai. Tarmių tyrinėjimo metodai ir šaltiniai. Tarmės samprata. Tarmių susidarymas. Kiti kalbos variantai. A.Baranausko dialektologiniai darbai. K.Jauniaus dialektologiniai darbai. Svarbiausios tarmių klasifikacijos (iki Salio) J. Salio tarmių klasifikacija. Zinkevičiaus ir Girdenio tarmių klasifikacija. Vakarų Aukštaičiai. Kauniškių tarmė, fonetika ir kirčiavimas. Kauniškių tarmės morfologijos ypatybės. Skaityti daugiau
DidacticDidaktikos konspektas anglų kalba. Defining methodology MFLT (why what how). Methodology syllabus. General areas of teacher concern at the lesson. T-L interaction model in the present day. Implications for the T (iceberg metaphor). 3 P’s and stages in other types of lesson models. Describing teachers. Describing learners. Grammar translation vs audiolingualism. Traditionalism vs the communicative approach in foreign language teaching. Communicative competence. The approach adopted to foreign language learning. General competences. Communicative language competences. General didactic and subject-principles in MFL teaching. Aims and objectives in MFL teaching. The components of content of MFL teaching at school. The "future" curriculum in MFL teaching. The principled approach in syllabus design. The four communicative skills: processes, situations, tasks. Communicative language processes. Language use: situations, text-types and activities in speech and writing. Communicative language activities and strategies. Task description. The three language knowledge areas (vocabulary, grammar, pronunciation) as a component of content. General notions and specific topic areas (based on "Threshold level 1990"). Language/communicative functions in MFL teaching. Teaching how to learn+learner training. Reading is 1 of the 4 communicative skills. The process of teaching reading in the classroom. Teaching the productive skills (speaking and writing) at school. Stages in the process of writing and the role of feedback in the process of writer training. Project work in the learning-centered classroom. Criteria for textbook evaluation and selection. Role of assessment in language learning. Kinds of assessment. Stages in progress test development. Types of assessment. Kinds of test and their general characterictics. Criterion-referenced vs norm-referenced assessment. Foreign language teaching and learning versus testing. Models of teacher learning and major theories of teaching. Sample Professional Profile of the European Language Teacher (ELT). Skaityti daugiau
Didactic (2)Darbas anglų kalba. Didaktikos egzamino klausimai su atsakymais. Definition of MFL teaching methodology. A brief survey of the features of grammar-translation, audio-lingual, and communicative language teaching. The communicative language teaching; its key features and development. The notion of communicative competence. General didactic and subject-specific principles of MFL teaching at secondary level. General areas of teacher concern at the lesson. The importance of lesson planning and classroom management skills. Stages in the MFL lesson design. The aims of the MFL teaching at secondary level (the "why" of teaching). The role of specific objectives in MFL teaching as related to learner needs. The content of MFL teaching in secondary school (the "what" of teaching). Teaching how to learn in terms of strategy training, self-evaluation and study skills acquisition. Individual learning styles, learner types and differences. Language teaching vs language testing. General characteristics of the key processes involved. Kinds of test. Norm-referencing and criterion – referencing in assessment. Kinds of tests. The main principles of testing. The problem of communicative testing. The process of progress test development. Criteria for teaching materials evaluation and factors of textbook selection. FL teacher roles in relation to learner differences. External context of language use (the 4 domains). The approach adopted in the CEF. Skaityti daugiau
Didaktika (4)Pradinė mokykla, jos bruožai. Specifiniai pradinės mokyklos tikslai. Pradinės mokyklos ugdymo kryptis. Efektyvios mokyklos bruožai. Moksleivių saviraiška mokykloje. Mokymo programos. Mokymo turinį atskleidžiantys dokumentai. Programų modifikavimo ir adaptavimo bendrieji principai. Drausmės palaikymo problemos ir galimybės. Didaktika – mokymo ir mokymosi mokslas. Palankaus mikroklimato pamokoje laikymasis. Mokymo proceso samprata. Mokymo ir mokymosi tikslai. Mokymo turinys. Vadovėliai. Mokymo metodai ir būdai. Mokymo organizavimo formos. Kitos mokymo formos. Mokymo proceso etapai. Tikrinimo principai. Teigiamo požiūrio į mokymąsi ugdymas. Gabių vaikų ugdymas. Mokymas maža komplektinėje mokykloje. Įvairios ugdymo sistemos pradinėse klasėse. Idiografinis vertinimas. Skaityti daugiau
Didaktika (7)Didaktikos dalykas: samprata, turinys, pagrindinės sąvokos. Istorinė didaktikos dalyko apžvalga. Mokymo proceso samprata ir charakteristika. Išorinės ir vidinės mokymo proceso pusės. Mokymo proceso funkcijos. Mokymąsi lemiantys veiksniai ir sunkumai. Mokymosi motyvai ir motyvacijos skatinimo būdai ir priemonės. Bendrosios programos ir išsilavinimo standartai. Mokomojo (N) dalyko programos apžvalga. Vadovėliai: funkcijos ir reikalavimai jiems. Vadovėlio rengimo reikalavimai ir principai. Vadovėlio funkcijos ir požymiai. Universaliosios (integruojančiosios) programos, jų bendra apžvalga. Bendra mokymo formų apžvalga. Pamoka: samprata, bruožai, tipai. Tradiciniai ir šiuolaikiniai reikalavimai pamokai. Pamokos kokybės kriterijai. Žinios. Veikla. Pamokų planavimas. Mokymo metodas: samprata, klasifikavimas. Žodiniai mokymo metodai. Pokalbio metodas: teoriniai pagrindai ir metodika. Vaizdiniai mokymo metodai. Praktiniai mokymo metodai. Mokymo metodų, pagal istoriškai susiformavusias mokymo kryptis (pagal L. Jovaišą), apžvalga. Į kompetencijas orientuoti (netradiciniai/aktyvieji) mokymo metodai: samprata, įvairovė. Mokymo(si) rezultatų kontrolė: tikslas ir funkcijos. Mokymo(si) rezultatų tikrinimas: rūšys, metodai, reikalavimai. Mokymo(si) rezultatų vertinimas: tikslai, nuostatos, principai, rūšys ir būdai. Skaityti daugiau
Didžioji Prancūzijos revoliucija (3)Revoliucija. Prancūzijos revoliucijos etapai. Revoliucijos eiga. I laikotarpis. II laikotarpis. III laikotarpis. Skaityti daugiau
Didžiosios pasaulio religijos (3)Judaizmas. Malda Judaizme. Apipjaustymas. Įstatymai, įsakymai. Holokaustas (Šoa). Karaizmas. Tarpreliginis dialogas ir jo formos. Islamas. Kodėl reikia studijuoti Islamą? Kaip reikia studijuoti Islamą? Šventės. Musulmonai Lietuvoje. Induizmas. Konfucionizmas. Daoizmas. Religinis taoizmas. Budizmas. Skaityti daugiau
Didžiosios virškinimo liaukosKepenys, hepar; Tulžies pūslė, vesica fellea; Pilvaplėvė, peritoneum; Užpakalinės pilvo sienos topografija; Priekinės pilvo sienos topografija. Skaityti daugiau
......