Šperos.lt > Konspektai
Konspektai

(4248 darbai)

Religijos prigimtis ir religijos kilmės teorijaReligijos prigimtis ir religijos kilmės teorijos. Kam aplamai suprasti kitą religiją? Religijos kilmės hipotezės. Mitologinė sąmonė. Dievybės samprata gamtinėse religijose. Rytų religijos. Kastų sistema. Budizmas. Kinų religijos. Daosizmas. Džainizmas. Zooroastrizmas (parsizmas). Judaizmas. Islamas. Skaityti daugiau
ReligijotyraReligija ir kovos menai. Konfucionizmas. Pakistano religija. Zoroostrizmas. Slavų gentys. Skandinavų tautos. Keltai. Germanų tautos. Graikai. Egiptas. Judaizmas. Žydų šventės. Krikščionybė. Islamas. Skaityti daugiau
Religijotyra (2)Religijos prigimtis ir jos aiškinimo teorijos. Kodėl svarbu suprasti kitas religijas/ kultūras? Dievybės samprata gamtinėse religijose. Dievybės ir žmogaus santykis gamtos religijose. Religija ir socialinė visuomenės struktūra. Religija ir mirties problema gamtos religijose. Induizmas. Budizmas. Mistinė sąmonė. Kinijos religijos. Daosizmas. Džainizmas. Zoroastrizmas (parsizmas). Konfucionizmas. Sikhizmas. Islamas. Judaizmas. Skaityti daugiau
Rėmimas (2)Pateikti 3-jų skirtingų autorių rėmimo sampratas ir jas palyginti, darant apibendrinimą, išskirti tapatybes ir skirtybes, pateikti išvadas. Pateikti savo rėmimo apibrėžimą, remiantis aukščiau analizuotais autoriais. Grafiškai pateikti 2-jų skirtingų autorių interpretaciją apie rėmimo komplekso struktūrą: palyginti nurodant skirtumus ir panašumus, bei padaryti apibendrinančią išvadą. Nurodykite rėmimo veiksmų charakteristikas ir pateikti po pavyzdį. Pateikti 4-ių autorių nuomonę apie rėmimo tikslus ir suformuluoti savo požiūrį duotu atveju. Pateikti 3-jų autorių nuomonę apie rėmimo funkcijas ir jas išanalizuoti duotu atveju. Pateikti 2-jų autorių nuomonę apie rėmimo veiksmų orientaciją (į ką jie orientuoti – tikslinę vartotojų grupę, tikslinę rinką ir pan.) ir pritaikyti duotam atvejui. Pateikti 5-ių autorių nuomonę kas gali vykdyti rėmimo veiksmus ir iliustruoti juos duotu atveju. Skaityti daugiau
Renesansas (10)Renesanso epochos bruožai, kultūriniai ir socialiniai pokyčiai. Humanistinės pasaulėžiūros esmė ir plitimas Europoje. Žymiausi humanizmo ideologai. Renesanso menas: bruožai ir naujovės. Žmogaus individualybės, fizinio ir dvasinio grožio idėjos renesanso menininkų darbuose. Renesanso apraiškos Lietuvoje: humanizmo ir reformacijos idėjų sklaida ir rezultatai; pilietybės ir tautybės samprata Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje (LDK). Renesanso stiliaus sklaida ir palikimas Lietuvoje (architektūra, tapyba). Lietuvos bajorijos (Sapiegos, Radvilos ir kt.) indėlis plėtojant renesanso kultūrą Lietuvoje. Skaityti daugiau
Renesansas (12)Renesansas. Architektūra. Skulptūra. Tapyba. Manierizmas. Renesansas Lietuvoje. Skulptūra. Tapyba. Skaityti daugiau
Renesansas (15)Renesansas. Renesanso muzikinė kultūra. Renesanso epochos žmonių apranga. Vyrų drabužiai. Moterų drabužiai. Grožis, menas, ugdymas. Meninis ugdymas renesanso kultūros kontekste. Renesanso priešaušriai ir aušros. Renesanso spindesys. Per prieštaravimus į paslapčių pasaulį. Renesansiškoji grožio dvasia. Mitų gyvastingumas renesanse. Naujų estetinių ir pedagoginių idėjų paieškos. Sutemų link. Skaityti daugiau
Renesanso dailėRenesanso dailės istorija - XIV–XVI amžiai. Bruožai, pagrindinės tendencijos, menininkai, Renesanso periodų apibūdinimas: Proto Renesansas, Trečenti, Kvatročenti, Brandus Renesansas, Cinkvečenti, Manierizmas. Žymiausi Renesanso atstovai: Antonijus del Palajolas, Antoniius Pižanela, Andrejas Mantenja, Džentilė Belinis, Antonelas da Mesina, Mikelandželas, Rafaelis, Džordžonė, Ticianas, Paolas Veronezė, Parmidžaninas, Piteris Breigelis. Skaityti daugiau
Renesanso dailė (3)Periodizacija. Renesanso idėjos užgimė Italijoje. Šiam dailės stiliui yra būdinga. Leonardo da Vinci. Michelangelo Buonarroti. Kūrybos bruožai. Raffaello Santi. Renesanso taikomoji dailė. Italų renesansinis kostiumas. Skaityti daugiau
Renesanso epochaEsminis Renesanso epochos bruožas - humanizmas. Renesansas. Renesanso žmogus. Renesanso laikotarpio mokslas. Renesanso epochos didaktinė mintis. Renesanso pedagogai. Skaityti daugiau
Renesanso estetikos bruožai (2)Renesanso atsiradimo priežastys. Renesanso estetikos bruožai. Humanizmas ir literatūra renesanso estetikoje. Renesansas kaip specifinis pasaulinės kultūros reiškinys. Renesanso prieštaringumas. Renesanso stilistiniai bruožai. Protorenesansas. Ankstyvasis renesansas. Brandusis renesansas. Manierizmas. Nikolas Pizanas (Nicollo Pisano). Džotas di Bondonė (Giotto di Bondone). Filipas Bruneleskis (Filippo Brunelleschi). Donatelas (Donatello). Mazačas (Masaccio). Sandras Botičelis (Sandro Botticelli). Leonardas da Vinčis (Leonardo da Vinci). Mikelandželas (Michelangelo Buonaroti). Rafaelis (Raffaeloo Sanzio). Ticianas (Tiziano Vecellio). Broliai Janas van Eikas (Jan van Eyck). Albrechtas Diureris (Albrecht Diurer). Reziume. Skaityti daugiau
Renesanso kultūra (3)Chronologija ir periodizacija. Naujos kultūros iškilimo Italijoje istorinės prielaidos. Italijos miestų ūkinė, socialinė ir politinė raida. Miestiečių savimonės kitimas. Švietimas Italijoje. Antikos kultūros įtaka. Humanizmas ir humanistai. Florencija — humanizmo centras. Brandžiojo ir vėlyvojo renesanso humanistinė mintis. Nikolas Makiavelis. Tomas Moras. Mokslo raida renesanso epochoje. Astronomijos laimėjimai. Medicinos ir geografijos laimėjimai. Renesanso menas. Didieji renesanso menininkai. Renesanso literatūros ypatumai. Rašytojai humanistai. Klausimai ir užduotys. Skaityti daugiau
Renesanso literatūra (2)Renesanso literatūra. Humanizmas. Humanizmas ir antika. Skaityti daugiau
Renesanso literatūra (3)Renesanso literatūra. Frančeskas Petrarka. Džovanis Bokačas. Viljamas Šekspyras. Darbas iliustruotas nuotraukomis. Skaityti daugiau
Renesanso pedagogikos istorijaRenesanso epochos didaktinė mintis. J.A. Komenskis. Dž. Lokas (Locke). Ž.Ž. Ruso. J.H. Pestalocio. J.F. Herbartas. Lyginamoji pedagogika. Mokymas pirmykštėje bendruomenėje. Senovės rytuose (Egiptas). Kinijoje. Graikija. Romėnai(ROMA). Viduramžiai. Islamo pedagogika. Viduramžių Kinijoje. Lyginamoji pedagogika. Islamo lyginamosios pedagogikos lygmenys. Islamo lyginamosios pedagogikos istorija. Islamo lyginamosios pedagogikos kaip mokslinės disciplinos susiformavimas. Priklausomybės teorijos skelbia. Ugdymas antikinėje Graikijoje. Sparta. Atėnai. Ugdymas Romos imperijoje. Mokymo ir lavinimo turinys. Pedagoginės minties reiškėjai. Pedagoginė mintis viduramžiais. Mokyklos. Patristikos pedagogai. 7 laisvieji menai. Riterių ugdymas. Pirmieji universitetai. Klasikinė universitetų struktūra. Mokymo(si) metodai. Islamo pedagogika. Musulmoniškų mokyklų tipai. Mokymo turinys maktabėse. Mokymas madrasose (medresėse). Pedagogai. Ugdymas viduramžių Kinijoje. Janas Amosas Komenskis (1592-1670). Džonas lokas (1632-1704). Žanas Žakas Ruso (1712 -1778). Johanas Henrikas Pestalocis (1746-1827). J.F. Herbartas (1776-1841) Skaityti daugiau
Renginio užbaigimas, įvertinimas ir rezultataiTemos tikslai: Aptarti klausimus, apimančius renginio užbaigimą; Apsvarstyti veiksmus susijusius su renginio vertinimu; Apsvarstyti renginio rezultatų analizavimą. Įžanga. Renginio užbaigimas. Vertinimas. Santrauka. Skaityti daugiau
RetorikaRetorika. Retorikos apibrėžimai. Pagrindiniai tikslai. Ištakos. Retorikos skirtumai. Retorikos kanonai. Retorikos istoriniai etapai. Graikiškasis periodas. Faktoriai lemiantys retoriką. Auditorijos dėmesio valdymas. Romėniškasis periodas. Viešos kalbos raida Lietuvoje. Penkios komunikacijos rūšys. Komunikacijos modelis. Klausymasis. Pagrindinės prasto klausymosi priežastys. Kalbos rengimo etapai. Kalbos sakymo būdai. Kalbos įžanga ir pabaiga. Skaityti daugiau
ReumatologijaReumatoidinio artrito klinikiniai požymiai ir diagnostiniai kriterijai. Klinika (ligos periodai). Komplikacijos sąnariuose. Kitų organų pažeidimai (dėl IK atsidėjimo). Reumatoidinio artrito gydymas. (priešreumatinė terapija). Pašalinis NPUM poveikis organams ir sistemoms. NPUM sąveika su kitais vaistais. Steroidiniai hormonai. Patogenetinės terapijos vaistai. Ankiliozinis spondilitas (AS). Genetinių faktorių reikšmė, klinikiniai požymiai, gydymas. Klinika. Kitų organų ir sistemų pažeidimas. Pagalbiniai diagnostikos metodai. Gydymas. Reaktyviųjų artritų klinikiniai požymiai, gydymas, prognozė. Diagnostika. Laimo ligos artritas. Vaikų reaktyviųjų artritų ypatumai. Podagra: klinikiniai požymiai, gydymas. Klinika. Gydymas - dvietapis. Osteoartrozės pagrindinės klinikinės formos, gydymas. Kelio sąnario OA (gonarthrosis). Stuburo OA. Degeneracinės stuburo ligos: klinikiniai požymiai, gydymas. SRV: klinikiniai požymiai, diagnostiniai kriterijai, gydymas. Nėštumas ir SRV. Sisteminė sklerozė (sklerodermija): klinikiniai požymiai, gydymo principai. Sisteminiai vaskulitai: klasifikacija, pagrindinės nozologinės formos, klinikiniai požymiai, gydymo principai. Pirminių vaskulitų klasifikacija. Skaityti daugiau
RezistoriaiIdealaus rezistoriaus (rezistor) varžos (resistance) modelis. Laidininkų varža. Omo dėsnis, jo diferencialine išraiška. Omo dėsnis visai grandinei. Omo dėsnio diferencialinė išraiška. Pirmoji Kirchhofo taisyklė. Antroji Kirchhofo taisyklė. Džaulio ir Lenco dėsnio diferencialinė išraiška. Srovės atliekamas darbas ir pasiekiama galia. Džaulio ir Lenco dėsnis. Šakotinės grandinės. Kirchhofo dėsniai. Skaityti daugiau
Rhetorische MittelDarbas vokiečių kalba. Stiliaus figūros. Stilfiguren/rhetorische Figuren. Tropen. Umschreibungen. Verbildlichungen. Auslassungen. Einschübe, Ergänzungen. Figuren der Entgegensetzung. Aufzählungen. Beispiele für rhetorische Mittel. Satzstilistik (Mikrostilistik). Skaityti daugiau
......